• Maja 1

Novemberbebisar 2015

Erika 146 skrev 2015-10-04 20:29:44 följande:

Har någon av er haft problem med magen?

Under helgen har jag varit superkass i magen, det beror inte på något jag ätit eller druckit och jag har inte varit dålig för övrigt men man kan jämföra med magsjuka diarré :(

Varit rummlig och haft småknip under hela senaste dygnet men aldrig behövt springa akut på toa men har å andra sidan varit glad att jag inte "släppt en fis bara" utan att sitta på toan.

Det enda annorlunda är att jag började med Niferex i fredags men har bara hört och upplevt att man blir hård i magen av järntabletter..

Det kan bli så när man börjar med nya preparat. Vissa dagar är jag också sån i magen. Men bättre än hård iallafall tycker jag. Jag äter hemofer och blir konstig i magen när jag ökar dos. Hoppas det går över snart.
  • Maja 1

Idag när jag var hos barnmorskan i vecka 33+3 så hade bebisen sjunkit ner och fixerat sig. Är inte det tidigt för en omföderska? Mitt femte barn.

• Maja 1
    Kgb777 skrev 2015-10-12 17:53:03 följande:

Maja 1: jo det verkar ganska tidigt, när jag var hos bm förra veckan i v 35+2, så hade min bebis inte fixerat sig (tredje barnet). Det kan säkert vara individuellt, sa inte bm nåt?

Hon sa att jag ska ta det lugnt imed att jag känner tryck nedåt och att jag har sammandragningar på kvällen.
  • Maja 1

Jag är i vecka 33+5 och har gått upp 9 kg. Mina andra graviditeter har stannat på 13-14 kg så det blir säkert samma ungefär.

• Maja 1
    blubb4m skrev 2015-10-15 21:20:46 följande:

Hoppas det går bra för er alla! Vi förlorade våran dotter i vecka 32+3, för två veckor sedan. Livet är så skört, ta vara på er och ta inget för givet. Nu avprenumererar jag från denna tråd och önskar er alla lycka till med era bebisar! Kramar

Åh nej vad hemskt. Vad har hänt?? Tänker på er. Kram
  • Maja 1
    blubb4m skrev 2015-10-16 18:28:39 följande:

Tack, vet inte än väntar på obduktions resultaten... Hon hade gastroschisis så kan ha att göra med det eller plötslig spädbarnsdöd..

Fy vad livet är orättvist. Vi förlorade vårt förra barn i vecka 22. Är kanske svårt att förstå just nu men livet går sakta men säkert vidare trots allt. Beklagar sorgen verkligen.
  • Maja 1

Det är ju ingen fara med sammandragningar såhär sent i graviditeten. Det hör till och är kroppens sätt att träna och förbereda sig. Jag har också massor av sammandragningar helst på kvällen. Ibland gör det lite ont och trycker neråt. Ibland får jag ont i svanken som förvärkar. Men sen lugnar det ner sig när jag vilar och det gör inte riktiga värkar. Det är skillnaden.

• Maja 1
    Anna Hbg skrev 2015-10-26 08:21:32 följande:

Eller hur haha

Var lite dum och körde hem till min mamma igår eftersom det kändes bättre och det var lite jobbigt att köra hem sen med känslan av att bebisen hängde halvvägs utanför :D

Aha, typiskt att du precis varit på besök men du kan ju alltid ringa och rådfråga dem.

Jag har tre besök till inbokade, ett varje tisdag framöver, men hade varit skönt om det imorgon varit det sista (bf 13/11) men det tror ag egentligen inte.

Lovar att uppdatera efter att jag varit där imorgon och berätta vad hon sagt.

Det kan ju vara så att det händer saker i kroppen. Det låter som det. Allt ska ju börja luckras upp nu. Be barnmorskan undersöka dig så vet du om det är något på G.

Nu blir det snart babyboom i denna tråden, spännande.
  • Maja 1
    Citrona skrev 2015-10-28 16:43:32 följande:

Någon mer som står stilla eller går ner i vikt? Jag har en månad kvar och förstår inte hur jag kan gå ner när jag äter bra och nästan varje dag ngt sött.

Alltså....det känns helt ok att inte gå upp men...nyfiken bara. Bebis ligger på +12% och rör sig fint.

Halsbränna och foglossning annars bra ;)

Jag är i vecka 36 och jag har gått upp 8 kilo totalt denna graviditet. Jag har inte gått upp mer på sex veckor men barnmorskan sa att det kvittade. För bebisen har växt. men jag kan inte äta så mycket och så mår jag illa på kvällarna och morgonen.
  • Maja 1
    SandraP81 skrev 2015-11-01 18:58:48 följande:

Knottet - bf 3/11

Sindyrella1983 - bf 3/11

Erika 146 - bf 5/11, igångsättning 2/11

SandraP81 bf 13/11 pojke

Charlie40 bf 19/11 snitt 11/11 flicka

Masquerade - bf 28/11

Lotie - bf 29/11, snitt 20/11

Sofflan - bf 30/11

Du får gärna lägga till mig med Maja 1 -bf 26/11
  • Maja 1

Vad spännande att så många är på gång nu. Jag hoppas att min bebis håller sig inne nästa vecka också för då är kalendern överbokad. Men den kommer ju när den kommer. Man längtar efter bebis nu. Lycka till ni andra!!!

• Maja 1

Hej!!

Jag är i vecka 36+4 idag och idag har jag haft molvärk hela dagen. När jag går känns det som mensvärk i ryggen och ner i benen. Kanske något på G i kroppen. Någon som har samma??

