Nyfikna72 skrev 2015-05-04 20:00:49 följande:
tar man det i rätt tid så är det såklart lite gråt nån kväll men bortglömt på två. Är barnen över ett år så är det mycket mycket svårare för då är de medvetna vad de kan göra och inte.
Men självklart är det så att alla gör det som är bäst för deras barn.
Det är just det jag har hört talas om, lite gråt två kvällar och sen var det över. För mig låter det helt fullständigt overkligt då det inte alls var vår verklighet! NU skulle jag lätt kunna avvänja honom nu som han är två år om tre månader, jag känner det på mig. Men mellan 0mnd-18mnd: mardrömscenario! Oändligt med gallskrik, på inget sätt möjligt att hantera eller genomföra.. Jag tror inte du kan tro mig om du inte själv har upplevt det och det klandrar jag ingen för om de inte kan.. Men det är som att min sons hjärna alltid varit inställd på en sak endast och fanns inget annat, skulle man försöka avvänja honom skulle det förmodligen upplevas som ett svek. Vi kunde inte alls avvänja honom från samsovning eller amning i tidigare ålder på ett ansvarsfullt och skonsamt sätt, han kunde störtböla i timmar och därför förstod jag fort att här får min instinkt ha sin talan och alla tankar om vad jag lärt mig ska vara rätt och bäst får vika undan.. Instinkten var alltid tydlig, närhet, amning, samsovning, nattamning. Det har lett till en sån harmoni man bara kan drömma om.. Om inte det jag gjort var rätt för honom så får det vara så, det fanns aldrig något bättre allternativ så jag har gjort det som var bäst i alla fall, det är det enda jag kan tro.