• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Tess1984

Hej tjejer, ville bara tipsa er om detta Youtube klipp, en liten fertilitets meditations video som jag brukar lyssna på om kvällarna. Mannen i videon har en otroligt lugnande röst, man får en lugnhet i kroppen när man lyssnat på den.
    Prova gärna =)

Trevlig helg kramar

">

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-05-14 08:39:22 följande:

Hehe, oki =)

Jippii, grattis till mensen, hihi, skönt att den är igång så att du kan komma vidare med nästa steg. Nu har du bara det sista att gå igenom och sen troligtvis rätt behandling, snart är vi nära...våra små älskade barn...håller tummarna för dig på måndag eller tisdag, själv känn det som att min mens är på väg, säker på att jag inte är gravid denna månaden, borde få den till helgen enligt min kalender, jag är på dag 30 nu och sist tror jag mensen kom på dag 34 eller något, men den är helt klart på väg för det känner jag i hela kroppen.

Nu ska jag jobba, sen ska ja träffa syrrans nya tillskott, spännande med även lite nervös, hoppas du får en bra helg, håller tummarna för dig imorgon, berätta gärna sen när du fick tid, kramar i massor

Tji fick jag! Är ju röd dag så kan inte ringa förrns på måndag :/ betyder att tiden blir tidigast veckan efter.. Jaja. Kan äntligen boka iallafall!! :)

Jaaa små underbara. Längtar mig blå.

Har faktiskt beställt ett par underbara handvirkade tofflor som jag ska lägga undan o använda på pyret när hen föds. Kunde inte låta bli! En i en grupp på facebook som gör dem :)

Ska försöka få in bild!

Okej. Skönt det är på g så du får spolningen!

Ååh så mysigt! :) en annan ska hem o sova nu haha :) en natt till sen 6.5 dagar ledigt!

Kramar

• Tess1984
    chbw skrev 2015-05-14 08:49:10 följande:
    Tji fick jag! Är ju röd dag så kan inte ringa förrns på måndag :/ betyder att tiden blir tidigast veckan efter.. Jaja. Kan äntligen boka iallafall!! :)

Jaaa små underbara. Längtar mig blå.

Har faktiskt beställt ett par underbara handvirkade tofflor som jag ska lägga undan o använda på pyret när hen föds. Kunde inte låta bli! En i en grupp på facebook som gör dem :)

Ska försöka få in bild!

Okej. Skönt det är på g så du får spolningen!

Ååh så mysigt! :) en annan ska hem o sova nu haha :) en natt till sen 6.5 dagar ledigt!

Kramar
    men kan du inte ringa imorgon, det är ju ingen röddag då? Borde inte mottagningen ha öppet imorgon, prova =)

Åh gud vilka söta kanintofflor, önskar jag också kunde sticka, virka och sy =)
    Får kanske ta en kurs och lära mig. =)

Ska man säga godnatt nu då eller, ? haha
    kram
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-05-13 21:39:07 följande:

Hej, mår något bättre nu, men jag mådde riktigt dåligt i morse. När jag kom till jobbet kände jag ett tryck över brösten, fick svårt att andas och jag bara grät, vet ej om det var en liten variant av ångest. men jag lugnade ner mig efter en stund och sen mådde jag bättre under dagen, tog lite lugnande droppar som vi säljer på jobb.

Imorgon ska jag träffa syrrans bebis, ska bli mysigt och underbart att få hålla det lilla livet i mina armar, fast att jag är avis är jag lycklig för deras skull också, det är ju trots allt en liten som jag ska lära känna och lära allt jag kan, hihi.

Ja det går verkligen upp och ner hur man mår, nu är jag i en jobbig period men jag tror mycket av det beror på min PMS, mår alltid skit innan mens.

Skönt att du kunnat släppa det lite, försök ta allt med ro så ska du se att allt löser sig, vet dina vänner med barn om att ni försökt ett tag?

Hoppas du får en trevlig helg, nu är det ju helg imorgon också =)

Själv ska man jobba imorgon och hela helgen, sambon ska iväg på jobbet över helgen så det blir lugn och skönt hemma. hehe

Har du några trevliga planer? Kramar i massor till dig också.

