• jvd89

Novemberbebisar 2015

Idag var vi på rul. Allt såg jättebra ut och min magkänsla var rätt, vi väntar en liten pojke:)

• jvd89

Jag har inte känt av några sammandragningar ännu, är i vecka 21, 22 på tisdag. Men dock har jag otroligt ont i svanken, både vid vila och rörelse, vet inte vad man ska göra åt de? Får kolla det med min bm när jag ska träffa henne.
    Föresten så hände en mysig och rolig sak ikväll. Jag har under nån vecka känt bebis mer och mer, men sambon har inte det. Ikväll bad jag honom känna på magen och oj vilken spark vår lille prins gav. Både sambon och jag blev överraskade men superlyckliga:) så ikväll var första gången han fick känna bebis sparka:)

• jvd89

Är de någon som har foglossning?
    Har sån värk i svanken så de gör ont både när jag rör mig och är stilla. Ska till bm nästa vecka så får be henne om tips.

• jvd89
    Nilla6 skrev 2015-07-25 21:44:24 följande:
    Jag fick foglossning med första sonen i vecka 20 ca, blev då sjukskriven pga att jag inte kunde röra mej för smärtan. Har haft lite småproblem mellan dessa graviditeter. 7 år mellan, fick foglossning när jag plussa denna gång. Sover inte, kan inte vända mej i sängen för det värker. Kan inte gå ordentligt för smärtan är outhärdlig och jag har inte blivit hjälpt av nåt, simning, alvedon, värmekudde m.m kommer nog kräva en sjukskrivning snart även pga sammandragningat och 15 kg uppgång i vätska som gör att händer och fötter sväller konstant.
    Ojdå, låter inte kul:( har haft ont sen vecka 17-18 typ men nu är jag i vecka 23 och det gör väldigt ont. Kan inte gå så mkt för då gör de ont, gör ont när jag är still med och som du säger när man ska vända sig i sängen så är de väldigt jobbigt för mig då de värker:(
    Blev du sjukskriven heltid då fram till BF eller på en viss procent?
    Har ett stående jobb med ringa lyft, vet inte hur de ska gå att börja jobba nästa vecka:(
  • jvd89
    Kiesha skrev 2015-07-27 17:46:41 följande:

Någon som vet när man brukar få moderskapsintyget?

Vilken vecka tycker ni man ska söka föräldrapenning/havandeskapspenning?

Imorgon har jag mitt besök hos barnmorskan, är i vecka 21+3. :))

Jag fick mitt intyg igår då jag var hos min bm på kontroll 22+6.
    Jag har foglossning som blirr värre och min bm rekommenderade mig att söka havandeskapspenning (graviditetspenning) så snabbt som möjligt då de har handläggningstid på 30 dagar.
    Och då måste man ta de med arbetsgivaren för han/hon måste också skicka in ett utlåtande på att du inte kan bli omplacerad på arbetet osv.
  • jvd89

Hur mkt köper ni i storlek 50? Tycker det är väldigt svårt. 56 har bebis lite längre än 50 antar jag. Men man vill ju ändå ha så bebis klarar sig i 50.

• jvd89

I vecka 23 (22+6) mätte min mage 23 och var helt perfekt mått sa min bm. Men kurvan kommer man inte kunna följa förrän nästa besök då man har ett nytt mått:)

• jvd89
    Anna Hbg skrev 2015-08-10 19:27:53 följande:

Var hos bm i fredags och allt såg bara fint ut här med :)

Så skönt det var att få det bekräftat.

Jag har också gått upp 7 kg Maja, är i v.27, och jag tycker själv att det är mycket men min bm sa bara att äter du ok och rör på dig så är eet ingen fara och inget att oroa sig över.

Har fått tid till en glukosprofilering nästa vecka och undrar om någon av er har eller ska göra det eller en glukosbelastning?

Jag fick göra sån glukosbelastning för ett tag sen pga mitt blodsocker va högt. Men va förmodligen min frukost som ökade de då efter belastningen så va de bra igen. Ska till bm den 24 igen och får hoppas blodsockret ligger på en bra siffra då.:) vill helst inte få graviditetsdiabetes.
  • jvd89

Hur mkt känner ni bebis i vecka 26?
    Jag känner honom varje dag men vissa dagar så kanske man känner mkt på morgonen och sen inte så mkt under dagen och sen på kvällen. Eller ibland tvärtom så är han en vilding på dagarna men känner bara nån enstaka knuff på kvällen.
    Kanske är normalt allt de ska vara så just i vecka 26? Blir väl mer ju längre gången man är.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015