graviditetsdiabetes
Hej alla därute!
Någon med graviditetsdiabetes? Är gravid i vecka 23 och hade det sista graviditeten så är nu orolig att det ska komma igen.
Någon som vill följas åt?
Hej alla därute!
Någon med graviditetsdiabetes? Är gravid i vecka 23 och hade det sista graviditeten så är nu orolig att det ska komma igen.
Någon som vill följas åt?
Har ni andra oxå kontakt med diabetes sköterska på telefon ca varannan veck för o gå igenom värden?
Skönt att slippa springa på fler läkarbesök tycker jag!
Sen börjar ja tröttna på folk som säger åt en att njuta av att vara gravid. Med risk för att låta bitter ;)
Men vad är de ja ska njuta så fantastiskt mycket av?!
Kanske förknippar njuta för mkt med god mat och onyttigheter men så är jag...o förbud gör mig bitter ;)
Men missförstå mig rätt längtar verkligen till den lille/lilla är ute ????
Låt den sista tiden gå snabbt!
Har bm besök imorgon. Ligger på 7,0 i fastesocker ganska stadigt nu
Jag har gått 25 fulla veckor idag. Har ändrat lite i kosten men kan definitivt bättra mig :-P
Hur gick det för dig?
Hej!
Jag fick för ca 3 veckor sedan reda på att jag har graviditetsdiabetes. Gjorde glukosbelastning och hade hemska värden. Går bra för mig att kostbehandla under dagen men har haft för högt fastevärde så nu har jag fått börja med insulin (tar bara en spruta på kvällen).
Jag tycker att jag fått väldigt dålig info om saker och ting i mitt landsting (Västmanland). Jag får träffa läkare, dietister, diabetessjuksköterskor och barnmorskor men ingen som ger en samlad bild av vad som kommer hända. Är jätterädd för att bebisen är jättestor och skulle behöva prata med någon! Ska på UL på torsdag och hoppas jag ska bli lite lugnare efter det (om nu inte bebisen är megastor).