• Anonym (Alice)

Varför gillar så många kvinnor yngre killar?

Tycker att det står var och varannan dag om kändisar som har yngre pojkvänner, vet  flertal av bekanta som har det, två av mina vänners mammor har det, även min mamma och någon av hennes vänner.
    För tre år sedan så lämnade min mamma min pappa för en kille som var 18 år yngre än henne, han är bara några år äldre än min syster så ingen trodde att det skulle hålla särskilt länge men de fick barn i december.

Varför är det så många kvinnor som föredrar yngre killar framför jämnåriga? Jag är bara 15 men även om jag var 25 så hade jag inte varit intresserad av yngre.  Föredrar ni yngre killar? 

• Svar på tråden Varför gillar så många kvinnor yngre killar?
  • MammAmma

Typ ner till 25 ca. T o m 23 i nåt enstaka fall. Det beror på killen.

Anonym (JaJa) skrev 2020-04-12 18:17:34 följande:

Hur unga då?

• Walker90

Jag är 30 och min man är 45. Vi är swingers och jag föredrar absolut äldre killar/män men jag kan tänka mig en man under 30 år om det bara är för sex, men absolut hellre någon som är 30+.

• smulpaj01

Nej jag föredrar äldre män. Men jag blir ofta uppraggad av yngre pojkar i 20+ åldern, alltså 20 år yngre än mig. DET tycker jag är konstigt.

• Anonym (kvinnsgris)

Jag föredrar äldre män, har alltid gjort.

De unga är söta att se på men herregud en del är ju som labradorvalpar...

• Anonym (Ålderskris?)

Jag föredrar inte det, och faller inte för det...men det är något speciellt med när det sammanfaller att jag har  åldersnoja, känner mig gammal och ful och en ung man tittar på mig eller försöker ragga upp mig. Det liksom lyfter mig ur det där lite...och jag tänker "Still got it!" fast i själva verket kanske den unge mannen bara ser en gammal ledsen kärring och tänker att hon är ett lätt byte. Men den biten låtsas jag inte om, utan tar det som en komplimang.

• Anonym (JaJa)
    Anonym (Ålderskris?) skrev 2020-04-12 19:25:22 följande:

Jag föredrar inte det, och faller inte för det...men det är något speciellt med när det sammanfaller att jag har  åldersnoja, känner mig gammal och ful och en ung man tittar på mig eller försöker ragga upp mig. Det liksom lyfter mig ur det där lite...och jag tänker "Still got it!" fast i själva verket kanske den unge mannen bara ser en gammal ledsen kärring och tänker att hon är ett lätt byte. Men den biten låtsas jag inte om, utan tar det som en komplimang.

Handlar det alltid om en kris? om Kvinnor gillar yngre?
  • Anonym (Ålderskris?)
    Anonym (JaJa) skrev 2020-04-13 09:22:18 följande:
     Handlar det alltid om en kris? om Kvinnor gillar yngre?
    Nej. Givetvis inte. Men för mig är det så. Skulle du någon gång hitta mig i säng med tex. en 18årig pojke då kan jag lova att jag har en stor jävla kris. 
  • Anonym (JaJa)
    Anonym (Ålderskris?) skrev 2020-04-13 10:07:25 följande:
    . Skulle du någon gång hitta mig i säng med tex. en 18årig pojke då kan jag lova att jag har en stor jävla kris. 
    Hur möjligt är det ens?  skulle det vara jobbigt för just dig
  • Anonym (JaJa)
    MammAmma skrev 2020-04-12 18:34:29 följande:

Typ ner till 25 ca. T o m 23 i nåt enstaka fall. Det beror på killen.

Är det den åldersgruppen du helst vill se 
  • Anonym (puki)

Smaken är delad som baken. Svårare än så är det nog inte. Det finns många som gillar yngre och många som gillar äldre och många som söker en jämnårig och många som inte bryr sig så mycket alls om åldern. Man kan inte alltid förstå andras preferenser, oftast finns de bara där. 

Min partner är yngre än jag är. Men jag har inte aktivt sökt en yngre man utan det blev bara så. Vi träffades via gemensamma vänner och föll för varandra helt enkelt. Flera av mina vänner har yngre killar men jag har inte hört någon av dem säga att de föredrar yngre, utan även där verkar det handla om att det bara blivit så. 

• MammAmma
    Anonym (JaJa) skrev 2020-12-18 18:04:44 följande:

Är det den åldersgruppen du helst vill se 

Nej. Ska man enbart ligga är det inga problem med att träffa killar i den åldern. Men jag är inte intresserad av enbart sexuella relationer, det har förlorat lite av sin tjusning, så här 6 år senare. Och unga killar vill självklart sällan ha en relation med +35 åriga kvinnor. Så jag drar gränsen vid 30.
  • Anonym (JaJa)
    Anonym (puki) skrev 2020-12-18 18:14:58 följande:

Min partner är yngre än jag är. Men jag har inte aktivt sökt en yngre man utan det blev bara så. Vi träffades via gemensamma vänner och föll för varandra helt enkelt. Flera av mina vänner har yngre killar men jag har inte hört någon av dem säga att de föredrar yngre, utan även där verkar det handla om att det bara blivit så. 

Ibland är det slumpen helt enkelt men det skiljer kanske inte så många år mellan er
  • Anonym (JaJa)
    MammAmma skrev 2020-12-18 18:16:29 följande:
    Nej. Ska man enbart ligga är det inga problem med att träffa killar i den åldern. Men jag är inte intresserad av enbart sexuella relationer, det har förlorat lite av sin tjusning, så här 6 år senare. Och unga killar vill självklart sällan ha en relation med +35 åriga kvinnor. Så jag drar gränsen vid 30.
    Idag tackar du nej till 23 åringar 
  • MammAmma
    Anonym (JaJa) skrev 2020-12-18 18:32:31 följande:

Idag tackar du nej till 23 åringar 

Probably. Men det beror på personen och hur pass stor attraktionen är. Jag har trots allt varit frivilligt sexlös sedan i våras så skulle jag råka träffa nån i den åldern det verkligen klickar med vore det nog inte omöjligt att jag skulle träffa honom ett tag.
Svar på tråden Varför gillar så många kvinnor yngre killar?