• louisemostert

Långt protokoll

Hej!
    Den 19 mars ska jag börja med mitt nässpray, inför de långa protokollet. Vi har tidigare testat på det korta protokollet men det fungerade inte för oss så nu håller vi tummarna. Vi kommer att gå i Malmö. Någon annan som också ska börja på långt protokoll? Eller kanske någon som redan påbörjat behandling, som vill dela med sig utav sin story? :)
    Kram på Er!! 

• Svar på tråden Långt protokoll
  • fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-13 21:07:02 följande:

Ok, tack för svar :) hur stor dos tar du? Ja har ju bara sprutat sex dagar men då kanske de inte är så konstigt att man inte känner nått än om man ska spruta så pass länge. Ja får förhoppningsvis mer info imorn. :)

Jag fick börja med Gonal F 150 IE och vid andra VUL höjdes dosen till 275 IE. Nej, det är nog inte vanligt att ha några känningar efter bara sex dagars sprutning och har man det kan det nog vara tecken på att man riskerar att bli överstimulerad, så var glad att du inte känner nåt än! :)
  • AmandaJakobsson80

I princip inte hänt någonting :( äggblåsorna var väldigt få och små. Får besked under dagen om de ska öka dosen. Blir inget nytt möte på torsdag som sagt o mest troligt inget äggplock i början av nästa vecka. :'(

• AmandaJakobsson80

Är ni fler än mig som fått samma resultat? Om ni fått öka dosen, hur har ni reagerat samt hur mycket uppskjutet har hela processen blivit?

• fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-14 10:00:57 följande:

Är ni fler än mig som fått samma resultat? Om ni fått öka dosen, hur har ni reagerat samt hur mycket uppskjutet har hela processen blivit?

Åh nej, så tråkigt :( Jag fick öka dosen efter vul 2, märkte ingen skillnad på hur jag mådde och processen blev bara uppskjuten med en dag eller två. Men jag hade dock ganska många äggblåsor, bara att de var lite små. Hoppas att ökad dos ger bra effekt så att du kan få göra plock i nästa vecka ändå! kram
  • louisemostert
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-14 10:00:57 följande:

Håller tummarna för dig!!

Nä jag har tvärtom, dragit ner på dosen.

Jag är öm och har rätt kraftiga flytningar, hoppas det är normalt. Ikväll tar jag otrivellen sen är jag redo för ÄP på torsdag.

Ska du på vul snart igen?

Kram
  • AmandaJakobsson80

Fröken fegis. Åh va skönt att höra att det inte blir uppskjutet mer än så. Hade du heller inga känningar? Detta var mitt första ultraljud. Skulle gjort nästa på torsdag men hon sa att vi eventuellt skulle skjuta på det nu istället pga resultatet. Om läkaren bara kan ringa så man sliper gå och undra. Den här väntan på allt, är så himla jobbig. hehe

• AmandaJakobsson80

Louisemonstert. Åh vad spännande, vad nära du är nu :) wiiee :) Öm och ordentligt med flytningar har jag förstått är någonting positivt. De va bland det första läkaren frågade mig idag och jag fick ju då tyvärr säga nej eftersom jag inte har några känningar. Jasså avd hade du för dos och vilken fick du gå ner i nu? 

Finns risk att du är/blir överstimulerad? Är du nervös inför torsdag? 

• fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-14 13:24:57 följande:

Fröken fegis. Åh va skönt att höra att det inte blir uppskjutet mer än så. Hade du heller inga känningar? Detta var mitt första ultraljud. Skulle gjort nästa på torsdag men hon sa att vi eventuellt skulle skjuta på det nu istället pga resultatet. Om läkaren bara kan ringa så man sliper gå och undra. Den här väntan på allt, är så himla jobbig. hehe

Så blev det för mig iaf, men det kan ju vara olika beroende på hur man svarar på den höjda dosen. Nej, jag har inte haft några känningar förrän de sista dagarna nu. Är som louisemostert också säger öm och har kraftiga flytningar... Hoppas jag också får ÄP på torsdag för nu börjar väntan bli seg...
  • fröken fegis

Tjoho! :D De ringde precis från Linné-kliniken! Det blir ägglossningsspruta ikväll och äggplock på torsdag! Galet nervöst men samtidigt så skönt att det äntligen är dags!!! :)

• Saturnus
    fröken fegis skrev 2015-04-14 14:11:21 följande:

Tjoho! :D De ringde precis från Linné-kliniken! Det blir ägglossningsspruta ikväll och äggplock på torsdag! Galet nervöst men samtidigt så skönt att det äntligen är dags!!! :)

Åh härligt! Hur många ägg fick du ut? Hur många befruktade? Stort lycka till!
Svar på tråden Långt protokoll