Inlägg från: Amazinglife |Visa alla inlägg
  • Amazinglife

Novemberbebisar 2015

Charlie40 skrev 2015-07-14 20:54:28 följande:
    Min bm ringde mig nu på kvällen. Hon sa att hon inte var orolig men eftersom SD håller i sig så pass länge (1-1 1/2 min) så är det värt att ringa gyn och kolla. Så jag ska ringa dom i morgon bitti. Jag kunde även rådfråga förlossningen men börjar med gyn. Känner mig lite fjantig men tänker lita på mig själv efter allt vi varit med om de senaste två åren. Nu ska allt gå vägen och tänker inte lämna något åt slumpen!
    Oj va bra att hon ringde upp på kvällen! Gjorde dig säkert förvånad, hade jag blivit ;)
    Ja tycker de låter som goda råd iaf! Och inte alls är du fjantig, men jag förstår hur du känner för jag känner mig också fjantig och onödigt nojjig..
    Men man ska nog lite på sig själv. Framförallt vill man inte ångra senare att man inte gjorde det :/
    Ska du ringa gyn imorgon och kolla?
  • Amazinglife
    Charlie40 skrev 2015-07-17 20:15:18 följande:
    Hur gick det för dig idag? Mina SD har lugnat sig så jag väntar och ser innan jag åker upp.
    Va skönt att dina SD har lugnat sig!
    De har mina också, min tapp av 5cm i tisdags men 5cm igår, så att vila hjälpte och de tror att min tapp hade påverkats lite eftersom de inte kan skilja så mycket på två olika mätningar annars.. Ja är glad att de tog mig på allvar :)
    Jag får inte stressa och inte anstränga mig för mycket fysiskt, tur att jag har ett icke fysiskt jobb iaf.. Känner jag de lika eller värre i framtiden så ska jag höra av mig..
    Mina SD har också lugnat sig men nu kommer dom när ja går, som ett hört starkt "håll" över hela magen, om ja går längre än typ 100 meter.. Så de ska ja undvika och gå saktare rent allmänt (jag är en sån som går väldigt snabbt).. Ja tror tyvärr dock inte ja kommer kunna jobba så länge som jag hade velat.. Men kan ja jobba till mitten på september så är jag glad! Allt efter är en bonus.. Har bf 4:e november
  • Amazinglife
    Sandra1992 skrev 2015-07-21 18:47:53 följande:

Hej alla, skulle bara kolla med er Hur mycket ni har gått upp i vikt ? Jag va hos min bm idag och hade gått upp 11 kg sen v12 (är i v 24 nu) hon tyckte det var för mkt och tyckte jag skulle börja äta bättre mat men jag tycker det är så svårt :( kanske nån som har nåt tips på nått gott men ändå nyttigt här? Tacksam för svar

Jag vägde mig i v 22 hos bm och hade då gått ner 7kg sedan inskrivningen trots att jag äter ofta. Jag kan dock inte äta särskilt mycket då varm mat ger mig avsmak ganska ofta.. Men jag blev förvånad över viktnedgången och denna innebär ju egentligen att jag gått ner runt 10kg egentligen eftersom graviditeten också väger..
    Någon mer än jag som gått ner utan att ens ha en tanke på att göra det?
  • Amazinglife

Hej alla!
    Jag blev så frustrerad att appen loggade ut mig på familjeliv här så ja har inte skrivit på ett bra tag :) men nu kände ja att ja inte kan va arg på en app längre hehe ;)

Nu är de snart dax för oss alla, börjar ni bli nervösa?
    Ja har vart inne på många kontroller under slutet av graviditeten pga flödespåverkan i navelsträngen, flödet blev bättre efter att ja vart sjukskriven så de hade nog med stress o göra, men de har legat på gränsen till "sämre" ändå.. Men nu börjar de närma sig att hon ska få komma ut äntligen!
    Jag har börjat få molvärk på dagarna nu, eller ja har haft de idag iaf. Brukar bara ha på nätterna o då är de mer som kraftig mensvärk (som sitter i tills alvedonen tar bort smärtan, den kommer inte som värkar ska utan är ihållande). Så ja börjar bli riktigt nervös att de kanske börjar bli dags nu? Någon med erfarenhet kanske? Detta är min första..
    Ha en fin kväll!

