Novemberbebisar 2015
Idag var vi på rul. Allt såg jättebra ut och min magkänsla var rätt, vi väntar en liten pojke:)
Idag var vi på rul. Allt såg jättebra ut och min magkänsla var rätt, vi väntar en liten pojke:)
Jag har inte känt av några sammandragningar ännu, är i vecka 21, 22 på tisdag. Men dock har jag otroligt ont i svanken, både vid vila och rörelse, vet inte vad man ska göra åt de? Får kolla det med min bm när jag ska träffa henne.
Föresten så hände en mysig och rolig sak ikväll. Jag har under nån vecka känt bebis mer och mer, men sambon har inte det. Ikväll bad jag honom känna på magen och oj vilken spark vår lille prins gav. Både sambon och jag blev överraskade men superlyckliga:) så ikväll var första gången han fick känna bebis sparka:)
Är de någon som har foglossning?
Har sån värk i svanken så de gör ont både när jag rör mig och är stilla. Ska till bm nästa vecka så får be henne om tips.
Någon som vet när man brukar få moderskapsintyget?
Vilken vecka tycker ni man ska söka föräldrapenning/havandeskapspenning?
Imorgon har jag mitt besök hos barnmorskan, är i vecka 21+3. :))
Hur mkt köper ni i storlek 50? Tycker det är väldigt svårt. 56 har bebis lite längre än 50 antar jag. Men man vill ju ändå ha så bebis klarar sig i 50.
I vecka 23 (22+6) mätte min mage 23 och var helt perfekt mått sa min bm. Men kurvan kommer man inte kunna följa förrän nästa besök då man har ett nytt mått:)
Är det någon som börjat fundera på namn till bebis ännu?
Var hos bm i fredags och allt såg bara fint ut här med :)
Så skönt det var att få det bekräftat.
Jag har också gått upp 7 kg Maja, är i v.27, och jag tycker själv att det är mycket men min bm sa bara att äter du ok och rör på dig så är eet ingen fara och inget att oroa sig över.
Har fått tid till en glukosprofilering nästa vecka och undrar om någon av er har eller ska göra det eller en glukosbelastning?
Hur mkt känner ni bebis i vecka 26?
Jag känner honom varje dag men vissa dagar så kanske man känner mkt på morgonen och sen inte så mkt under dagen och sen på kvällen. Eller ibland tvärtom så är han en vilding på dagarna men känner bara nån enstaka knuff på kvällen.
Kanske är normalt allt de ska vara så just i vecka 26? Blir väl mer ju längre gången man är.