Novemberbebisar 2015
För två timmar sen kom vår pojke ut i v 38+5. Gick bra, tog lustgas. Förvånad över att jag slapp gå över en vecka som sist!
För två timmar sen kom vår pojke ut i v 38+5. Gick bra, tog lustgas. Förvånad över att jag slapp gå över en vecka som sist!
Här gick vattnet inatt å värkarna satte fart....stannade av för några timmar sen så ska in på kontroll 10.30.
Bf först29/11 så lite tidigt än. Nån som vet hur lång tid det brukar ta efter vattnet gått inne de drar igång ordentligt? ??
Nu blev ja exalterad! Världens största slempropp har gått, brunfärgad och jätte mycket.. Ursäkta detaljerna.. Borde jag ringa fl pga att de va helt brunt (gammal blödning tyder väl de på)? Kanske inte är så konstigt när man fått hinnsvepning..
Igår kom vår pojke. 4620 gram och 53 cm lång. tackar gudarna för ryggbedövningen!
Städat, rensat, kokat nappar/nappflaska, packat lillans väska och vår väska. Bilstolen är inmonterad i bilen. Sängen bäddad och vagnen startklar. Ska bara lämna bort hunden. Nu läääääängtar jag till onsdag och det planerade snittet men är samtidigt sjuuuuukt nervös. Nervös för själva operationen och för att ngt ska vara fel på henne. Önskar att det var onsdag eftermiddag och vi låg i bebisbubblan redan. Fler som är nervösa?
Det måste va dags! Har 4 minuter mellan värkarna och de trycker neråt hårt! Nu är de en svår avvägning hur länge jag vågar gå hemma? Från oregelbundna värkar till att sedan halv 8 ligga på 4-5 minuter konstant känns ganska snabbt.. Vad tycker ni? De gör ont men de är absolut inte olidligt, jag är dock rädd att mitt psyke kan få mig att gå hemma för länge.. Jag kan ta rätt mycket smärta tror jag..
Nu är min trollunge här. Snittet gick jättebra och vi är så nöjda. 2800g 49cm ren kärlek och hon äter redan duktigt. Föddes 11 igår morse och allt gick kanon! Vi är kvar på BB och njuter en dag till.
Grattis! Så skönt att allt gick bra! Visst är det ganska häftig upplevelse trots att man är så nervös! Tänk på att dricka mycket nu, sitter själv här med uvi och det är tydligen lättare att få det efter katetern.
Imorse kom våran lilla tjej, efter 19 timmar av igångsättning. Inte bara latensfasen som var lång här.. Fick assistans av sugklocka. Det var en stor tjej på 4410 gram och hela 53 cm lång. Känns så skönt att vi klarat oss igenom detta, äntligen!
Lycka till ni andra som har denna biten kvar.
Har du stödstrumpor? Kan annars rekomendera det för att få ned svullnad i fötter. Nej jag vet skratta är svårt, tittade just på Solsidan och det var inte så lätt. Nysa är inte heller så lätt.
Nu har jag duschat med Descutan och imån kl 6:00 ska vi vara på förlossningen!
Träffade läkaren idag och det känns verkligen som dom förstår mig och har planerat allt så noga och tar mig först imån.
Det är min tur att det ska gå bra denna gången. Undra om jag kommer kunna sova inatt?!
Känns helt overkligt att vi får träffa vår bebis imån. Är så sjukt nyfiken på vad det blir:)
Hej! Idag kom vår lilla flicka till världen:) 3125g och 49cm lång. Snittet gick jättebra men har fruktansvärd värk så har både spinal och epidural och morfin nu och har ändå ont. Men hon mår jättebra och har redan ammat 3 ggr och det är viktigast:)
Är någon som ha väldigt ont i bröstvårtorna när dom ammar? Jag ha fått något svart skorpa på bröstvårtan, vad är det?? Gör jätte ont precis när han börja suga men sen ömmar det bara..
Grattis alla som fött de senaste 11 dagarna!
Själv fick vi vår efterlängtade pojke den 26 nov genom planerat snitt men då han hade vatten i lungorna fick vi vara på Neonatalavdelningen fram tills för bara någon dag sedan, det.....var......jobbigt ;( Han mår i alla fall bra nu och är alldeles fantastisk! ;)
Amningen som inte alls funkade med storasyskonen ser faktiskt ut att funka riktigt finfint denna gång ;)