• Maja 1
    Amazinglife skrev 2015-11-03 17:37:00 följande:

Maja 1, sån molvärk har ja haft i flera veckor men hoppas du slipper gå så länge med de :)

Här händer inte så mycket, förvärkar av och till, regelbundet i några timmar sen försvinner de.. Storstädade i timmar igår (såndär putsa varenda ytan städning ;) ) och fick inte me effekt än ont i kroppen.. Imorgon ska jag in på tul (hon är lite liten) och CTG, även lovad en hinnsvepning.. Snälla, håll tummarna för att de sveper o typ vattnet går på en gång, så vi får stanna kvar ;)

Anna Hbg hur går de för dig?

Ok jag hoppas att den håller sig kvar till nästa vecka iallafall. Men jobbigt att ha ont och sammandragningar. Dom är väldigt glesa. Men detta är mitt femte barn och jag har inte upplevt detta innan. För då har det kört igång när jag väl börjat få ont. Vi får se. Men hoppas att ditt sätter igång med hinnsvepningen då.
  • Maja 1

Nu är min bebis här. Han kom med dunder och brak i vecka 36+4. Vi kom in på förlossningen kl 01.30 och han är född kl 01.52. Vi mår båda jätte bra.

• Maja 1
    Masquerade skrev 2015-11-04 11:02:54 följande:

Grattis Maja 1! :) 

Måste erkänna att jag blev lite stressad av att läsa din text. Är 36+3 idag, har längtat efter förlossningen enda sen start, men nu när jag läser din text inser jag att jag är såå inte redo än. :S

Jag var inte heller alls redo egentligen. Trodde det bara var förvärkar ända tills en timme innan. Och då blev det bråttom. Och då var jag sååå glad att det inte bara var förvärkar. För sååå ont kunde jag ju inte ha flera veckor ha ha.
  • Maja 1
    lotie skrev 2015-11-11 20:27:44 följande:

Stort grattis emellie till din lilla flicka=)

BF-lista 1/11

Laloppan: -Flicka 

3/11Knottet Sindyrella1983

4/11Amazinglife - Flicka 

Kgb 777: planerat snitt 4/11, BF 10/11 - Pojke

5/11Erika 146:  igångsättning 2/11 

7/11Gumsanmadde

11/11Charlie40: planerat snitt 11/11 BF 19/11 - Flicka Iowa Flicka Sussi85: - Pojke 

13/11AnnaHbgLisen84SandraP81 - Pojke 

20/11Lotie: planerat snitt 20/11 BF 29/1121/11Iselin - Flicka 

24/11Jvd89Undska

26/11Citrona - Planerat snitt - Pojke Maja 1

28/11Masquerade 

30/11Sofflan

Födda!

4/11 Maja 1- pojke

9/11 Bebba83- flicka

11/11 emeliemarietherese - Flicka

• Maja 1
    lotie skrev 2015-11-18 15:35:21 följande:

Var på ica maxi och handlade allt för barnen och barnvakterna i helgen med mannen i fm och det straffade sig visst!

Fått flera magknip och varit på toaletten 6 ggr idag för nr 2. Haft några ordentliga sd men inte alls regelbundet.

Tagit panodil igen och ligger med värmekudde. När magen blivit stenhård har det känts som jag får en stöt längst upp på magen, jätteläskigt. Bara jag går till toaletten så sätter det igång:(

Känns så onödigt och gå och ha ont när det bara är två dagar kvar till snittet.

Låter som att din förlossning startat. Mina har alltid startat med lös mage.
  • Maja 1
    Anna Hbg skrev 2015-11-25 14:00:35 följande:

Grattis till alla nya bebisar!

Spännande att följa er som fortfarande väntar på era små mirakel :) Håller mina tummar för er!

Är det någon här som använder bröstpump?

Min mjölk räcker inte riktigt till för att mätta min son och jag funderar på att börja pumpa för att få igång produktionen.

Är det värt att lägga pengar på det och är manuell eller elektrisk bäst i så fall?

Men går han upp i vikt som han ska? Min pojke var heller aldrig nöjd. Väldigt suttig. Men jag har massor av mjölk. Så efter två veckor med bra resultat på vågen så gav jag honom napp emellan amningen och nu är han nöjd och sover bättre .

Det ska ju egentligen räcka med att du ammar honom. Då ska ju produktionen öka. Annars hade jag ammat och gett lite tillägg efter. Har du provat nässprejet som får mjölken att rinna till?
  • Maja 1
    Anna Hbg skrev 2015-11-26 00:40:06 följande:

Maja1:

Ja, sist vi vägde honom hade han gått upp fint i vikt. Ska till bvc imorgon för koll så får se hur det ser ut då.

Var nog lite otydlig där men jag ammar plus tilläggsmatar honom.

Brukar ta båda brösten plus ca 60 ml ersättning (han blir 2 veckor imorgon)

Suttig är han och ratar nappen men suger på mitt lillfinger väldigt ofta.

Nej, har inte provat den sprayen. Vet du om den är receptfri?

Den ska finnas recept fri på apoteket. Jag har använt den med mina andra barn. Den fick mjölken att rinna till och sen använde jag den bara vid behov.
  • Maja 1

Hej tjejer

Här är det bara bra. Tiden går lite fort bara.

Jag tänkte passa på att tipsa er om min sida på Facebook där jag säljer personliga barntillbehör som jag själv gör. Som tex napphållare, vagnhänge, vagnmobiler, väskhänge m.m

Gå gärna in och kolla.

M.facebook.com/Designbymecu2016

Och på instagram heter vi design_by_me_cu.

Välkommen

Svar på tråden Novemberbebisar 2015