Inlägg från: MammAmma |Visa alla inlägg
  • MammAmma

Varför gillar så många kvinnor yngre killar?

För att yngre killar är mer attraktiva i mina ögon än äldre. Oftast. Finns undantag men de är få. Jag har alltid gillat jämnåriga eller yngre killar.

• MammAmma
    Anonym (Sara) skrev 2015-02-22 18:34:10 följande:

Håller med.

Bland de äldre är det vanligare med grått hår, gubbmage, sliten hy som inte skiner, blottade tinningar etc. Finns inte detta attraktivt alls.

Visst har jag själv fått lite vita strån, men jag färgar över det och således är det inget som märks. Om dessa män hade tagit hand om sig bättre hade de kunnat vara mer attraktiva, men nu struntar de i att träna, äter dåligt, stressar för mycket, sover för lite och bryr sig inte om att färga håret eller transplantera in hårsäckar när det behövs.

Håller med, och inte behöver de vara "äldre" heller, räcker att de passerat 30 många gånger...

Ja, jag fick också några gråa hårstrån mitt på huvudet redan efter att jag fyllt 25, men jag färgar över dem. Sen ser jag ingen anledning till varför jag inte skulle dejta 10 år yngre killar när jag ser ungefär jämngammal ut med dem och således 'kommer undan' med det, haha
  • MammAmma
    Anonym (Sara) skrev 2015-02-22 22:49:17 följande:

Jag tänker likadant. Jag har full förståelse för om en man som ser väldigt ung ut vill ha en yngre tjej som matchar honom till utseendet. Likaså vill jag ha en som matchar mig, och det har hittills ingen av de jämngamla eller äldre jag träffade som singel gjort. Dessutom raggar yngre på mig hela tiden i tron om att jag lika gammal som de, så varför inte?

Det är ju bättre för en kvinna i min ålder att en satsa på yngre kille om hon vill skaffa barn, för det är enklare att bli gravid då samt att det inte är lika stor risk för vissa sjukdomar.

Ja, absolut. Jag ser ca 10 år yngre ut än vad jag är, enligt vad jag fått höra iaf, så jag vill ju då inte ha någon som ser ut att vara 10-20 år äldre ut än mig. Och yngre raggar på mig också i tron att jag är i deras egen ålder så... Jag har aldrig gett mig ut för att haffa en yngre kille men eftersom de kommer till mig så varför inte?

Nu har jag redan flertalet barn så jag har ingen biologisk klocka som 'tickar' då jag är nöjd med det antal jag har, men skulle jag träffa någon det blir seriöst med som vill ha egna barn så är det ju ett plus om han då är yngre.
  • MammAmma

Typ ner till 25 ca. T o m 23 i nåt enstaka fall. Det beror på killen.

Anonym (JaJa) skrev 2020-04-12 18:17:34 följande:

Hur unga då?

• MammAmma
    Anonym (JaJa) skrev 2020-12-18 18:04:44 följande:

Är det den åldersgruppen du helst vill se 

Nej. Ska man enbart ligga är det inga problem med att träffa killar i den åldern. Men jag är inte intresserad av enbart sexuella relationer, det har förlorat lite av sin tjusning, så här 6 år senare. Och unga killar vill självklart sällan ha en relation med +35 åriga kvinnor. Så jag drar gränsen vid 30.
  • MammAmma
    Anonym (JaJa) skrev 2020-12-18 18:32:31 följande:

Idag tackar du nej till 23 åringar 

Probably. Men det beror på personen och hur pass stor attraktionen är. Jag har trots allt varit frivilligt sexlös sedan i våras så skulle jag råka träffa nån i den åldern det verkligen klickar med vore det nog inte omöjligt att jag skulle träffa honom ett tag.
Svar på tråden Varför gillar så många kvinnor yngre killar?