Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

SR ifrågasätter inte rasistisk same

oOOo oOOo skrev 2015-02-22 00:33:38 följande:
    Det är nog inte så stor chans att en sverigedemokrat väljs ut av FN som kvotflykting, eller menar du att du spår i framtiden att sverigedemokrater skulle fly Sverige som politiska flyktingar? Så illa är det väl inte.

Troligaste är väl att Samelandet får ta emot syrier, afghaner, eritreaner, kongoleser osv precis som Sverige. Men då får nog samerna tänka om då ang sin etniska diskriminering av andra etniciteter.
    Nej jag menar det jag skriver. Det måste vara en våt dröm för varje sverigedemokrat att få vara same. Jag kan inte tolka Björn Söder och andra sverigedemokraters intresse för denna ursprungsbefolkning på annat sätt. 

• KillBill
    oOOo oOOo skrev 2015-02-22 00:49:18 följande:
    Kanske det. Det finns säker en och annan SDare som bor i samelandet redan idag, vi får vl hoppas att inte samerna sätter igång någon etnisk rensning så de  som råkar bo där får bli samer trots att de råkar sakna den korrekta etniciteten.

Du verkar tänka mycket på etnisk rensning men jag kan lugna dig, det ingår inte i samisk kultur. Då är jag betydligt mer orolig för den fascism som breder ut sig ute i Europa och vars företrädare SD ibland samarbetar med. Där kan finnas ett arv av etnisk rensning, men det är en helt annan historia som inte passar att diskutera i en tråd om samerna, Sveriges enda ursprungsbefolkning.

• KillBill
    oOOo oOOo skrev 2015-02-22 01:07:55 följande:
    Tja, det återstår väl att se. Mycket mer rasistiska än vad de är kan man ju knappast bli.

Du verkar tänka mycket på sverigedemokraters våta drömmar denna tråden handlar tyvärr inte om det utan om sametingets rasistiska utformning. Det är väl sjukt så säg. 
    EnAnonumius skrev 2015-02-22 01:54:49 följande:
    Fick ett ofrivilligt spontan garv.
    Men du har verkligen en stor poäng här.

Nu har ni dessvärre missförstått situationen och det är  dags för skämskuddde. De är samerna som ofta drabbas av diskriminering och rasism från svenskar i deras närhet. Att sametingslagen skulle vara rasistisk är ett något som sverigedemokraterna har hittat på. Det är alltså inte på riktigt.  

• KillBill
    oOOo oOOo skrev 2015-02-21 22:30:23 följande:
    Denna TS gäller ju det rasistiska i att endast etniska samer har rösträtt i sametinget. Frågeställaren ifrågasätter ju just detta, borde inte alla ha rösträtt där, något samen inte tycker de borde ha för att de har fel etnicitet. Lite skrämmande att rasism kan ske så öppet utan att det verkar störa. Antar det är skillnad på etniciteten på rasistm

Om sverigedemokrater och andra främlingsfientliga är så upptagna av att förebygga orättvisor och rasism  så föreslår jag att blicken flyttas från det samiska folket och riktar den uppåt.

Vi har en adel där titels går i arv dvs det krävs blodsband för att hamna i adelskalendern. Dessutom övergår bara adelskapet på fädernet vilket är en stor orättvisa mot alla kvinnor. På grund av att adelskapet ärvs på fädernet så är det omöjligt för Mohammed att få tillträde till Riddarhuset.

När ni gjort er av med adeln kan ni se över successionsordningen så att det blir lättare för Mohammed att bli kung för rättvist ska det vara och all rasism ska motverkas.

När ni är klara med detta kan vi se över samernas villkor men tänk då på att samerna tillhör en minoritetsbefolkning var rättigheter skyddas av Förenta Nationerna vilket inte gäller vår kung och våra adelsmän.

• KillBill
    EnAnonumius skrev 2015-02-22 12:08:00 följande:
    Så var det dags igen.. 
    Du väljer bara att ta för givet att det är på ett visst sätt och sedan agera ut efter detta. Du för en s.k "guillt by association"..

