Lillytroll skrev 2015-11-10 12:27:18 följande:
Är i ungefär samma sits som dej nu. Är inne på min 32:a timme av latensfasen. Fick sova kvar på förlossningen inatt, men imorse blev värkarna oregelbundna och jag är bara öppen 3 cm så vi fick åka hem. Fick sovdos inatt. Men kunde vara sova 2 timmar iallafall. Och det är det enda jag kunnat sova sen dess. Mina värkar hade gått från 10 minuter emellan, till 6 minuter på 1,5 timme. Och vi har 7 mil till förlossningen så dom sa åt oss att komma.
Nu har jag lite av samma funderingar. Hur vet man att det är dags att åka in nästa gång? Öppnade mej 1 cm på två timmar och värkarna ökade i styrka under tiden. Men sen inget. Och från 10-6 minuter emellan har det ju gått fort. Åh så svårt!! Fick inte heller något svar direkt utan att det är en bedömning man får göra då. Men nästa gång åker vi inte hem utan bebis! Hoppas det kommer igång ordentligt för dej snart.
Usch jag lider att du också går igenom samma sak.. De sa att de är bra om ja ringer med 4 min mellan värkarna som sist, men de vill att dom ska ha ändrat karaktär.. Nu har ja vilat mellan värkarna o helt plötsligt kunde jag inte ligga kvar, flög upp ur sängen o va tvungen o luta mig mot spjälsängen o gunga för o ta värken, har haft 3 sånna nu med en kvart emellan, så kanske de har ändrat sig nu då, de är i vart fall starkare.. Jag ska definitivt försöka hålla ut tills jag nästan föder hemma, jag vill ha ett positivt besked nästa gång jag kommer in typ "7 cm öppen"..
Ja nästa gång vi åker in är det för att föda barn! Åh vad jag längtar tills de är över.. Hoppas vi orkar förlossningen efter dessa latensfaser :( kram
Tack alla söta för era svar, jag orkar inte svara på alla men jag är otroligt tacksam för ert stöd.. De är lätt o bryta ihop i detta läget ja blev jätte ledsen och besviken men ni peppar mig!