• Forumvärd

    Har våren kommit till dig?

    Har våren kommit till dig?
    Här i norr är det fortfarande snö men det är vår i luften och det går att ana att den snart är här.
    Rösta och dela gärna med er av vårtecken i tråden.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har våren kommit till dig?
  • lövet2

    På sätt och vis. Vi har ju plusgrader på dagarna, men på nätterna är det 8-10 minusgrader. Det tinar i alla fall, så vårvinter får jag väl kalla det.

  • Forumvärd
    lövet2 skrev 2015-03-13 10:22:53 följande:
    På sätt och vis. Vi har ju plusgrader på dagarna, men på nätterna är det 8-10 minusgrader. Det tinar i alla fall, så vårvinter får jag väl kalla det.
    Det är som här då
    Ljuvligt på dagarna, fågelkvitter och takdropp men kallt om nätterna.

  • Neelah

    Här är det över 20 grader varmt på dagarna nu och senaste veckan har det blivit både lunch och fika ute på altanen. Fast jag bor ju ganska långt söder ut i Europa.


    Följ dina drömmar
  • Abbe83

    Här i Småland är det plusgrader på dagarna men minusgrader på nätterna. Men börjar kännas som vår nu när vårblommorna har kommit i trädgården, fåglarna kvittrar och solen lyser på dagarna. Njuter av att det är soligt på dagarna då jag är i skogen med vovven.  

  • Sagolina

    Plusgrader på dagen och sen ner till -4 på natten. Härligt att vara ute i alla fall och det börjar sakta grönska i rabatterna. Väntar bara på 'takatalvi"(rakt översatt bakvinter), hoppas den inte tar död på allt för mycket. ..


  • aleakim

    16 grader i solen och blå himmel. Blåser lite kyligt dock.

    Har sett krokusar, vitsippor och vintergäck hittills :)


    W och liten i magen :)
  • Aniiee

    Tyvärr börjar det ju bli ditåt....


    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Varit där

    Ja, den har kommit. Det är plusgrader på dagen dock några minus på natten och vårblommor och liknande är på väg :)

  • Pescetarian

    Ingen riktig vår, då det fortfarande är minusgrader om nätterna. Och snart kommer bakslaget (snö i maj, typ).

    Men igen snö finns kvar, småfåglarna sjunger, vårblommorna blommar, solen skiner, maskinerna sopar undan gruset.

    Bor i Stockholm.

Svar på tråden Har våren kommit till dig?