• Juhlin

    Hur mycket tid lägger din partner på träning / hobby?

    Hejhej!

    Jag är en trebarnsmamma som har en man som Har lagsport som hobby. Med sina träningar + match på helgen kan han vara iväg ca 12 Tim på en vecka och jag känner att jag tycker det känns som rätt mycket, men tänkte jag ville se hur ni andra har det :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket tid lägger din partner på träning / hobby?
  • Natulcien

    Jag och min sambo lägger ungefär lika mycket tid på träning eftersom vi tränar båda två. Vi lägger väl ca 4-5 tim vardera i veckan på det.

  • Anonym (Move it)

    15 timmar gymtid i veckan är inte ovanligt för nån av oss.

  • fluu

    Typ noll tid. Han jobbar med hobbyn så..  Jag lägger däremot ganska mycket tid.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Batmamba

    Just nu inget för jag är lite paj efter graviditeten och har svårt att fixa båda barnen ensam. Men så snart det är fixat går vi nog tillbaka till som det var tidigare: 4-6 timmar/vecka. Vi jobbar båda 75% kan tilläggas. Det spelar ju roll för hur mycket fritid man har. Två små barn.

  • lövet2

    När han höll på som mest med fotboll, så blev det runt 6-7 timmar på vintern och 13-15 timmar på sommaren.

  • cosinus

    Min man lägger kanske 4 timmar i veckan på kvällstid på träning och någon lunch i veckan (räknar jag inte, då hade han ändå inte varit hemma)

    Jag tränar i princip varje lunch och då räcker inte friskvårdstimmen till så så säg 30 min per dag i snitt som går från familjen för att jag måste jobba in lite flex för träningen. Någon enstaka gång far jag iväg på helgen också men jag tror ett snitt på 2.5 timme i veckan är rimligt. Men på sommaren när man är ledig och inte kan göra bort träningen på jobblunchen.

  • Anonym (Man)

    Min fru har häst och lägger 20-40 timmar per vecka på den. Vi har inga hemmavarande barn, men vi ses ju inte så mycket.

  • Olym

    Min karl lägger väldigt mycket tid på sina hobbys (3 stycken), även om det blivit något mindre det senaste. Det brukar bli 8 timmar varje helgdag och ca. 3-4 timmar varje vardag. Lyckligtvis har vi inga barn, så det är än så länge bara jag (och hemmet) som lider av det. Om jag fick bestämma så hade jag velat att det var kanske 5-10 timmar i veckan som max.

  • Juhlin
    lövet2 skrev 2015-02-28 20:32:13 följande:

    När han höll på som mest med fotboll, så blev det runt 6-7 timmar på vintern och 13-15 timmar på sommaren.


    Ja, men det är ungefär så det ser ut här med! Hur fick ni ihop det, hann du med att själv ha någon hobby?

    Det är väl det jag kan tycka är lite svårt att få ihop... för jag älskar ju tiden vi har som "familj", alltså när min man är med oss, så jag drar mig lite för att ta bort ännu mer familjetid tillsammans, vilket skulle hända om jag också var iväg på resterande kvällar/helgdagar
  • lövet2
    Juhlin skrev 2015-03-05 14:17:39 följande:
    Ja, men det är ungefär så det ser ut här med! Hur fick ni ihop det, hann du med att själv ha någon hobby?
    Nej, jag hade ingen fritid alls. Förstår egentligen inte så här i efterhand att jag accepterade det (när jag räknar efter inser jag att det faktiskt blev fler timmar än jag skrev först). Den största anledningen till att jag inte protesterade, var väl att en del av timmarna gick till att vara tränare för ett pojk/flicklag, där vi också hade med något barn. Det kändes som att han gjorde något som inte bara var för hans nöjes skull, utan som även var för barnens bästa.
  • Penida

    1-4 timmar i veckan, sedan kan det ju bli något när barnen sover såklart. Om det bara är träning som gäller så tränar jag när barnen är i skolan och jag är ledig mest numer, nån timme på kvällen kan det bli också per vecka. Jag lägger en del tid på att träffa vänner däremot, det tar mest av min fritid och ibland förenar vi nytta med nöje och tränar.
    Skulle nog ha svårt att fixa att min sambo var borta så mycket som du skriver om TS när barnen var vakna varje vecka, hinner han träffa barnen mycket då och ha tid som familj? Jag hade aldrig accepterat att jag hade noll fritid men han massor.


    Avskyr CIO-metoder
  • Juhlin
    Penida skrev 2015-03-05 19:09:45 följande:

    1-4 timmar i veckan, sedan kan det ju bli något när barnen sover såklart. Om det bara är träning som gäller så tränar jag när barnen är i skolan och jag är ledig mest numer, nån timme på kvällen kan det bli också per vecka. Jag lägger en del tid på att träffa vänner däremot, det tar mest av min fritid och ibland förenar vi nytta med nöje och tränar.

    Skulle nog ha svårt att fixa att min sambo var borta så mycket som du skriver om TS när barnen var vakna varje vecka, hinner han träffa barnen mycket då och ha tid som familj? Jag hade aldrig accepterat att jag hade noll fritid men han massor.


    Ja okej det är ju bra när det fungerar för båda!

    Nja alltså ja tycker ju inte om det för ja känner ju att han är mer prioriterad än både mig och barna . men vi testade att han skulle sluta ett tag och byta till gym, men sen blev han deprimerad av att inte få hålla på så han började igen. så det känns lite som ett moment 22, antingen deprimerad eller knappt hemma, då kan det nästan kännas bättre när han är iväg och jag får dra lasset själv här hemma. Än att ja "drar lasset" när han ligger deprimerad på soffan o tittar på. om du förstår! Så svårt att veta hur man löser de bara :/
  • Anonym (-)

    Mitt ex la cirka 7 timmar om dagen på sina intressen. Så omkring 50 timmar i veckan, minst.

    Behöver jag nämna varför han är ett ex?

  • Juhlin
    Anonym (-) skrev 2015-03-12 14:49:23 följande:

    Mitt ex la cirka 7 timmar om dagen på sina intressen. Så omkring 50 timmar i veckan, minst.

    Behöver jag nämna varför han är ett ex?


    Men oj!!
  • Jonna Eriksson

    Jag rekommenderar Lina Björklunds bok där man kan träna hemma, träna musklerna, få bra kondition Och fin kropp. Allt detta utan att behöva några redskap. Jag hade svårt att komma igång i början men denna bok har hjälpt mig mycket och så slipper jag lägga pengar på gym.

    tranahemma.reflink.com/a110862

  • Anonym (2barnsmor)

    Han springer o är borta 45 min varannan dag. Jag gillar att sy o fota. Fota har jag anpassat att göra när barnen är med (oftast på dem), redigering o skapa fotoböcker gör jag när de lagt sig. Sytiden tar jag ev på helgmornar när deras pappa busar/läser/tittar på film med dem. Eller så får jag sy efter de lagt sig (annars vill båda sitta med o pilla på maskin o nålarna). Kanske blir det 1-2 timme fotohantering på datorn o 1 timme sömnad per vecka för mig. Barnen är 3,5 år o 15 mån.

Svar på tråden Hur mycket tid lägger din partner på träning / hobby?