graviditetsdiabetes
Hej alla därute!
Någon med graviditetsdiabetes? Är gravid i vecka 23 och hade det sista graviditeten så är nu orolig att det ska komma igen.
Någon som vill följas åt?
Hej alla därute!
Någon med graviditetsdiabetes? Är gravid i vecka 23 och hade det sista graviditeten så är nu orolig att det ska komma igen.
Någon som vill följas åt?
Hej hej.
Jag drog den vinstlotten och fick den diagnosen i redan v. 15-16. Och har efter de fått kostbehandla de, sluppit insulin iaf. Och hoppas verkligen jag slipper det resten av tiden oxå.
Precis gått in i vecka 31 nu och längtar tills bebisen är ute.
Jag har vart fruktansvärt bitter över detta till o från.
Men ligger ju på minus 3 kg från att ja skrev in mig så de e väl positivt så länge magen växer :)
Tur att de fanns lite semesterkilon o ta av när ja blev gravid.
Jag har graviditetsdiabetes, hade det även förra graviditeten.
Denna gång uppräcktes det i v 11 och i v 28 fick jag börja med insulin.
Är nu i v 34 o bebisen ligger på +20%
Förra graviditeten fick jag diagnosen i vecka 34-35.
Har du fått träffa dietist? Jag hann inte träffa förra gången men nu kan jag behöva det känner jag...
Mamma hade det med mig, men klarade sig med mina småsyskon då hon avstod från socker helt hela graviditeterna. Är såklart livrädd att få det själv.
Jag fick graviditetsdiabetes i slutet av första graviditeten (min BM var dock för slapp och ansåg att blodsockervärdena var ok, så fick ingen hjälp) det utvecklades till typ 2 efter att grabben var ute och nu väntar jag nästa.. Inte kul, men jag lyckas hålla sockret någorlunda stabilt tack vare insulin.
Jag tar också medicin för högt blodtryck och har gjort tul med alla mina tre grabbar. Så det blir säkert det denna gången också.
Imorse låg mitt fastesocker på 7,0 och efter frukost 7,5. Det har legat runt 5-6 innan I fafastesocker. Kändes högt....