graviditetsdiabetes
Hej alla därute!
Någon med graviditetsdiabetes? Är gravid i vecka 23 och hade det sista graviditeten så är nu orolig att det ska komma igen.
Någon som vill följas åt?
Hej alla därute!
Någon med graviditetsdiabetes? Är gravid i vecka 23 och hade det sista graviditeten så är nu orolig att det ska komma igen.
Någon som vill följas åt?
Har ni andra fått höra nåt om att bli igångsatt pga grav.diabetes?
Jag kommer inte få gå över tiden, så händer inget innan blir jag igångsatt senast BF.
Kommer även bli igångsatt tidigare ifall lillkillen blir för stor eller vi börjar må dåligt för blodsockret. Hittills ligger blodsockret på en bra nivå däremot, så jag tror inte det blir några problem.
Min BM har iaf sagt att diabetiker inte får gå över tiden, men det kanske skiljer på landsting.
Mrs LW, jag tror det kan skilja sig mellan landsting. Jag måste försöka få tag på nån på specMVC som jag kan prata med, min bm jag har på vanligt Mvc vet ingenting. Jag fick höra att om man insulinbehandlas får man ingå i samma program som de med typ 1-diabetes men jag vet inte vad det innebär.
Vad jag vet i Stockholms landsting så bör man inte gå över.
Nu är glukosbelastningen gjord. 5,1 före och 9,2 efter. Är det ok? Vad hade ni?
När jag gjorde belastningen togs venösa prov före och efter som jag fick veta mitt fastevärde efter nån vecka. Fick också ett stick i fingret efteråt för att dom skulle veta hur jag låg till. Jag hade 9,3 i fastevärde och 12,7 efter 2 timmar.
Vad hat ni fårr för regler om vad det är för fastevärde man ska ha.
pratade med diabetes sköterska idag och mitt högsta fastevärde jag hade var på 5,5. O de tyckte hon va i högsta laget med de nya reglerna så ja borde försöka pressa ner de litegrann.
samt ta några extra fastevärde i veckan.
så nu är de väl hejdå till kolhydrater till middag antar jag.
ändå konstigt att folk som jobbar på samma ställe säger olika. För de ja pratat med innan har sagt att upp till 6.0 är ok.
vill ju gärna slippa insulin resten av veckorna med.
Akma82, läkaren vill ha ner mina fastevärden under 5. Innan jag fick insulin låg jag mellan 6-7. Nu ligger jag strax över 5 så jag får se om dosen insulin kommer höjas.
Akma82, läkaren vill ha ner mina fastevärden under 5. Innan jag fick insulin låg jag mellan 6-7. Nu ligger jag strax över 5 så jag får se om dosen insulin kommer höjas.
Är det bara jag som tar de här med diabetesen så hårt så jag knappt kan fuska någon gång ibland.
tanken på att stoppa i mig något med socker ger mig nästan dåligt samvete innan jag gjort de.
vet ju att min bebis mår bra och att ja sköter mig, har ju ändå dragits med detta sedan november...
men men 49 dagar kvar... jag längtar :)
Jag får väldigt dåligt samvete när jag äter sånt jag inte bör och jag försöker verkligen att hålla mig ifrån det. Men jag har ätit godis några gånger och idag är det påskmiddag hos en släkting och då kommer det även bli en liten bit tårta. Men för mig är det dåligt att även ta en smörgås vitt bröd, mitt blodsocker skenar nästan värre då än när jag äter lite socker.
Jag var på ul i torsdags och min bebis ligger på +23%. Önskar inte att hon blir så mycket större än det.
Jo vitt mjöl är ju nästan Värst...
mim bebis lilligger efter Istället, allt ser kanokbra ut och är pigg o allt men ligger på -18% så kanske ska unna lite choklad i påsk ändå ;)
Ska tillbaka 13april redan o kolla så den inte halkar ur normalkurvan.
hade gått från -13 till -18 på 4 veckor.
men de är ju aldrig 100% de där mätningarna heller så är inte direkt orolig :)