• louisemostert

Långt protokoll

Hej!
    Den 19 mars ska jag börja med mitt nässpray, inför de långa protokollet. Vi har tidigare testat på det korta protokollet men det fungerade inte för oss så nu håller vi tummarna. Vi kommer att gå i Malmö. Någon annan som också ska börja på långt protokoll? Eller kanske någon som redan påbörjat behandling, som vill dela med sig utav sin story? :)
    Kram på Er!! 

• Svar på tråden Långt protokoll
  • fröken fegis
    Nej, jag kände ingen skillnad av doshöjningen men de sista 2-3 dagarna har jag varit öm i äggstockarna och haft mkt flytningar, men det är nog normalt vad jag har förstått. Ingen orsak! :)
  • louisemostert

Man får lov att ha tusen frågor Amanda :) Det har jag med!!
    Detta är ju helt nytt för en, inget man lärde sig i skolan direkt haha.
    Hur känns det frökenfegis? Imorgon gäller det för oss :D 
    Amanda, när har du nästa besök? 
    Kram på er!! 

• AmandaJakobsson80

Tack <3

Nästa besök är på fredag morgon. Ja imorn är de dags för er ni måste höra av er sen o berätta hur de gick o kändes. :)

• fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-04-15 10:57:03 följande:

Man får lov att ha tusen frågor Amanda :) Det har jag med!!
    Detta är ju helt nytt för en, inget man lärde sig i skolan direkt haha.
    Hur känns det frökenfegis? Imorgon gäller det för oss :D 
    Amanda, när har du nästa besök? 
    Kram på er!! 

Usch ja, imorgon gäller det... Vi har checkat in på hotellet i Uppsala nu och har det ganska mysigt. Hoppas bara att jag kan sova i natt, har sovit fruktansvärt dåligt de sista nätterna - nervositet antar jag. Hur känns det själv, är du laddad?! :) kram
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-04-15 19:40:30 följande:

Usch ja, imorgon gäller det... Vi har checkat in på hotellet i Uppsala nu och har det ganska mysigt. Hoppas bara att jag kan sova i natt, har sovit fruktansvärt dåligt de sista nätterna - nervositet antar jag. Hur känns det själv, är du laddad?! :) kram

Bor ni så pass långt ifrån?

Vi kör 6:30 imorgon till Malmö :) Ja nervös men ser samtidigt fram emot det. Väntan är så lång från början till slut :( Laddad till tusen :)
  • AmandaJakobsson80

Hur har det gått för er med ägglossningssprutan. Svår att ta? Kännt av den nått? Mysigt med hotell! De kommer vi också bo på. Från Linköping till uppsala är det ju en bit :)

• louisemostert
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-15 22:45:18 följande:

Hur har det gått för er med ägglossningssprutan. Svår att ta? Kännt av den nått? Mysigt med hotell! De kommer vi också bo på. Från Linköping till uppsala är det ju en bit :)

Kände inte av ägglossnings sprutan, sved kanske till lite men annars samma som gonal F :)
  • AmandaJakobsson80

Nu håller jag tummarna att det går bra för er idag! Jag kommer titta in här om vartannat med spänning, är så nyfiken :) Nu är ni nära. Till mig sa de att de kommer sätta in två dagars odling. Blir det även det för er?

• fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-15 22:45:18 följande:

Ägglossningssprutan var ingenting! Säger som louisemostert, den kanske svider lite lite mer än gonal f men annars ingen skillnad. Ja, det är mysigt med hotell vi bor på Hotel von Kraemer, det ligger på gångavstånd från Linné-kliniken. Har just varit och gjort äggplocket nu. Kan tyvärr inte säga att det var en angenäm upplevelse :( Som tröst kan jag säga att personalen sa att de flesta inte får så ont och har så jobbigt plock som jag hade, för de flesta känns det som en vanlig gyn-undersökning. De fick ut 5 ägg, vilket känns lite snopet efter som läkaren hemma såg 10 äggblåsor... Hoppas bara att de blir befruktade nu, då kommer det kännas värt allt elände man har gått igenom. Om allt går som det ska blir det återföring på lördag fm. 
Svar på tråden Långt protokoll