Inlägg från: Charlie40 |Visa alla inlägg
  • Charlie40

Novemberbebisar 2015

Undska skrev 2015-11-01 11:44:44 följande:

Det är ganska många i gruppen som ska ska snittas va?
    Hur kommer det sig?

Jag ska snittas pga att jag nyss gått igenom två avbrytanden (förlossningar) och det var fruktansvärt jobbigt. Vill inte att ngt skall gå snett och hon ligger även i säte just nu så hon har varit med och valt lite själv :)
  • Charlie40
    Masquerade skrev 2015-11-01 18:17:45 följande:

Börjar lite smått med listan. Rätta mig gärna om jag har skrivit fel. :)

Knottet - bf 3/11
    Sindyrella1983 - bf 3/11
    Erika 146 - bf 5/11, igångsättning 2/11
    Masquerade - bf 28/11
    Lotie - bf 29/11, snitt 20/11
    Sofflan - bf 30/11

Charlie40 bf 19/11 snitt 11/11 flicka
  • Charlie40
    Kgb777 skrev 2015-11-02 19:09:14 följande:

Hej! Har idag varit hela dagen på sjukhuset för inskrivning, träffat narkosläkare och tagit blodprover. Lotie, angående antibiotikan så sa först förlossningsläkaren att när man gjorde snitt så behövdes det ingen antibiotika. När jag sedan träffade narkosläkaren och berättade för henne att jag hade haft GBS vid upprepade tillfällen i urinen så sa hon att jag skulle få en dos intravenöst innan snittet. Jag berättade då att förl.läkaren sagt att jag inte skulle få det. Narkosläkaren har nu sagt att hon ska kolla upp detta, så jag vet inte riktigt. Tycker att det är konstigt att de säger så olika. Vill inte att det ska finnas risk för att bakterier överförs till barnet. Känner mig nervös inför onsdag morgon, hoppas att det inte blir problem med att lägga ryggbedövningen som förra gången. Har inatt och idag haft ganska ont, sammandragningar och molvärk. Jag frågade förlossningsläkaren om hon trodde att barnet snart skulle komma, men det trodde hon inte. Hon erbjöd till och med att skjuta upp snittet till nästa vecka, men det känns lite konstigt att göra det nu.

Spännande! om en vecka ska vi in och skriva in oss, sååååå nervös för bedövningen. Även nervös för att sätta katetern och vill att dom gör det efter bedövningen. Hoppas att bedövningen tar direkt, kanske kan man få lite lustgas som tar udden av nervositeten innan.
    Lycka Till nu!!
  • Charlie40
    miloo89 skrev 2015-11-02 21:11:00 följande:

Min lilla flicka kom igår kl.13.56. Hon ville inte vänta till den 4e :) Ett väldigt hastigt och smärtsamt förlopp men ut kom världens sötaste lilla på 49cm å 3365g. Vi är så glada å nyligen hemkomna från BB :D

Grattis vad underbart!!
  • Charlie40
    Erika 146 skrev 2015-11-03 00:49:15 följande:

Hej tjejer! igår 17.09 kom lilla Charlie 52,5cm och 3480g. Igångsättning 39+3 genom hinntagning sen skötte kroppen resten med hjälp av lustgas och eda :) största överraskningen var att det blev en lillebror inte en lillasyster. han är ljuvlig och ammar men är mest trött. heja er andra som är nära nu!

Grattis! En pojke???? Ha ha vilken chock men helt underbart!! Njut nu
  • Charlie40
    Lisan82 skrev 2015-11-03 11:08:36 följande:

Hej Alla!

Är ny i tråden. Bf i morgon.  Har ropat vargen några gånger nu men än så länge händer inget. SD och trött. Som det ska vara är jag rädd... 

Min kille är så orolig, frågar hela tiden. "känner du nått??". Idag har lovat att jag inte ska föda barnet i smyg... 

Nu hoppas jag att nått händer snart, spännande! Vi är redo!
    Lycka till alla sista tiden, den är enerverande! 

Välkommen! Ha Ha känner igen det där med att killen frågar. Själv kan jag inte vända mig i sängen utan att stöna till, (vilket man ju gör av naturliga själ när magen är i vägen) och han direkt ställer frågan -Var det en värk!!!! Så det är nog bäst vi inte föder i smyg :) hi hi

Lycka Till!!!
  • Charlie40
    Kgb777 skrev 2015-11-03 17:07:57 följande:

Phu sitter här med världens ångest inför imorgon. Önskar att det vore imorgon em istället. Alla säger att " ta det lugnt, kejsarsnitt är en enkel operation det har de gjort massor av gånger" ja men är nervös ändå. Vill inte att något oväntat händer eller att det blir problem att lägga ryggbedövningen. Yngste sonen som är 6 verkar också lite oroad och vill att jag ska vara hemma.

Jag känner precis samma sak. Jag tror säkert att det kommer gå jättebra men oron finns ju där ändå. Jag har läst så mycket och sett massa kejsarsnitt på youtube och alla verkar jättenöjda med sin upplevelse så jag försöker hålla mig till det. Sedan hoppas jag få läsa om din upplevelse här innan det är min tur. Håller alla tummar! Tänker på er imorgon! Stor Kram och lycka till!
  • Charlie40
    Kgb777 skrev 2015-11-04 17:21:04 följande:

Hej! Imorse kom lille Jakob med planerat snitt. Allt gick förvånansvärt bra och smidigt. Tror inte att jag har haft ont en enda gång. Den här narkosläkaren var otroligt proffsig och visade exakt hur jag skulle ligga för att nålen lätt skulle komma in och det gjorde den på första försöket. Jakob vägde 3530 o 50 lång.

Åhhhhh vad skönt att allt gått bra å GRATTIS!! Hoppas jag säger samma sak om en vecka. Stor Kram till er!
  • Charlie40
    iowa skrev 2015-11-04 19:51:52 följande:

Tack så mycket för gratulationerna! Man tror ju inte att det kan gå så fort, förstföderska och allt. Trodde jag hade världens mesigaste smärttröskel där innan krystvärkarna drog igång.. Tänkte att hur tusan ska jag klara detta i många timmar till?! Men såhär i efterhand är jag bara så tacksam för att allt gått så bra med både mig och bebis. Och med underbara skärrade sambon förstås, som fick börja morgonen med att ringa SOS!

Grattis!! Mys på nu!
  • Charlie40
    Nilla6 skrev 2015-11-04 19:14:59 följande:

Den här jäkla slemproppen asså, den började släppa för ca 2 veckor sen och har sen dess släppt 9 ggr asså 9 dagar av 13 dagar. I söndags var jag på fl då jag mådde piss, läckte 3+ protein men bra bt. Dom gjorde en undersökning som nu visa på att jag var 3 cm öppen, en liten kant kvar av tappen samt juktande hinna. Direkt efter så började jag blöda som man kan efter en undersökning, sen gick det över till slemmigt brunt gegg. På måndan var det samma sak men fick då en mycke längre slemmask. Igår kom inget så trodde hela var ute men idag kom det 2 STORA, slemmiga, bruna långa klumpar som inte gick att misstas för nåt annat än slemproppen. Men hur mycke finns det av egentligen?! Haha, men visst betyder det att det händer mer med tappen när slemmis släpper? Känner bebis huvud borra sej mer ner oxå.

Det händer definitivt saker, uppdatera gärna hur det går och lycka till! Snart har du bäbis på bröstet. Underbart!
Svar på tråden Novemberbebisar 2015