graviditetsdiabetes
Hej alla därute!
Någon med graviditetsdiabetes? Är gravid i vecka 23 och hade det sista graviditeten så är nu orolig att det ska komma igen.
Någon som vill följas åt?
Hej alla därute!
Någon med graviditetsdiabetes? Är gravid i vecka 23 och hade det sista graviditeten så är nu orolig att det ska komma igen.
Någon som vill följas åt?
Hej!
Jag fick för ca 3 veckor sedan reda på att jag har graviditetsdiabetes. Gjorde glukosbelastning och hade hemska värden. Går bra för mig att kostbehandla under dagen men har haft för högt fastevärde så nu har jag fått börja med insulin (tar bara en spruta på kvällen).
Jag tycker att jag fått väldigt dålig info om saker och ting i mitt landsting (Västmanland). Jag får träffa läkare, dietister, diabetessjuksköterskor och barnmorskor men ingen som ger en samlad bild av vad som kommer hända. Är jätterädd för att bebisen är jättestor och skulle behöva prata med någon! Ska på UL på torsdag och hoppas jag ska bli lite lugnare efter det (om nu inte bebisen är megastor).
Hej!
Jag fick för ca 3 veckor sedan reda på att jag har graviditetsdiabetes. Gjorde glukosbelastning och hade hemska värden. Går bra för mig att kostbehandla under dagen men har haft för högt fastevärde så nu har jag fått börja med insulin (tar bara en spruta på kvällen).
Jag tycker att jag fått väldigt dålig info om saker och ting i mitt landsting (Västmanland). Jag får träffa läkare, dietister, diabetessjuksköterskor och barnmorskor men ingen som ger en samlad bild av vad som kommer hända. Är jätterädd för att bebisen är jättestor och skulle behöva prata med någon! Ska på UL på torsdag och hoppas jag ska bli lite lugnare efter det (om nu inte bebisen är megastor).
Låg på 5,1 men då hade jag inte ätit på 5 timmar. Fick remiss till glukosbelastning...
Kokos, jag är i v 33 (23+5)
Akma82, jo man får göra tul när man har grav.diabetes.
När man "bara" har grav.diabetes. Ramlade bort ett ord i förra inlägget
Ja det är ju bra att man faktiskt blir kollad ordentligt. mina värden var så pass höga när de märkte de så ja "slapp"glukosbelastningen och blev stämplad med grav.diabetes med en gång.
Åh önskar så att jag slapp :-P
Ser att det blev mer fel i mitt före inlägg. Jag är i v 32+5 inte 23+5
Jag pluggar och ska plugga in i det sista och även försöka drivs tenta efter bebis har kommit.
Har ni andra fått höra nåt om att bli igångsatt pga grav.diabetes?
bara läst att man antagligen inte får gå över tiden allt för mkt med grav.diabetes.
Men det är ingen av läkarna eller barnmorskorna som sagt de till mig.
antar att de beror på vad bebisen viktuppskattas till.