• jvd89

Novemberbebisar 2015

Hur ska sammandragningar kännas?
    Jag har ett rätt stressigt jobb där jag är ståendes, min foglossning blir värre och värre och igår kunde jag inte ens gå på kvällen och idag har jag superont av de.. Nu till SD känner att min mage typ drar ihop sig när jag stressar på jobbet men inte när jag vilar hemma.
    Kan detta påverka ljvmodertappen ändå? Eller måste man ha SD hela tiden för att de ska göra det?
    Har fått beviljad graviditetspenning från slutet av september men ska ringa bm på måndag, klarar knappt av att jobba längre:(

• jvd89

Eftersom vi väntar första barnet så undrar jag hur man ska göra med vagnen? Vi har köpt en vindfleeceoverall, ska man ha åkpåse oxå eftersom det är vinter?
    Och behöver man kudde i vagnen?

• jvd89
    Erika 146 skrev 2015-08-20 12:30:35 följande:
    Lite beror ju på om det finns ett lock på liggdelen? Rent spontant tycker jag det är onödigt med en åkpåse i liggdelen, kommer själv inte köpa någon. En madrass i botten, lammskinn och så kommer ju mini ha olika fleece/plièoveraller på sig och ev en filt. Det är lätt att man gör det för varmt för de små för man är rädd att de ska frysa. 
    www.1177.se/Kronoberg/Tema/Barn-och-foraldrar/Mat-somn-och-praktiska-rad/Praktiska-rad/Att-kla-barnet-for-att-vara-ute/

Kudde är upp till var och en men jag hade ingen till första och kommer inte köpa till tvåan. 
    Ja de kommer finnas lock på liggdelen:) vi har köpt vindfleeceoverall till bebis så då känns de som de räcker med lammskinn och en gosig filt? För bebis har ju kläder på sig oxå:)
  • jvd89

Jag tror Man ska lyssna på vad barnmorskan säger. Det gäller ju att följa sin egna kurva om jag fattat det rätt. Jag hade 23 cm i vecka 23 och 27 cm i vecka 27 och det sa min barnmorska att de var perfekt.

• jvd89
    gummsanmadde skrev 2015-09-03 09:36:47 följande:

Hej alla.. är idag v 31 (30+4). hur mår ni? Är det bara jag som spyr som en galning dagligen :) ha blivit sjukskriven fram till 7nov, beräknat bf..

magen växer, va på kontroll förra veckan då v 30 (29+4) hade då sf mått 28 å bm sa att det va bra å att jag följer min kurva.. ligger fortfarande på -5kg sen jag blev gravid, gick ner 8kg men gått upp mellan 2-3kg.. jag va rätt stor så..

ha ni märkt av att era bebisar hickar?? Tycker min unge gör det ofta å länge, tickan känsla på samma ställe om ungen inte flyttar på sig..

Usch, jobbigt att spy dagligen:( hoppas du mår bra i övrigt.
    Själv är jag sjukskriven fram tills min graviditetspenning börjar gälla i slutet av september pga rejäl foglossning. När läkaren undersökte så tryckte hon på blygbenet och höfterna och det gjorde så sjukt ont att utan jag kunde hantera det så började tårarna spruta. Annars mår jag bra, men tycker det vart en jobbig(men otroligt mysig) graviditet då jag dom typ 20 första veckorna mådde dåligt och nu har man foglossning.
    Men har "bara" 11 veckor kvar så det står man ut med:)
    På senaste bm besöket 26+6 (v27) så hade jag gått upp 5 kg.
  • jvd89

Ni som fött barn innan och följt kurvan enligt veckorna hur stora har era barn blivit? Tänkte om man följer kurvan som man ska så borde väl inte bebis blir jättestor?

• jvd89
    lotie skrev 2015-09-08 20:37:34 följande:

Nu har jag varit hos bm och mitt järnvärde hade gått från 100 till 120 på 4 veckor med bara blutsaft så känns jätteskönt:)

Däremot var sf måttet 25 i 28+2 var sist 22 i 24+3.
    Ska på extra mätning v 30 så hoppas den växt till sig ordentligt då:) var vid v 30 dom sonen slutade växa så får se om det blir samma sak denna gången.

Vart kan man köpa blutsaft? Och hur ofta ska man dricka det?
  • jvd89

Hur tänker ni kring bebis rörelsemönster? Tycker de är så svårt för vår bebis är oftast väldigt rörlig på kvällarna-nätterna och tidig morgon men sen lugn på dagen. Och när han är lugn så blir man ju nojig att något ska vara fel. Men dom kan ju inte vara aktiva alla dygnets timmar. Hur är era bebisar?

• jvd89
    Sindyrella1983 skrev 2015-09-24 18:03:40 följande:

Min är oftast aktiv nästan hela dagen. från och till såklart. Men jag känner att den knör runt allt som oftast.

Ja asså man känner ju hur bebis spänner och knör där inne. Men jag menar att kväll/natt och tidig morgon då far bebis verkligen runt. Sen kan han va rätt lugn på dagen och då känner jag att bebis spänner och så ibland. Men är väl inte konstigt att bebis är lugn ett tag också. Men man läser om att man måste känna rörelser men inte hur ofta man ska känna dom osv.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015