Du vet inte varför jag svarde oOOo oOOo så som jag gjorde. Du är inte heller intresserad av att ta reda på varför jag svarade som jag gjorde heller. Det syns ju tydligt.
    Utan väljer att ta för givet att det är på ett visst sätt och sedan arbetar ut efter det. Och dra dig inte för att sitta och anklaga folk efter dina falska premisser heller.

Det var som en skrev, i en annan tråd. Bara för att man håller med en kommentar/eller kommer med fakta från ena eller andra sidan  så betyder det INTE att man gör ett ställningstagande, eller har missförstått.
    Du och några andra FL-are som diskuterar EMOT rasismen bör vackert lära er detta.

Hans kommentar om "gasderobsnazister" är neutralt formulerat och skulle kunna mycket väl läggas in i valfri tråd som handlar om rasism och/eller antirasism. 

Så nej jag har inget behov av att ta på någon "skämskudde" bara för att du anser detta.

Dessutom så är det märkligt att DU och andra s.k "antirasister" inte ser er egna bjälke i ögat heller. Ni är lika skickliga på att sitta och döma gruppen efter individen, så som ni sitter och anklar "rasister" (eller SD:are som det blivit så populärt från vänsterpacket att skylla på i dagsläget)  för att göra andra för att göra.  

Ja jag är väl medveten om att jag skriver detta inlägget med en stor sannolik risk på att få ord och åsikter lagda i munnen från din sida. Du har gjort så för nämligen när du svart mig. Låtit bli att läsa vad som står.

Om du går in och gillar ett inlägg från någon som anser att ordningen med de svenska samerna är rasistisk så får förstå att du riskerar att förknippas med samma åsikt.

Det skulle vara intressant att veta vad du anser om trådens ämne så att jag kan bedöma om jag gjort ett övertramp eller ej:

a)     Anser du att samernas villkor och ställning i Sverige ska bevaras för att stärka      samerna som ursprungsbefolkning?

b)    Anser du att samernas villkor och ställning i Sverige (som förhindrar att vem          som helst kan bli same) är orättvisa och eller rasistiska och bör förändras?

• KillBill
    EnAnonumius skrev 2015-02-22 12:08:00 följande:
    Så var det dags igen.. 
    Du väljer bara att ta för givet att det är på ett visst sätt och sedan agera ut efter detta. Du för en s.k "guillt by association"..

Du vet inte varför jag svarde oOOo oOOo så som jag gjorde. Du är inte heller intresserad av att ta reda på varför jag svarade som jag gjorde heller. Det syns ju tydligt.
    Utan väljer att ta för givet att det är på ett visst sätt och sedan arbetar ut efter det. Och dra dig inte för att sitta och anklaga folk efter dina falska premisser heller.

Det var som en skrev, i en annan tråd. Bara för att man håller med en kommentar/eller kommer med fakta från ena eller andra sidan  så betyder det INTE att man gör ett ställningstagande, eller har missförstått.
    Du och några andra FL-are som diskuterar EMOT rasismen bör vackert lära er detta.

Hans kommentar om "gasderobsnazister" är neutralt formulerat och skulle kunna mycket väl läggas in i valfri tråd som handlar om rasism och/eller antirasism. 

Så nej jag har inget behov av att ta på någon "skämskudde" bara för att du anser detta.

Dessutom så är det märkligt att DU och andra s.k "antirasister" inte ser er egna bjälke i ögat heller. Ni är lika skickliga på att sitta och döma gruppen efter individen, så som ni sitter och anklar "rasister" (eller SD:are som det blivit så populärt från vänsterpacket att skylla på i dagsläget)  för att göra andra för att göra.  

Ja jag är väl medveten om att jag skriver detta inlägget med en stor sannolik risk på att få ord och åsikter lagda i munnen från din sida. Du har gjort så för nämligen när du svart mig. Låtit bli att läsa vad som står.

