oOOo oOOo skrev 2015-02-24 13:01:35 följande:
Jag tolkiade ditt inlägg precis som EnAnonumius, dit quotande av mitt inlägg var helt missvisande eftersom man kunde få intrycket av att jag ger dig generellt rätt i sak, något som är helt felaktigt eftersom du konsekvent vägrar diskutera sakfrågan
Sakfråga gäller om sametinget är rasistiskt, villet det helt uppenbarligen är enligt Fns definition av rasdiskriminering.
Saken gäller inte hurvida någon vill bli same eller om någon hyser någon avundsjuka mot samer eller om rasism kan ursäktas pga att rasismen kommer från en ursprungsbefolkning eller en minoritet.
Håll dig till sakfrågan så blir det inte så mycket missförstånd.
Att politiskt begränsa utifrån etnicitet är rasdiskriminering enligt FN, vilklet sametinget gör, punkt.
Jag förstår att du gärna vill hålla med EnAnonumius men hans påstående har inget med sanningen att göra.
Det aktuella inlägget handlade om huruvida FNs Rasdiskrimineringskommitté skulle kritisera sametinget för att vara rasistiskt om någon anmälde saken dit. Det tycker jag faktiskt att du kan kosta på dig att erkänna.
Om alla inlägg funnits kvar hade det varit lättare för övriga i tråden att se att så var fallet.