• Anonym (Alice)

    Varför gillar så många kvinnor yngre killar?

    Tycker att det står var och varannan dag om kändisar som har yngre pojkvänner, vet  flertal av bekanta som har det, två av mina vänners mammor har det, även min mamma och någon av hennes vänner.
    För tre år sedan så lämnade min mamma min pappa för en kille som var 18 år yngre än henne, han är bara några år äldre än min syster så ingen trodde att det skulle hålla särskilt länge men de fick barn i december.

    Varför är det så många kvinnor som föredrar yngre killar framför jämnåriga? Jag är bara 15 men även om jag var 25 så hade jag inte varit intresserad av yngre.  Föredrar ni yngre killar? 

  • Svar på tråden Varför gillar så många kvinnor yngre killar?
  • Dr Nail

    Inte så många. Vi har helt olika erfarenheter du och jag, även fast jag inte vill ifrågasätta din :) Jag får kvinnor under 25 nu när jag blivit äldre. När jag var under 25 fick jag aldrig de som var i min ålder. Nu hinner jag ikapp :)

  • Anonym (Lycklig särbo)

    Man håller sig yngre längre men en ung kille! Solig 
    (Jag är 45 och särbon 35)

  • AnnaZL

    Då det fortfarande är något okonventionellt att mannen i ett förhållande är yngre brukar män som är intresserade av äldre kvinnor vara mer öppensinniga även på andra sätt.

    Sexuellt sett blir det också ofta bättre balans, då mäns förmåga avtar med åldern och kvinnors ökar.

  • Anonym (Alice)
    Dr Nail skrev 2015-02-22 02:50:20 följande:
    Inte så många. Vi har helt olika erfarenheter du och jag, även fast jag inte vill ifrågasätta din :) Jag får kvinnor under 25 nu när jag blivit äldre. När jag var under 25 fick jag aldrig de som var i min ålder. Nu hinner jag ikapp :)
    Ja då har vi olika uppfattningar för jag vet många som har yngre. Alla tycker olika men tycker det är mer vanligt nu än flera år sedan.
    AnnaZL skrev 2015-02-22 07:57:22 följande:
    Då det fortfarande är något okonventionellt att mannen i ett förhållande är yngre brukar män som är intresserade av äldre kvinnor vara mer öppensinniga även på andra sätt.
    Sexuellt sett blir det också ofta bättre balans, då mäns förmåga avtar med åldern och kvinnors ökar.
    Jo jag förstår att en yngre kille kan tillfredställa en äldre kvinna men det kan inte handla enbart om sexet eftersom en del väljer att skaffa barn och leva sitt liv med en mycket yngre kille. Hade det handlat om en kk relation så hade jag förstått men är jämnåriga män tråkiga? Tycker inte att min pappa är tråkig utan han är rolig och hittar hellre på saker med mig än att sitta framför tvn med en öl i handen, även om han gör det ibland så uppskattar han hellre att hitta på saker med sin familj när han är ledig.
    Min mammas kille kommer ofta hem med blommor till henne och ibland andra saker.

  • Anonym (Alice)
    Anonym (Lycklig särbo) skrev 2015-02-22 07:43:29 följande:
    Man håller sig yngre längre men en ung kille! Solig 
    (Jag är 45 och särbon 35)
    Jaha så det är för att du vill känna dig yngre som du har en yngre kille?Flört
  • Anonym (motsats)
    Anonym (Alice) skrev 2015-02-22 11:37:23 följande:
    Jaha så det är för att du vill känna dig yngre som du har en yngre kille?Flört

    Ja det är väl därför också äldre män väljer yngre tjejer, för att känna sig yngre. Kräks
  • Anonym (Mi)
    Anonym (Alice) skrev 2015-02-22 00:32:26 följande:

    Tycker att det står var och varannan dag om kändisar som har yngre pojkvänner, vet  flertal av bekanta som har det, två av mina vänners mammor har det, även min mamma och någon av hennes vänner.
    För tre år sedan så lämnade min mamma min pappa för en kille som var 18 år yngre än henne, han är bara några år äldre än min syster så ingen trodde att det skulle hålla särskilt länge men de fick barn i december.

    Varför är det så många kvinnor som föredrar yngre killar framför jämnåriga? Jag är bara 15 men även om jag var 25 så hade jag inte varit intresserad av yngre.  Föredrar ni yngre killar? 


    Fram tills jag var ungefär 25 föredrog jag jämngamla, men nu vid 36 föredrar jag mycket yngre män. Varför? Jo, för att männen i min ålder ser så gubbiga ut oftast. Min nuvarande partner är tio år yngre och eftersom jag skött mig så ser vi ut att vara lika gamla. Folk har trott att vi skämtat när vi berättat om åldersskillnaden, så nu struntar vi helt enkelt i att berätta.

    Jag skulle aldrig kunna tänka mig en lika gammal eller äldre partner igen. Men så har jag hittat the love of my life.
  • MammAmma

    För att yngre killar är mer attraktiva i mina ögon än äldre. Oftast. Finns undantag men de är få. Jag har alltid gillat jämnåriga eller yngre killar.

  • Anonym (Sara)
    MammAmma skrev 2015-02-22 16:25:03 följande:

    För att yngre killar är mer attraktiva i mina ögon än äldre. Oftast. Finns undantag men de är få. Jag har alltid gillat jämnåriga eller yngre killar.


    Håller med.

    Bland de äldre är det vanligare med grått hår, gubbmage, sliten hy som inte skiner, blottade tinningar etc. Finns inte detta attraktivt alls.

    Visst har jag själv fått lite vita strån, men jag färgar över det och således är det inget som märks. Om dessa män hade tagit hand om sig bättre hade de kunnat vara mer attraktiva, men nu struntar de i att träna, äter dåligt, stressar för mycket, sover för lite och bryr sig inte om att färga håret eller transplantera in hårsäckar när det behövs.
  • Anonym (Molly)
    Anonym (Alice) skrev 2015-02-22 11:37:23 följande:
    Jaha så det är för att du vill känna dig yngre som du har en yngre kille?Flört
    Tycker inte att det är nån särskilt stor skillnad mellan 35 och 45, båda är ju vuxna och då är det mer individuella skillnader.

    Kan skilja sig mer mellan två personer i samma ålder än två individer med tio års skillnad när båda befinner sig över 25.
Svar på tråden Varför gillar så många kvinnor yngre killar?