• Trattkantarell

BF November 2015

Hej! Jag hittar ingen Novembertråd här så startar en egen.

Jag har eg bf 31/10 men är tvärsäker på att jag kommer flyttas till november.

Jag startar en Novembergrupp på Facebook med, om ni vill vara med så skicka ett meddelande till mig med länk till er profil på Facebook eller er mailadress så lägger jag till er. 

Hur mår ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-25 08:34
    Facebook gruppen blir såklart hemlig så ingen kan söka på den, se vad som skrivs eller se vilka som är med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 11:25
    Ni som vill gå med i Facebook gruppen

Gå hit: www.familjeliv.se/user/inbox/new

Skriv Trattkantarell som mottagare och skriv din epostadress i meddelande fältet

Vi kommer inte att ta in fler medlemmar efter sista maj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-05 12:11
    Efter diskussion i gruppen så har vi nu kommit fram till att redan nu inte ta in fler medlemmar.

• Svar på tråden BF November 2015
  • Charlie40

Hej

Tror ni det är dags att stiga in i den här gruppen nu? Bim-2 starkare än igår. Syns bättre i verkligheten. :)

• septemberplus
    Charlie40 skrev 2015-03-11 07:10:38 följande:

Hej

Tror ni det är dags att stiga in i den här gruppen nu? Bim-2 starkare än igår. Syns bättre i verkligheten. :)

Absolut! Grattis :)
  • Annapanna2
    Ninni02 skrev 2015-03-10 19:17:04 följande:

Ärligt? Jag mår SKIT! Konstant illamående, svårt att få i mig mat och magknip lite nu och då. Tröttheten kommer krypande mer och mer. Lääängtar till vecka 12 (om vi kommer dit) så vi kan berätta och förhoppningsvis minskar illamåendet då. Gick idag in i vecka 7, inskrivning på mödra på torsdag och UL 31/3.

Hur mår ni andra?

Som dig. Illamåendet är nästan paralyserande just nu. Har fått tabletter utskrivna och dom har funkat bra men igår tog jag dagens sista kl. 17 och den hjälpte inte alls, det bara eskalerade. Har tagit tablett nu på morgonen också och den har inte hjälpt.. Har inte mått illa på morgonen tidigare. Hoppas det lättar för oss! Jag går in i v. 7 i morgon så då skiljer det bara ett par dagar mellan oss. Längtar också tills om några veckor! Jag var på vul igår och allt såg bra ut. Ska på ul 26/3. Spännande :)
  • Becca88

Hoppar in här, fick plus igår på bim-1, svagt men det var där. Testade idag på bim med, men var fortfarande svagt men lite tydligare :) Har bf 20/11, och har en dotter som är född maj 2012 och en son 22/11 2013. Så hoppas jag kommer föda tidigare denna gång också, så dom slipper ha nästan samma födelsedag :)

• sowe81

Jag hoppat gärna in här. Bara äl+10 än men mitt test var starkare idag än igår, även om det fortfarande är supersvagt. Bf borde bli typ 21/11.

Har en dotter på 2.5 och tre ma/mf efter det. Nu jäklar ska det gå hela vägen.

Lägg gärna till mig i fb gruppen

Sowe81@gmail.com

• sowe81
    PaLo skrev 2015-03-09 22:29:43 följande:

Ett hormon som har med ämnesomsättning och sköldkörteln att göra och som påverkas av HCG-hormonet under en graviditet. Vad jag förstått så ingår kontroll av TSH vid provtagningar under graviditeten men för att vara på den säkra sidan bestämde vi att kolla upp det lite extra tidigt denna gång.

Onormala värden på TSH kan öka risken för missfall och åtgärdas lätt med medicinering under graviditeten.

Jag har haft lite högt ths (3.1) o haft tre MF/ma men nu äter jag levaxin sen i oktober o fått ner till 1.9. Kommer be om ett test så fort som möjligt för o se art det inte stiger igen.
  • Trattkantarell
    sowe81 skrev 2015-03-11 10:58:57 följande:

Jag hoppat gärna in här. Bara äl+10 än men mitt test var starkare idag än igår, även om det fortfarande är supersvagt. Bf borde bli typ 21/11.

Har en dotter på 2.5 och tre ma/mf efter det. Nu jäklar ska det gå hela vägen.

Lägg gärna till mig i fb gruppen

[email protected]

Grattis!! Skickat!
  • caruwlin
    PaLo skrev 2015-03-09 18:05:02 följande:

Ringde och pratade med min BM idag och har bokat in en tid för inskrivning och provtagning nästa måndag.

Jag älskar verkligen min BM! Hon vet precis vad hon ska säga för att jag ska känna mig lugn. Jag har ju två MA i bagaget. Ett i oktober och ett nu i månadsskiftet jan-feb. Så man har ju googlat runt en del och hade tänkt fråga henne om det här med TSH-värde. Men hon förekom mig precis som hon brukar göra och tog själv upp det idag. Vid första graviditeten hade mitt TSH varit normalt och andra graviditeten hade vi inte kollat det, men hon tyckte absolut att det kunde vara värt att hålla lite koll på det. Och självklart ska jag bokas in på ett tidigt VUL också. Det behövde jag inte ens fråga om.

Jag har lågt tsh pga att jag har för hög dos utav levaxin. Jag har hört att läkaren höjer dosen när man blir gravid och min läkare sa bara att det inte är någon ide att höja nu så jag är jätte orolig om han kollar fel och att jag får Ma :( ska ta nytt test om 2 veckor
  • Amazinglife

Hej tjejer, hur mår ni? Ja går in i v7 imorgon och är otroligt trött, vill sova hela tiden :/ jag har inte fått något påtagligt illamående men jag är hungrigare än vanligt, men ingen matlust alls, svårt att äta något trots att jag är hungrig, mat, snacks, godis eller vad som helst, är oattraktivt. Dricker hellre ett glas mjölk eller tar lite yoghurt.. Är ganska jobbigt då jag älskar att laga mat och har inga problem att äta i vanliga fall :/

Svar på tråden BF November 2015