• Maja 1

Novemberbebisar 2015

bebba83 skrev 2015-06-05 17:12:22 följande:

Ja det gick bra så nu har en sten lättat från mitt hjärta. Vi gjorde en snabbanalys då vi fått dåligt resultat på kub. Vet inte om du ska göra samma test?

Fick du förresten svar med brev?
  • Maja 1
    bebba83 skrev 2015-06-05 20:22:09 följande:

Har du gjort undersökningen?

På måndag ska jag göra den. Men jag gjorde fostervatten prov förra graviditeten och då visste vi ju vad det innebar när läkaren ringde och bad oss komma till sjukhuset såfort vi kunde. Den hemska känslan glömmer jag aldrig.
  • Maja 1
    bebba83 skrev 2015-06-08 15:03:30 följande:

Hur har det gått för er????

Jag gjorde fvp imorse. Och allt som läkaren kunde se på ultraljudet såg bra ut. Fvp gick också bra. Nu är det vila idag och imorgon. Svaret skulle komma senast tisdag sa dom.
  • Maja 1
    bebba83 skrev 2015-06-09 05:57:22 följande:

Nu blir d ul för å kolla att allt e ok efter mkp. Fick förresten reda på att vi väntar en frisk liten flicka

Ska bli underbart att få se henne idag igen <3

Spännande. Vad skönt att du fick bra svar. Fick du reda på könet med brevet med resultatet eller?

Jag undrar om någon vet om man får reda på könet samtidigt som du får brevet med resultatet efter fostervatten provet? Man är ju lite nyfiken :)
  • Maja 1
    bebba83 skrev 2015-06-09 10:27:48 följande:

Hos oss i Halland och Göteborg funkar d så att dom skickar brev med barnets kön till din bm så gåffår du be henne öppna kuvertet om du vill veta :)

Ok någon som vet hur det funkar i Skåne?
  • Maja 1

Fick idag svar på fostervatten provet och allt såg bra ut. Så skönt. Får dock vänta på att ringa om könet tills på måndag. Störigt när man är såhär nyfiken.

• Maja 1

Hej idag fick vi reda på att jag väntar en liten pojke. så min gissning var fel. Trodde helt klart flicka. Men mannen är nöjd som hade rätt. Så 1 flicka och 5 pojkar har vi lyckats med. Jätteroligt oavsett. Jag är jätte lycklig.

• Maja 1

Jag vet att jag ska få en liten pojke. Så ni får gärna ändra på bf listan.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015