• lotie

Novemberbebisar 2015

Lisen84 skrev 2015-11-12 21:38:55 följande:
    Underbart! grattis! :) du hann först av os fredag den 13de ;)

Jag är överlycklig! var inne på koll idag o är några cm öppen o halvmogen tapp. Så imorgon vill dom sätta igång mig!! Äntligen!

Nu ikväll kommer det lite slemmigt blod o har lite kraftigare värkar/förvärkar så om man har tur sätter det igång av sig självt inatt.
    Åh vad spännande, lycka till idag:)
    Blir kanske två bebisar idag då!

Jag ska till bm på sista besöket idag. Börjat ställa in mig på att det blir den 20 nu iaf då det lugnat sig med alla sd och inget mer vatten:(
  • lotie

Varit på sista besöket hos bm nu. Bltr 130/85 lite högt igen men är ju så nära nu. Magen bara växt 1 cm på 3 veckor så slutar på 32 cm och 14 kg upp.
    Idag om en vecka får jag träffa min bebis:)

• lotie
    Undska skrev 2015-11-13 19:58:33 följande:

Grattis till alla er som fått era små äntligen :)

Själv har jag nu 10 dagar kvar till bf.. Är sååå nervös nu, jag känner mig definitivt inte redo av någon anledning, kan tillägga att detta är mitt femte barn, men ändå. Jag är riktigt nervös och orolig samtidigt livrädd av någon anledning..

Alla mina andra grav har gått bra, de har tagit allt mellan 2-21 timmar, jag har mått bra efteråt oså också.. Ja vet inte vad det är med mig?? Jag har nästan lite panikångest här under dagarna.. :/

Jag väntar mitt tredje och har med panikångest på nätterna framförallt. Men beror på två dåliga förlossningar innan:(
    Försöker tänka att när den väl är här kommer det kännas naturligt och man är redo även om det inte känns så nu.

Försöker planera in aktiviteter hela nästa vecka så tiden ska gå snabbt och jag ska tänka på annat så blir nog bio och julmarknad om jag orkar. Nu om envecka ligger jag på bb och förhoppningsvis är lyckligast i världen. Inte kännt det någon gång hitills utan bara varit en mardröm:(
  • lotie
    Lillytroll skrev 2015-11-14 09:18:37 följande:

Imorse kom våran lilla tjej, efter 19 timmar av igångsättning. Inte bara latensfasen som var lång här.. Fick assistans av sugklocka. Det var en stor tjej på 4410 gram och hela 53 cm lång. Känns så skönt att vi klarat oss igenom detta, äntligen!

Lycka till ni andra som har denna biten kvar.

Åh grattis till flickan:)
    Äntligen är allt över för dig. Hoppas du mår bra och kan njuta, sugklocka låter inte så roligt:(
  • lotie

Vaknade idag med ont i halsen, förkylning och feber. Inte orkat lämna sängen:(
    Får hoppas bebisen stannar till fredag nu så jag hinner bli frisk. Fy och hosta och nyss med ett snitt!

Nu är ni många som njuter av era mästerverk:)
    5 dagar kvar hur ska jag stå ut?!

• lotie
    Lisen84 skrev 2015-11-15 18:44:42 följande:

Vår lilla tjej kom till världen igår morse 13 h efter igångsättning.

51 cm och 3 750 gram. Allt gick bra, grad 2 bristning men det sa dom var vanligt för förstföderskor.

Stort grattis till flickan:)
    Skönt allt gick bra och hoppas bristningen läker snabbt.

Galet vad barn det kommer i tråden, så roligt att det gått bra för alla och att ni mår bra!
  • lotie
    Anna Hbg skrev 2015-11-15 19:48:00 följande:

Grattis till alla som fått era bebisar och håller tummen för er som har det framför er :)

Vi kom hem från bb igår vilket var såååååå skönt!

Hittade ett blåsljud på lillkillens hjärta den första undersökningen så fick stanna en natt till för observation och dagen efter blev det en ny undersökning då blåsljudet försvunnit :)

Vad skönt ni kommit hem:)
    Min dotter hade med blåsljud som försvann efter 1 vecka. Men alltid nervöst när dom hittar nåt fel.
    Jag hoppas jag får ett friskt barn som mår bra denna gången.
  • lotie
    Nilla6 skrev 2015-11-15 19:51:40 följande:

Lilla Adam kom i fredags, den 13e;) blev igångsatt, tog 4.5 timmar, intensivt var det men gick bra, han kom ut med ansiktet upp så han är svullen över ögonen. Jag fick en rejäl bristning bakåt av det, 6 stygn som värker såååå mycke:*( han vägde 3560 gram och var 49 cm lång. Kom hem idag till storebror som är så stolt.

Grattis till lilla pojken:)
    Det gick snabbt för att vara en igångsättning. Hoppas du läker snabbt, lät inte så roligt:(

Vilka är vi kvar nu?
  • lotie
    Citrona skrev 2015-11-15 20:22:24 följande:

Tjejer:

Jag måste kolla med er-har ni någon gång haft riktigt ont i magen som intensivt håll eller träningsvärk i ca 1 timme? Det har inte kommit och gått som jag föreställer mig värkar eller sammandragningar men jag kunde knappt gå och  handla precis för så ont gjorde det. Magen känns bättre nu efter lite vila men är fortfarande hård och spänd som en hård ballong ;( känns inte som mensvärk heller som vissa beskriver det.

Bör jag ringa in? 
    Har planerat snitt om 10 dagar.

Mina sd har suttit i länge i mellanåt men släpper när jag ligger ner. Kan vara att de kommer så tätt i perioder att man inte känner när det släpper och spänner igen. Fortsätter de och göra ont tycker jag du ska ringa.
  • lotie

Får gärna fylla i om jag missat nån:)

BF-lista

1/11
    Laloppan: -Flicka

3/11
    Knottet
    Sindyrella1983

4/11
    Amazinglife - Flicka
    Kgb 777: planerat snitt 4/11, BF 10/11 - Pojke

5/11