Inlägg från: Charlie40 |Visa alla inlägg
  • Charlie40

Novemberbebisar 2015

Nlg skrev 2015-10-06 18:31:48 följande:

Har bf 3/11 

Förra veckan upptäcke bm att jag hade högre bt än vanligt /90 
    Har sedan dess varit in 3 gånger och kollat trycket som legat på /90 varje gång men urinproven visar ingenting men huvudvärken,magsmärtor och illamåendet sitter fortfarande kvar. (började må illa samma veva som man upptäckte högt bt)

Är det någon som har någon aning varför undertrycker är högt trots att man inte kan se någon i urinen som tyder på havandeskapsf?

Hej
    Samma här högt bt lätt illamående till och från samt begynnande huvudvärk då och då. Tröttare än vanligt. Ska på koll hos bm imorgon FM för ny koll.
  • Charlie40
    Nlg skrev 2015-10-06 22:54:15 följande:

Charlie40 berätta gärna hur det går

Hej även högt tryck idag 142/95 men urin ok. barnmorskan skickade mig till Förlossningen för en koll. Där gjordes ctg och ul för att titta så att flödet i navelsträng var bra samt en viktskattning. Jag har fått små barn tidigare och detta verkar inte vara ngt underlag. Hon ligger ca 16% under snitt och vi ska tillbaka om två veckor och se så hon inte dippat mer. Flödet var bra och hon mådde bra iaf. Ska tillbaka till bm två ggr i veckan nu för bt/urin. Så bra att dom håller koll iaf. Troligtvis är detta bara mitt höga blodtryck som spökar och ingen havandeskaspsförgiftning. Hur går det för dig?
  • Charlie40
    Nlg skrev 2015-10-07 20:25:03 följande:

charlie40 fortsätter gärna följa dig om hur det går! När har du bf?

Jag ska till Bm imorgon fm så får se då

Bf 19/11 men planerat snitt den 11/11 ville helst ha två veckor innan 4/11 men enligt nya rön så är det en vecka innan som gäller nu. BT kommer iofs bli en avgörande del i det hela och kan ju bli tidigare om det inte går ner.
  • Charlie40
    Nlg skrev 2015-10-07 20:25:03 följande:

charlie40 fortsätter gärna följa dig om hur det går! När har du bf?

Jag ska till Bm imorgon fm så får se då

Återkom efter ditt besök får jag höra hur det gick. Lycka Till!
  • Charlie40
    Nlg skrev 2015-10-08 12:12:48 följande:
    Låg på 135/80 nu så det är ju ok, vi fortsätter följa upp bara och varför jag ha denna huvudvärk hör nog bara till den här delen av graviditeten dessvärre. Fortsätter jobba heltid fram tills 17:de nu när allt ser bra ut.
    Vad skönt och bra att dom håller koll ändå. Hoppas trycket stannar nere. Ta det lugnt och vila i helgen.
  • Charlie40
    Mallis92 skrev 2015-10-24 07:23:27 följande:

18 oktober föddes en liten Thea i 38+2 . Jag hade inte sovit på flera nätter pga sammandragningar och molvärk så kvällen innan fick jag komma in på koll. Visade sig att jag var öppen 3 cm med 2 cm tapp kvar. Fick värktabletter och rejäla sömntabletter. Vaknade trots det vid halv 3 på morgonen av sammandragningar. Åkte in till förlossningen, öppen 4 cm men två cm tapp kvar.

Ctg fram och tillbaka som registrerade kraftiga sammandragningar. Fick lavemang och bada för att försöka lura igång förlossningen men inget hände. Vid 16.20 togs det hål på vattnet och sedan gick det undan! 19.58 hade jag bebis på bröstet. Intensiv förlossning med täta värkar men jag klarade mig med lustgasen. Krystvärkar i 8 min och inte ett stygn att så. Så fantastiskt upplevelse!

Grattis! Hur stor var Lillan?
  • Charlie40
    Nlg skrev 2015-10-26 11:32:49 följande:

Haft regelbundna värkar sedan igår eftermiddag, nu gör värkarna så ont att jag faktiskt får svårt att hantera den, dock är dem inge så täta och bm på förlossning tyckte igår att 5-6 minuter var alldeles för lång tid emellan vilket det fortfarande är mellan den, lite längre uppehåll har de varit under natten dock då Jag kunnat sova ganska okej ändå. Hade imorse blodblandad flytning så hoppas det håller i sig och blir bebis snart

Åh spännande! När var bf? Lycka till och uppdatera oss hur det går :)
  • Charlie40
    Nlg skrev 2015-10-28 05:57:33 följande:

Åkte in på förlossningen i tisdagskväll då värkarna vart för jobbiga för mig att kontrollera själv hemma, fortfarande med 5-6min mellanrum. Väl där säg man jah var öppen 2 cm och nio timmar senare kom bebis

Grattis, underbart! Åh vad man längtar nu!
  • Charlie40
    Hejhejhejilc skrev 2015-10-29 16:19:39 följande:

Som en liten raket kom vår dotter till världen inatt, jag öppnade mig från 1-2 cm till fullt öppet krysningsläge på 1,5 timme, fyra krystvärkar senare var hon hos oss! 51 cm och 3375 g ren lycka. Så även jag fick en liten oktoberbebis!

Myyyyys grattis!!
  • Charlie40
    Kgb777 skrev 2015-11-01 08:18:11 följande:

Hej! Hoppas att ni alla mår bra! Våran månad är här nu! Har ganska kraftig molande värk idag, men detta betyder säkert ingenting. Har inskrivning i morgon och snitt på onsdag, är ganska nervös för detta. Tycker inte alls om att vara på sjukhus överhuvudtaget. Är också lite ledsen för att jag måste vara borta från de äldre syskonen några dagar. Och så klart nervös för att allt inte ska stå rätt till med bebisen när han kommer ut. Kommer att få antibiotika dropp under snittet pga att jag har GBS, men det finns fortfarande en liten risk att bebisen kan få lunginflammation eller blodförgiftning. Ja, tankarna är många nu!

Hoppas det går kanon! Du måste skriva och berätta allt sen. Vi har vårat snitt om 10 dagar och jag är jätte jätte nervös. Nästan så att jag vill att vattnet går och vi får åka in tidigare för snitt. Då hinner man inte tänka så mycket. Nära nära
Svar på tråden Novemberbebisar 2015