• pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Nu tar jag tjuren vid hornen och göra en egen tråd för oss från Östergötland som vill följas åt till pluset under 2016. Även ni som börjar försöka 2015 är självklart välkomna. Glad 

Ni får jättegärna presentera er lite, berätta hur många barn ni ev. har sedan tidigare, när ni tänkt försöka börja planera, varför ni väntar, jobb/studier osv.

Hoppas att vi kan följas åt när alla plusar och att det kanske även kan leda till någon träff sen i framtiden med alla bebisar! TystPlus

Välkomna!!

• Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016
  • Desideri

Är inte heller redo för fb. Även om den är hemlig och vänner inte ser att jag är med så är jag rädd att det ska vara någon jag känner med i gruppen som kan skvallra vilket dock inte är så troligt men endå! ;) Sen är jag beräknad i februari så får nog inte hoppa in i mars gruppen. :/

• Nrk79
    pannkakan87 skrev 2015-07-14 20:48:26 följande:

Jag är inte med i någon grupp på fb än. Är du? Då ser ju andra vad man heter och så. Känner mig inte redo för det än.. Inte förrän vi avslöjat för alla andra tänker jag.

Jag är med i båda och jag skulle inte heller vara med om den inte var hemlig och ingen kan se att man är med och vilka inlägg man gör. Är smidigare att skriva där "i trådar". Säg till när du vill komma med. :)
  • Nrk79
    Desideri skrev 2015-07-14 21:12:40 följande:

Är inte heller redo för fb. Även om den är hemlig och vänner inte ser att jag är med så är jag rädd att det ska vara någon jag känner med i gruppen som kan skvallra vilket dock inte är så troligt men endå! ;) Sen är jag beräknad i februari så får nog inte hoppa in i mars gruppen. :/

Ja tyvärr är det för oss som har bf i mars men det finns säkert en bf feb-grupp på Facebook som är hemlig och i gång. Kolla på en bf feb- diskussion här på familjeliv om du skulle vilja hänga på i framtiden. Är smidigare än här faktiskt! :)
  • Desideri
    Nrk79 skrev 2015-07-14 22:25:25 följande:

Ja tyvärr är det för oss som har bf i mars men det finns säkert en bf feb-grupp på Facebook som är hemlig och i gång. Kolla på en bf feb- diskussion här på familjeliv om du skulle vilja hänga på i framtiden. Är smidigare än här faktiskt! :)

Jodå det finns en sådan men väntar nog 2-3 veckor till innan jag hoppar med i en. Är dock bra sugen på att gå med i en nu direkt också för det är inte direkt nått drag här på fl :P
  • pannkakan87

Är oxå sugen på att gå med men tänk om det är nån i gruppen man känner och sådär :P risken är väl inte stor men ändå. Känns så nytt allting redan, skulle kännas så jobbigt om inte frö't får stanna. :(

• skatergirl81
    Desideri skrev 2015-07-14 23:04:31 följande:

Jodå det finns en sådan men väntar nog 2-3 veckor till innan jag hoppar med i en. Är dock bra sugen på att gå med i en nu direkt också för det är inte direkt nått drag här på fl :P

Ja det är tråkigt att det är så, är inte mycket liv i denna tråd. Blir trist om alla drar.

Jag har inte så mycket att tillföra tyvärr, går och deppar och väntar på nästa äl.
  • marol
    skatergirl81 skrev 2015-07-15 18:35:03 följande:

Ja det är tråkigt att det är så, är inte mycket liv i denna tråd. Blir trist om alla drar.

Jag har inte så mycket att tillföra tyvärr, går och deppar och väntar på nästa äl.

Själv befinner jag mig dessvärre också i tråk-land i väntan på bim, inget spännande alls då jag inte har några känningar eller tilltro att det blivit något denna gång heller så för mig kan mensen få dyka upp snart så man snart får försöka igen i och med nästa äl

Tråden får inte dö ut! Mig gör det ingenting om ni som är gravida skriver på om ert om ni vill ventilera med varandra Vad var det alla arbetade med? Pannkakan har jag koll på med ditt plugg till förskolelärare (?) - men vad gör ni andra om ni vill berätta? Eller hur är ni som personer och gillar att göra...
  • Desideri
    skatergirl81 skrev 2015-07-15 18:35:03 följande:

Jag kommer vara kvar här på fl också, och här i tråden och heja! :)
  • Nrk79

Jag stannar kvar! Ja vem är jag... Jag jobbar som studierektor och är 36 år. Sambon har en tonårstid från tidigare förhållande. Just nu är det semester, men snart kör allt igång igen. :) Åker ut lite med båten då och då och annars så njuter vi av ledigheten eller så tar jag hand om mina gubbar/gummor som jag hjälper. (Är god man och förvaltare till flera personer.) Är i vecka 5+4 idag och mår bra förutom trötthet och kissar massor. Kram!

• Stokke

Hej hej!

Jag är snart 32 och maken blir 35 i år.
    Jag jobbar med ekonomi.

Vi bor i hus, just nu är det kaos hemma pga. av en vattenskada. I skrivande stund läggs det nytt tak.
    Vi ska ta en tripp söder ut, hälsa på vänner, spela golf och njuta av god mat.
    Semester fram till den 17 augusti.

Har fått tillbaka min mens och väntar nu på äl så att vi kan göra ett första försök.
    Förra gången tog det 3 månader innan det blev ett plus. Hoppas verkligen att det går liks fort den här gången. Håll tummarna för oss.

Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016