• louisemostert

Långt protokoll

Hej!
    Den 19 mars ska jag börja med mitt nässpray, inför de långa protokollet. Vi har tidigare testat på det korta protokollet men det fungerade inte för oss så nu håller vi tummarna. Vi kommer att gå i Malmö. Någon annan som också ska börja på långt protokoll? Eller kanske någon som redan påbörjat behandling, som vill dela med sig utav sin story? :)
    Kram på Er!! 

• Svar på tråden Långt protokoll
  • fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-21 11:16:50 följande:

Man sprutar väll in hcg hormon (gravhormon) så de borde ju bli liknande gravidsymptom? 

Jo, den kan ju ge såna biverkningar men jag har inte känt av något. Mer än att brösten är ömma men det tycker jag att de har varit till och från under hela den här karusellen... Nej, nu mår jag som vanligt förutom att jag har varit typ konstant förstoppad sedan jag började med alla mediciner... Känner av äggstockarna lite också när jag rör mig mycket, fast de blir mindre ömma för varje dag nu.
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-21 11:20:29 följande:

Jo, den kan ju ge såna biverkningar men jag har inte känt av något. Mer än att brösten är ömma men det tycker jag att de har varit till och från under hela den här karusellen... Nej, nu mår jag som vanligt förutom att jag har varit typ konstant förstoppad sedan jag började med alla mediciner... Känner av äggstockarna lite också när jag rör mig mycket, fast de blir mindre ömma för varje dag nu.

Det förklarar varför mina bröst blivit större haha.

Lycka till!

Fröken fegis, när är det dags för grav test?

Kram på er tjejer
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-21 13:54:48 följande:
    Det förklarar varför mina bröst blivit större haha.

Lycka till!

Fröken fegis, när är det dags för grav test?

Kram på er tjejer
    Inte förrän 4/5...Det är långa dagar dit ;) Hur mår du själv? Har du fortfarande ont efter ÄP? Kram
  • AmandaJakobsson80

Igår tog jag Ovitrelle-sprutan. Fick lov att ta den själv då mannen ej hade möjlighet. Det gick bra. Kändes knappt.

Idag ska jag inte ta någonting och i morgon bitti gäller det! Så nära nu, iiiihhhh Glad 

• Zamira

Är det någon av er som fått förlänga spraytiden?

Var på ul igår, och där såg läkaren att slemhinnan var för tjock, (sprayat i 28 dagar) så fick fortsätta spraya 14 dagar till, suck..

• fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-22 08:22:02 följande:

Igår tog jag Ovitrelle-sprutan. Fick lov att ta den själv då mannen ej hade möjlighet. Det gick bra. Kändes knappt.

Idag ska jag inte ta någonting och i morgon bitti gäller det! Så nära nu, iiiihhhh Glad 

Fasen vad duktig du är! Jag hade aldrig klarat att ta sprutan själv, usch! Lycka till imorgon nu, hoppas att de hittar många fina ägg! :)
  • fröken fegis
    Zamira skrev 2015-04-22 09:38:59 följande:

Är det någon av er som fått förlänga spraytiden?

Var på ul igår, och där såg läkaren att slemhinnan var för tjock, (sprayat i 28 dagar) så fick fortsätta spraya 14 dagar till, suck..

Nej, jag sprayade i 21 dagar och fick sluta helt med sprayen när jag började med sprutorna. Stackars dig vad segt... :( Får du många biverkningar av sprayen?
  • Zamira
    fröken fegis skrev 2015-04-22 11:08:27 följande:
    Nej, jag sprayade i 21 dagar och fick sluta helt med sprayen när jag började med sprutorna. Stackars dig vad segt... :( Får du många biverkningar av sprayen?

Aha okej, vilken tur :)

Jag ska fortsätta med sprayen när jag börjar med gonal-f, dock ska bara spraya en gång per dag istället för två!

Nä, inte mer än det stundvis känns varmt, sen bränner det av sprayen i näsan, men den känslan får jag av vanlig nässpray också :)

• fröken fegis
    Zamira skrev 2015-04-22 14:47:20 följande:

Aha okej, vilken tur :)

Jag ska fortsätta med sprayen när jag börjar med gonal-f, dock ska bara spraya en gång per dag istället för två!

Nä, inte mer än det stundvis känns varmt, sen bränner det av sprayen i näsan, men den känslan får jag av vanlig nässpray också :)

Jag kände likadant med sprayen, värmevallningar om natten och så den där svidande känslan i näsan. Kämpa på! :)
  • Zamira
    fröken fegis skrev 2015-04-22 21:17:11 följande:
    Jag kände likadant med sprayen, värmevallningar om natten och så den där svidande känslan i näsan. Kämpa på! :)
    Ja jag ska göra det, har man försökt sen sept -09 så är ju 14 dagar ingenting egentligen, så ska härda ut de här dagarna!! :)
Svar på tråden Långt protokoll