• gumman 1

    Ni som VET könet, berätta om era symtom/tecken.

    Hej!

    Är nyfiken på om myterna stämmer :) kom gärna med mer förslag på symtom/tecken. Själv vet jag inte vem som bor i magen, misstänker en kille men vet inte säkert.

    Vad har ert barn i magen för kön? Och vad har ni för symtom/tecken tex mycket eller lite av:

    Illamående?

    Halsbränna?

    Rand på magen?

    Mycket flytningar?

    Nästäppa?

    Lock för öronen?

    Bröststorlek?

    Sugen på sött, surt, salt, fett, frukt?

    Avsmak för kaffe?

    Bäckensmärta/foglossning?

    Kul att höra hur ni har det!

  • Svar på tråden Ni som VET könet, berätta om era symtom/tecken.
  • TinkyWinky

    väntar tredje pojken o mår helt olika de andra graviditeterna, alla trodde ja väntade en tjej men en pojke är dte i magen. s¨säger att det där hur man mår etc INTE stämmer.. :) ;)


    ★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Lillebror BF, 22 Juni 2015 ★
  • gumman 1
    TinkyWinky skrev 2015-03-16 09:53:00 följande:

    väntar tredje pojken o mår helt olika de andra graviditeterna, alla trodde ja väntade en tjej men en pojke är dte i magen. s¨säger att det där hur man mår etc INTE stämmer.. :) ;)


    Så är det för mig med. Har tre killar sedan tidigare och mådde ungefär likadant med alla tre men denna graviditet är ganska mycket annorlunda trots att jag är säker på att det är en kille till i magen.
  • Trolltoka

    Illamående? - Ja, men inge uppkastningar 

    Halsbränna? - Så in i bombens

    Rand på magen? - Inte än (v23)

    Mycket flytningar?  - Yesbox

    Nästäppa? - Konstant förkyld

    Lock för öronen? - Nopp

    Bröststorlek? - Börjar fundera på om nån opererat in silicon på mig omedvetandes..

    Sugen på sött, surt, salt, fett, frukt? - ALLT! Fast lite extra sugen på räksmörgåsar och kebabrullar... 

    Avsmak för kaffe? - Pimplar kaffe lika som förut

    Bäckensmärta/foglossning? - Sjukskriven redan nu för svår foglossningssmärta. 


     


    Väntar en grabb till. 


    trolltoka.se *N 28+1 13/3-07
  • tankfull

    Mycket östrogen - alltså då man väntar en flicka - har en förslappande effekt på magmunnen vilket kan leda till sura uppstötningar. Så om man har mycket halsbränna (vad nu man tycker är mycket) borde det tyda på flicka. Men det finns säkert andra faktorer som spelar in och ger undantag ifrån regeln. Min mamma fick 4 flickor varav den äldsta fått 2 flickor, jag har fått 1 flicka, lillasyster har fått 3 flickor och sladdsystern har fått 1 flicka. BARA flickor! Kan undra om detta beror på PH-värdet eller vad det kan vara... Vet faktiskt inte hur mycket halsbränna de i min familj haft, men jag hade jättemycket mot slutet av graviditeten och jag fick ju då en dotter.

  • Batmamba

    Jag tror inte man kan gissa kön sådär, men det kan vara kul att spekulera! Så här mådde jag när jag väntade flickor:

    Flicka 1: lite illamående i början, viss trötthet, foglossning från mitten av grav ungefär. Tjockare hår och naglar, hemsk vena cava.

    Flicka 2: jättetrött och illamående nästan hela grav, linje från naveln och neråt, fick bruna prickar på händer och ansikte, jobbig foglossning från v 11, halsbränna mot slutet men inte så farligt.

    Båda graviditeterna har jag varit sugen på att dricka mjölk.

  • Mrs Okänd

    Det enda som skiljde mellan pojk och flickorna är att jag kunde dricka kaffe med pojken. Men det kan ju vara en tillfällighet.

  • Minxy

    Första barnet (pojke): Inget illemående, ingen halsbränna, viktökning +8 kg, ingen foglossning. Mådde i princip som vanligt, men fick en växande mage och massa sparkar Glad. Inga särskilda cravings.

    Andra barnet (flicka): Inget illamående, ingen halsbränna, viktökning +7 kg, ingen foglossning, större bröst tidigt i graviditeten. Åt stora mängder mango.

    Tredje barnet (vet inte kön än, v.19): Mådde groteskt illa mellan v.6-8, HUNGRIG!!!, ingen halsbränna än, har redan ökat +5 kg (!), brösten har exploderat i storlek (gått från 65 D till 65 H). Dricker mycket mjölk och äter gärna glass.
    Vi kommer inte ta reda på könet, men om jag kommer ihåg så ska jag återkomma med rapport om vad det blev Glad


  • Cvs
    Inget illamående

    En del halsbränna, typ varannan dag

    Rand på magen: ingen

    Mycket flytningar: definitivt mer än vanligt

    Nästäppa, Japp, från och till. mestadels trångt i näsan

    Lock för öronen: nopp

    Bröststorlek: Big, haha. Brösten har vuxit mycket inne på D/E kupa redan, började som en fyllig B

    Sugen på Frukt! framförallt äpplen :) kylskåpskalla Royal Gala i klyftor ska de va hehe

    Avsmak för kaffe, drack inget kaffe alls dem första 12 veckorna.. mådde riktigt illa av bara doften. Nu är det som vanligt igen

    Bäckensmärta/foglossning: På ena sidan, började för ca 2 veckor sedan..

    Jag är  v.22 och vi väntar en liten flicka :) känner mig i princip som innan, dock med en redig bula och (enligt mig) lite humörsvängningar, dock påstår sambon att man tydligt märker en förändring haha:)
Svar på tråden Ni som VET könet, berätta om era symtom/tecken.