• Amazinglife
    Anna Hbg skrev 2015-10-27 14:33:04 följande:

Har lugnat sig lite här med så hoppas verkligen inte att det var falskt alarm :(

Borde väl egentligen sluta analysera allt och bara följa med kroppen nu :)

Hoppas de drar igång snart igen, har läst att de bästa för o hålla igång latensfasen (om de är den du är i) är att vila och slappna av..
  • Amazinglife

Kom precis från bm och läkare (fick tid hos läkaren för o gå igenom min graviditet som haft lite problem med flöde i navelsträng men som nu är bra, osv) och ja frågade lite snällt om hon kanske kunde kolla hur de går där nere, om tappen e mjuk o så..
    De visade sig att ja va öppen för ett finger, ca 1 cm och att tappen va mycket kort, typ 1 cm och jättemjuk! Läkaren trodde ja va i "startgropen" och nu kunde både sex, promenader varvat med vila ge kroppen en extra knuff. Hon tipsade även om att massera bröstvårtorna, de skulle frigöra oxcitocin eller vad de hette som kan framkalla sammandragningar o värkar.. Tänkte om fler ville ha lite tips.. Bf -6 idag.. Någon annan som är nära?

• Amazinglife
    Anna Hbg skrev 2015-10-29 11:39:49 följande:

Mitt har stannat av helt nu så får nog snällt ta och ställa om mig från förlossningsläge till väntan igen :/

Nej va tråkigt :( hur långt har du kvar till bf? Har du provat några "trix" för o få igång de igen?
    Jag har hört att latensfasen kan ta en paus, så kanske bara är en liten paus för kroppen?
  • Amazinglife
    Anna Hbg skrev 2015-10-29 11:40:51 följande:

Har haft väldigt låg temp de senaste dagarna, runt 35 'C.
    Någon som vet om det kan påverka bebisen på något sätt? :O

Ingen aning tyvärr..
  • Amazinglife
    Anna Hbg skrev 2015-10-29 12:47:56 följande:

Amazinglife:

Har bf den 13/11 så ett tag kvar men iom att jag hade rejäla känningar i 4-5 dagar plua att bm i tisdags att hon trodde att bebis skulle komma den här veckan ställde jag ju in mig på det.

Är ju tyvärr inte så mycket mer att göra än att vänta just nu och låta naturen ha sin gång.

Det enda jag gör nu för att försöka få igång det är extra långa promenader med sonen varje dag. :)

Usch va jobbigt att bm säger så, då ställer man sig in på det :/ men veckan är inte slut ännu ;)
    Långa promenader kanske hjälper också!
    Vi provade en färdknäpp så får se om den ger något resultat :)
    Har lite sammandragningar, o lite värk så de kanske är något på gång, eller så inbillar jag mig bara..
  • Amazinglife
    Anna Hbg skrev 2015-10-29 21:38:37 följande:

Amazinglife:

Ja, eller hur :/

Ställde verkligen in mig på det när hon sa så men vet ju samtidigt att hon bata går efter vad hon ser och det stannade ju av fullständigt på em efter besöket.

Får se det positiva i det.

Ska iväg på middag imorgon och på lördag har vi planerat en tripp till Väla (stort köpcentrum)

där vi ska köpa bla amningsbh till mig och vinterskor till lilleman.

Blir nog en tur till IKEA också när vi ändå är ute och far :)

Om inte det sätter igång något är det f-n inte dags än :P

Provade färdknäpp, ananas, promenader, hallonbladste osv när sonen inte ville komma ut men inget fynkade tyvärr.

Hur känns det för dig nu? :)

Hejhejhejilc:

Stort grattis!

Gick förlossningen bra?

Väla, de borde kunna sätta igång vilken förlossning som helst ;) de e stort o ja lyckas alltid gå vilse.. Hoppas de hjälper dig på traven :)
    Ja gick lite korta promenader igår, känns som de gett resultat inatt, haft mer molande värk och endel mensvärk genom natten, inget som ja blivit klar vaken av utan bara slumrat till igen.. Så jag tror och hoppas att de ska funka o fortsätta med korta promenader och vila däremellan idag.. Är precis som kroppen nästan startar upp, sen ångrar den sig..
    Hur känns det för dig idag?
Svar på tråden Novemberbebisar 2015