• lotie

Novemberbebisar 2015

Jag har haft mycket mensvärk senaste dagarna och fått ta panodil. Idag har jag haft det plus ont i höfterna som har strålat fram på magen. Magen är jättelön längre ut på sidorna vid äggstockarna och mest på högersida. Även varit lite svårt att tömma blåsan. Legat dubbelvikt hela kvällen och inte hjälpt med panodil och värmekudde:( mannen tyckte vi skulle åka in men 5+3 ser de ju ingenting och då skulle jag bara bli orolig:(

har haft ett mf och då blödde jag först sen jätteont långt ner.

Tror även jag har en svampinfektion men kanske uvi också eller är det början på ett missfall eller X?:(

• lotie

Fick inte göra vul:( skulle ringa vårdcentralen istället!
    Kan vara min foglossning som satt igång ordentligt:( gör ju så sjukt ont i ljumskarna och höfterna så kan ju vara det som strålar ut i magen.

• lotie

Jag har varit på hälsosamtal idag 6 fulla veckor imån och halvvägs till mf risken avtar!

Fast jag har en cykel på 31 dagar så räknade de på 28 dagar så lite konstigt. Blir ju ul för tidigt och snitt med om de inte flyttar mig på rul. Hoppas dock få ett vul runt v 8.

• lotie
    Amazinglife skrev 2015-04-02 12:08:48 följande:
    Va skönt! Hälsosamtal tyckte ja va bra, man fick både fråga och få lite information :) har du tagit upp med din bm att du önskar ett vul? Får man fråga varför du ska snittas? :)
    Varför är det en riskgraviditet?

Första barnet fastnade och jag blev klippt och sprack mycket sen fick jag infektion och det sprack upp opererats två ggr i underlivet och är äntligen bra så vi tyckte inte det var värt och chansa att det skulle hända igen.

Men snittet gick med dåligt så nu vet jag inte vad jag vill göra:(
  • lotie

Nån som vet hur det funkar om man blir sjukskriven om man jobbar 40% och tar vårdnadsbidrag? Jobbar 80 i vanliga fall? Blir jag sjukskriven heltid så får jag ändå Max betalt för min 80 % tjänst?

Vårdnadsbidrag är ju överhopbart så ska få behålla min föräldrarpenning fast jag går ner i tjänst. Men är livrädd de hittar nån genväg så min inkomst sjunker:(

• lotie

Jag vill verkligen göra ett vul nu. Fått göra tidiga med de andra två för kraftigt illamående. Men mår ju bättre denna gången så är ännu mer orolig att nåt är fel:(

Bor 2 h från privat ul så är inte aktuellt. Blev lovad tidigt vul efter mf innan första barnet kan man försöka skylla på det igen?

• lotie

Nu har mitt illamående dragit igång:(

Fått lergigan idag och hoppas det ska hjälpa nu. Får bara i mig mackor och youghurt, ingen riktig mat:(

Bara v 7+5 idag och spydde till v 16 med de andra två. Ska jobba 10 dagar i rad nu. Varit ledig över 2 veckor. Vill verkligen inte bli sjukskriven :( och vill i te berätta det än heller. Chefen kommer inte bli jätteglad.

Klarar precis ta han om mina 2 barn hemma nu. Längtar till v 16!

• lotie
    Maja 1 skrev 2015-04-15 22:44:44 följande:
    Åh vad underbart. Jag är också jätte orolig. Jag inbillar mig och nojar över olika saker. Som tex att vid alla mina andra fem graviditeter har första tecknen varit att jag varit öm i brösten men denna gången känner jag inget alls i brösten. Är i vecka 9 nu.
    Mina bröst har inte heller börjat ömma eller växt en mm sen jag blev gravid. Hade stora bröst v 7 tidigare grav. V 8+6 idag?!
  • lotie

Jag ligger i soffan och mår så sjukt illa, varit på väg och spy flera gånger, får i mig lite mackor och lergigan. Om 2 timmar börjar jag att jobba!!?! Fattar inte hur jag ens ska ta mig dit! Blir yr när jag reser på mig med så har väl lågt blodtryck och säkert lågt HB också:(

• lotie

Nån mer än jag som inte fått göra vul och inte kommer få göra förrän rul v 19?

Håller på och bli galen. Är i v 9 och brösten har inte ens börjat ömma än och jag har inte spytt?! Varit sjukskriven heltid mina andra två graviditeter så är väldigt orolig:(

Svar på tråden Novemberbebisar 2015