Novemberbebisar 2015
började rosa blod igår nu blöder mer färsk blod ..ringde in men fick ej komma in på ul. kan jag åka in på akuten och få ett ul där ? ????
började rosa blod igår nu blöder mer färsk blod ..ringde in men fick ej komma in på ul. kan jag åka in på akuten och få ett ul där ? ????
Jag hade också moderkakan i framkant min förra graviditet som tyvärr fick avslutas men att ha det är ingen fara. Jag kände tydliga sparkar i vecka 20 då. Så det var inte så mycket senare än annars. Det blir ju ett extra skydd för bebisen.
Jag hade ett järnvärde på 120 på inskrivningen. Så det är inte så bra. Men bm sa att vi väntar till vecka 20 med järntabletter. Jag är galet trött men är tacksam om jag slipper äta järn än då jag redan är trög i magen. Blir ju ännu värre med järnet.
Nu blev jag lite orolig, har knappt känt några symptom på ett bra tag, och nu kom det lite rosa på papperet och en väldigt liten rödbrun klump när jag torkade mig efter toaletten... Tror ni det är något att bli orolig för?
Jag tror det är lite tidigt för crawings än men jag är galet sugen på olika saker varje dag. Som igår sushi och idag pasta carbonara. Men jag är bara sugen på mat allt onyttigt går bort. Skönt för jag är i normala fall väldigt sockerberoende.
Ja där kom min mage i vecka 9+6 och jag har ingen mage alls annars. Nu är den super stor tycker jag.
Min förra graviditet gjorde jag kub för första gången. Med barn nr fem då. Men vi hade bestämt klart och tydligt att om det visar sig att något är fel på barnet så kommer vi avbryta graviditeten. Efter kub testet så kändes allt bra. Vi fick jättebra resultat på testet. Men på rul några veckor senare visar det sig att barnet hade klumpfot och då blev vi erbjudna ett fostervatten prov. Så det gjorde vi och då visade det ett ovanligt fel på kromosomerna. Så vi valde att avbryta för våra andra barns skull. Tyvärr blev det inte förrän i vecka 21+6. Eftersom alla svar och prover drog ut på tiden. Detta var den 15 januari. Och jag hade bf den 15 maj. Verkligen jätte jobbigt beslut. Men nu är jag gravid igen och om tre veckor ska vi göra moderkaksprov.
Så ja det är viktigt att tänka igenom varför man gör kub test och vad man vill göra med svaret.
Vad konstigt det blev, aja är oxå i 10+2 idag, kul med någon som har samma bf. Hur stor var din lilla plutt igår då? När plussade du?
Tyvärr verkar det som att jag fick missfall nu i eftermiddag/kväll... :( haft ordentlig molvärk och när jag reste mig från soffan så bara rann det blod, överallt... Ursäkta för äckligt innehåll i inlägget, men.. Spenderade säkert en timme på toaletten efteråt, tills jag gick i duschen och fick ut en stor klump som såg annorlunda ut jämfört med slemhinneklumparna.. Mamma, som också är barnmorska, kom på en gång och var rätt säker på att det var allt som behövde ut. Blödandet har fortsatt, så efter inrådan av sjukvårdsupplysningen sitter jag på akuten nu, då det inte verkar vara någon hejd på blodet.. Vi är helt förkrossade....