• Trattkantarell

BF November 2015

Hej! Jag hittar ingen Novembertråd här så startar en egen.

Jag har eg bf 31/10 men är tvärsäker på att jag kommer flyttas till november.

Jag startar en Novembergrupp på Facebook med, om ni vill vara med så skicka ett meddelande till mig med länk till er profil på Facebook eller er mailadress så lägger jag till er. 

Hur mår ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-25 08:34
    Facebook gruppen blir såklart hemlig så ingen kan söka på den, se vad som skrivs eller se vilka som är med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 11:25
    Ni som vill gå med i Facebook gruppen

Gå hit: www.familjeliv.se/user/inbox/new

Skriv Trattkantarell som mottagare och skriv din epostadress i meddelande fältet

Vi kommer inte att ta in fler medlemmar efter sista maj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-05 12:11
    Efter diskussion i gruppen så har vi nu kommit fram till att redan nu inte ta in fler medlemmar.

• Svar på tråden BF November 2015
  • tuggummigirl

Grattis alla nya + are!! =D

Jag är enligt womanlog pregnancy i vecka 5+3 idag och hela denna veckan har varit underbar. Jag känner mig inte gravid, lite svullen om magen emellanåt däremot men jag tycker de e skönt å inte må illa å ha ont i magen å brösten som jag hade förra veckan. Men jag längtar tills de börjar synas. Idag ska jag ringa bm å skriva in mig tänkte jag. Hoppas de kan skicka alla mina journaler från skåne hit till blekinge, de verkar va rätt svårt å få de utbegärda när man redan bytt landsting =(

• ellami
    vicky91 skrev 2015-03-12 06:59:38 följande:

Någon som fortfarande ammar nu? Min 9 mån ammar mkt o vill inte sluta. Men ska försöka trappa ner o få henne att vilja ha välling. Just nu ingen panik men är osäker om min kropp klarar de hela grav

Jag ammar också min 9 mån. Tänkte delamma över året men inte nu längre när jag är gravid, så har som mål att sluta när han blir ett ca. Hur ofta ammar du? Vissa bebisar slutar amma självmant när mamman blir gravid pga att mjölken ändras efter ett tag.
  • Timglas

VUL såg bra ut trots mina blödningar. En fin hinnsäck, gulkroppen och ett foster MED HJÄRTSLAG :D daterade mig till 5+4 och 7 november :) ska försöka slappna av lite nu..

• Elyssa81
    Timglas skrev 2015-03-12 11:16:10 följande:

VUL såg bra ut trots mina blödningar. En fin hinnsäck, gulkroppen och ett foster MED HJÄRTSLAG :D daterade mig till 5+4 och 7 november :) ska försöka slappna av lite nu..

Åh grattis! Vad skönt!
  • vicky91

Ellami- skönt att jag inte är ensam. Jag ammar 3-6 ggr/ dag. Du då? Emellanåt hoppas jag att hon ska sluta själv för jag klarar inte att tvinga henne. Men jag har egentligen också tänkt runt ett år.

• kara

Grattis till alla ! :D 

Jag plussade i söndags är i vecka 5 (4+4) 
    Är hungrig hela tiden men samtidigt jätte illamående, det enda som går ner är yoghurt och te en macka lite då och då men bara lukten av tillagad mat får magen att vända sig. Brösten gör ont dom också kan inte gå runt utan en stadig bh. Ska till mvc på tisdag. Hoppas att allt är okej. 

• ellami
    vicky91 skrev 2015-03-12 12:30:08 följande:

Ellami- skönt att jag inte är ensam. Jag ammar 3-6 ggr/ dag. Du då? Emellanåt hoppas jag att hon ska sluta själv för jag klarar inte att tvinga henne. Men jag har egentligen också tänkt runt ett år.

Hittills har han ätit gröt till frukost och ett mål mat vid lunch, resten har han ammat (+ frukt) men nu har jag börjat införa ett andra matmål till middag och då blir det inte mycket amning, en gång till mellis och en gång när han ska sova. Däremot sover han jättedåligt och vaknar ofta så då ammas det hela natten haha. Äter hon ingen mat? För min del blir det nog tufft att sluta nattamma, på dagen accepterar han annan mat och när han är mätt vill han inte amma så det blir nog ganska lätt.
  • Miiia84

Jag har också plussat lite oväntat då det inte var planerat alls. Men nu har vi landat och det känns okej.
    Ska till mvc nästa vecka för första besöket. enligt appen v7 (6+1) men tror jag är i v 6 då jag misstänker vilken dag det tog sig...
    Har råkat bli lite förkyld eller något samtidigt här så lite svårt o veta om jag är trött för det eller för graviditeten. Mår iaf inte illa alls. Brösten är stora och spända och magen stretar och molar nertill.

• vicky91

Jo hon äter mkt vanlig mat fast aldrig så att hon blir mätt utan måste ammas efter haha så hon får i sig mkt vanlig mat o di på dagen så natten blir inte så mkt. Jag kommer också ha svårt att sluta på natten. Dagen hoppas jag trappas ner snart av sig själv.

Svar på tråden BF November 2015