• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • skatergirl81
    PadimeP skrev 2015-07-11 19:37:06 följande:

Okej, tack. :) Vad trist, nytt försök nästa Äl då. Hur gör ni för att bli gravida? Ligger ni varje dag, använder ägglossningstest eller försöker pricka in rätt?

I början låg vi bara massa många dagar på raken vid äl. Förra gången gjorde vi äl-test också.

Vet inte varför det inte funkar, verkar vara så många som blir gravida snabbt.
  • PadimeP
    skatergirl81 skrev 2015-07-11 20:20:07 följande:

I början låg vi bara massa många dagar på raken vid äl. Förra gången gjorde vi äl-test också.

Vet inte varför det inte funkar, verkar vara så många som blir gravida snabbt.

Hur länge har ni försökt då?
  • skatergirl81
    PadimeP skrev 2015-07-11 21:09:29 följande:

Hur länge har ni försökt då?

Fyra månader. Du då?
  • PadimeP
    skatergirl81 skrev 2015-07-11 22:23:42 följande:

Fyra månader. Du då?

Det blir andra månaden nu. Tänker att det borde gå vägen om man ligger med varandra 1-2 ggr per dag alla dagar med beräknad Äl.

Jag räknar på en menscykel på 28-33 dagar då min mens kan vara oregelbunden. Vill inte missa en enda chans.
  • skatergirl81
    PadimeP skrev 2015-07-11 22:32:17 följande:

Det blir andra månaden nu. Tänker att det borde gå vägen om man ligger med varandra 1-2 ggr per dag alla dagar med beräknad Äl.

Jag räknar på en menscykel på 28-33 dagar då min mens kan vara oregelbunden. Vill inte missa en enda chans.

Det var ambitiöst, tror det räcker med en gång per dag

Rekommenderar att du testar med ältest om du är osäker på din cykel.
  • PadimeP
    skatergirl81 skrev 2015-07-11 23:04:21 följande:

Det var ambitiöst, tror det räcker med en gång per dag

Rekommenderar att du testar med ältest om du är osäker på din cykel.

Hehe ja, är så glad att sambon ÄNTLIGEN är redo för barn, vill typ bli gravid NU! Mm lite fattigt på min front nu så vi kör knullavarjedagmetoden istället. Sambon är nöjd med det ^^...
  • skatergirl81
    PadimeP skrev 2015-07-11 23:58:55 följande:

Hehe ja, är så glad att sambon ÄNTLIGEN är redo för barn, vill typ bli gravid NU! Mm lite fattigt på min front nu så vi kör knullavarjedagmetoden istället. Sambon är nöjd med det ^^...

Lycka till'! Vi får följas åt. Ja när man väl bestämt sig så vill man att det sker nuuuu!
  • Nrk79
    PadimeP skrev 2015-07-11 23:58:55 följande:
    Hej. Jag använde en kalenderapp och hade koll när äl var. Sedan hade vi sex typ 2-3 gånger under perioden då det var möjligt att bli gravid. Vi körde inget på stickor, temp eller sex varje dag (om det var ett måste) det skulle bara förstört vårt sexliv. Lycka till!
  • Nrk79

Ni som plussat - finns ni med i BF mars-gruppen på Facebook? Det finns två hemliga där. :)

• pannkakan87

Jag är inte med i någon grupp på fb än. Är du? Då ser ju andra vad man heter och så. Känner mig inte redo för det än.. Inte förrän vi avslöjat för alla andra tänker jag.

Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016