För övrigt så tycker jag att det är konstigt att du i flera trådar har startat upp diskussioner som handlar om hur du tycker att jag behandlar dig vilket är OT. När man ger sig in i en diskussionstråd på nätet får man räkna med att man ibland blir missförstådd och enligt min mening så bör man då, i första hand förklara vad man menar inom ramen för trådens ämne  Jag ser därför fram mot att ta del av dina åsikter om samer.

Nu blev jag själv OT men eftersom du kommit med samma beskyllningar som ovan mot mig i fler trådar än denna känner jag mig tvungen att sätta ner foten.

• KillBill
    oOOo oOOo skrev 2015-02-22 13:47:56 följande:
    Bara för att samer drabbar av diskriminering gör det inte dem immuna mot rasism. 
    Att sametinget är rasistiskt följer ur FN definition, som jag reda postat i denna tråden. Hur svårt skall det vara att fatta? Det är som du kämpar med näbbar och klor för att samerna skall få fortsätta vara rasister.

Det ska bli spännande att ta del av din uppfattning  om adel och kungahus. Precis som att inte vem som helst kan bli same så kan ju inte vem som helst bli adelsman eller kung av Sverige och jag antar att du ser samma typ av rasism här som du ser i sametinget eller?

• KillBill
    oOOo oOOo skrev 2015-02-22 13:47:56 följande:
    Bara för att samer drabbar av diskriminering gör det inte dem immuna mot rasism. 
    Att sametinget är rasistiskt följer ur FN definition, som jag reda postat i denna tråden. Hur svårt skall det vara att fatta? Det är som du kämpar med näbbar och klor för att samerna skall få fortsätta vara rasister.

När du bedömer rasism kan du inte jämföra samerna med övrig befolkning i Sverige eftersom samerna (vilket jag påpekat tidigare) skyddas av FN:s deklaration om ursprungsfolkens rättigheter. Du måste således beakta bägge FN doktrinerna för att göra en korrekt tolkning. Ska det vara så svårt att fatta? 

• KillBill
    oOOo oOOo skrev 2015-02-22 14:01:44 följande:
    Det märkliga och lite äckliga är att du hävdar att sametingslagen inte är rasistisk. Det visar ju bara att du inte har koll alls alternativt är rasist själv.

Ja jag har förstått att du anser att sametingslagen är rasistisk. Detta är för övrigt en åsikt som du delar med sverigedemokrater, nazister, extremhöger osv. och bortsett från dem har jag inte funnit  belägg för att andra svenskar eller andra politiska läger anser att sametinget skulle vara en rasistisk institution.I rest my case.

• KillBill
    oOOo oOOo skrev 2015-02-22 14:42:57 följande:
    Om du är antirasist kanske du kan gör det själv också.
    KillBill skrev 2015-02-22 14:39:35 följande:

Jag tror emellertid att FN skulle anse att det stora problemet är att samer i Sverige blir utsatta för rasism och FN skulle anse att en anmälan från extremhögern om att sametinget är rasistisk, skulle vara rasistisk. Skrattande

Som tur är sitter inte du i FN:s rasdiskrimineringskommitté. De har nog förmåga att bedöma sakfrågor och inte bry sig om VEM som anmäler. Ja, jag säger då det. Är du på riktigt?

Jag är övertygad om att FN: har förmågan att värdera skyddet för ursprungsbefolkningen och förekomsten av rasism samtidigt och jag är därför säker på att FN kommer fram till att sametingslagstiftningen inte är rasistisk. Eftersom du är av en annan uppfattning tycker jag att du ska anmäla det hela för att få saken prövad.

Jag är beredd att slå vad om att jag har rätt är du?  Jag sätter in hundra kronor till Amnesty International om jag har fel och postar en kopia på insättningen hör på FL.Skrattande

Svar på tråden SR ifrågasätter inte rasistisk same