• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • skatergirl81
    marol skrev 2015-07-16 10:09:01 följande:

Hoppas nästa försök blir det lucky one så att ni kan fira två saker i samband med giftermålet Håller tummarna och lycka till!

Ja vore ju verkligen toppen, hoppas på det!

Menade inte att vi väntar vårt första barn...än...menade att det blir vårt första barn när vi väl är gravida
  • PadimeP

Köpte ett Äl-test kit igår och testade negativt, sen testade jag idag och fick glad gubbe. Nu har vi legat två gånger trots att jag borde skrämt iväg han med mina Pms-hormoner.

Så spännande....... ????

• Joozzaan
    skatergirl81 skrev 2015-07-16 19:42:12 följande:

Har hört att rosenrot ska kunna korta ner cykeln...kanske kan vara nåt att testa...Jobbigt att inte veta när mensen kommer..

Redan testat... det var då den blev 45 dagar (längsta jag haft) så tror inte det fungerade för mig haha :)
  • Javli

Håller också tummarna för fina plus i tråden!

Jag använde äl-test denna gång pga oregelbundna cykler och det hjälpte verkligen till att ha mer koll.

• Desideri

Jag använde med äl test och hade sex varannan dag ungefär framtill ägglossningen. :)

Det är klurigt med äl test, jag har testat innan jag blev gravid och tagit 1-3 om dagen för att se vilken tid på dygnet jag får utslag. För mig så kan jag ha negativt på morgonen, starkare samma eftermiddag och positivt sent på kvällen och sen negativt dagen efter. Skulle jag inte vetat om att jag testar positivt på kvällen och bara tagit test på morgonen så skulle jag missa äl. :)

• Stokke

Hej!
    Är det någon som använder clearblue fertilitetsmonitor?
    Jag har den äldre varianten som man inte kan göra gravtest i.

• skatergirl81
    Joozzaan skrev 2015-07-17 12:01:55 följande:

Redan testat... det var då den blev 45 dagar (längsta jag haft) så tror inte det fungerade för mig haha :)

Nä det låter ju verkligen inte som att det funkar. Man kanske måste äta det ett tag innan det har effekt. Jag äter bara graviditetsvitaminer nu. Läste om folk som tror de fått missfall pga rosenrot så man vet ju inte vad man ska tro...kanske bäst att inte experimentera för mycket
  • Joozzaan
    skatergirl81 skrev 2015-07-17 22:15:41 följande:

Nä det låter ju verkligen inte som att det funkar. Man kanske måste äta det ett tag innan det har effekt. Jag äter bara graviditetsvitaminer nu. Läste om folk som tror de fått missfall pga rosenrot så man vet ju inte vad man ska tro...kanske bäst att inte experimentera för mycket

Ja jag läste det med :O så vågar inte prova mer nu i fall jag ska få ännu längre emellan eller till och med missfall och man nu skulle lyckas bli gravid.
  • saklek

En till med BF i mars! Fick plus idag på bim+2 Känns rätt overkligt ännu måste jag säga.

• skatergirl81
    saklek skrev 2015-07-18 13:03:14 följande:

En till med BF i mars! Fick plus idag på bim+2 Känns rätt overkligt ännu måste jag säga.

Grattis! Det tar nog ett tag innan det sjunker in! Mars känns ju inte så långt bort.
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016