Heej! Skönt att du mår lite bättre. Hur känns det idag? Otäckt med ångesten. Skönt att det gick över fort iallafall. Vad är det för droppar? Vet dina kollegor om vad du går igenom?

Åh vad mysigt. Hur var det att träffa systerns bebis? Blev det en kille eller tjej?

hhar det dykt upp någon mens ännu?

Själv borde jag haft äl här i dagarna men sambon är bortrest. Har inte kollat vare sig flytningar eller ältest. Jag orkar inte!

Mina närmaste tjejkompisar vet men inte de som jag träffade häromdagen. Det känns bäst så just nu.

I helgen blir det ganska lugnt. Haft min kusin över på lite käk och nu blir det bara en lugn kväll.

Hoppas du får en bra jobbhelg.

Kramar till dig
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-05-15 18:22:25 följande:
    Heej! Skönt att du mår lite bättre. Hur känns det idag? Otäckt med ångesten. Skönt att det gick över fort iallafall. Vad är det för droppar? Vet dina kollegor om vad du går igenom?

Åh vad mysigt. Hur var det att träffa systerns bebis? Blev det en kille eller tjej?

hhar det dykt upp någon mens ännu?

Själv borde jag haft äl här i dagarna men sambon är bortrest. Har inte kollat vare sig flytningar eller ältest. Jag orkar inte!

Mina närmaste tjejkompisar vet men inte de som jag träffade häromdagen. Det känns bäst så just nu.

I helgen blir det ganska lugnt. Haft min kusin över på lite käk och nu blir det bara en lugn kväll.

Hoppas du får en bra jobbhelg.

Kramar till dig
    Hej. Idag mår jag lite bättre, men känner mig otroligt stressad i kroppen och jag misstänker att det är min PMS som spökar, brukar bli så här dagarna innan mens. Jobbat mycket denna veckan också och mitt jobb tar mycket energi nu när jag inte mår så bra. Mensen har inte dykt upp än men jag känner att den är på väg, skulle tro imorgon eller på söndag. Mina kollegor vet om min situation och det känns otroligt bra, min ena kollega kan jag även ringa och prata med när jag mår som sämst, hon har en förmåga att lugna mig på något sätt.

Det var jätte mysigt att träffa bebisen igår och det blev en söt liten flicka. Har hört av flera att jag är lik flickan och jag känner mig extra stolt för det, jag och syrran är ju tvillingar så det är ju inte så konstigt om jag också påminner om henne. =)
    Ska bli spännande att se när hon blir större och växer upp. Har du syskon?

http://www.aromacreative.se/dr-bach-blomsterterapi/ffr-raddningsdroppar/five-flower-remedy-10-ml-raddnings-droppar, klicka på denna länken så kan du läsa mer om räddningsdroppar, de kan användas vid akuta situationer som stress, chock, sorg eller vid flygrädsla osv.

Hoppas du också får en underbar helg, blir lugn kväll för mig också, min sambo är också bortrest, ska faktiskt bli skönt att bara vara för mig själv. Håller på att skriva ner hela min upplevelse om tiden nu när vi försökt få barn, har nog skrivit flera sidor redan men jag vet inte vad jag tänkte göra med texten utan det är bara skönt att skriva av sig lite.

Ha en fin kväll, hoppas vi hörs snart igen. Kramar i massor
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-05-14 09:02:36 följande:
    men kan du inte ringa imorgon, det är ju ingen röddag då? Borde inte mottagningen ha öppet imorgon, prova =)

Åh gud vilka söta kanintofflor, önskar jag också kunde sticka, virka och sy =)
    Får kanske ta en kurs och lära mig. =)

Ska man säga godnatt nu då eller, ? haha
    kram
    De har bara telefon tid helgfria måndag-torsdag :/ så på måndag. men närmar sig i alla fall! =) 

Visst. höll på o smälla av. haha. Så beställa ett par. OM det nu visar sig bli två beställer jag ett till par i annan färg sen :p Sticka o virka kan jag men bara rakt.. haha så kan göra fyrkanter... :p inget mer. har en bok om stickning, ska bara komma till ro haha.. tror virka är lättare dock.. kanske skaffa bok om det =) Sy håller jag på med nu, just nu är det vantar som gäller haha. Och små mössor. Nästa blir nog bäbisbyxor o bodys :) 

haha nått sånt? råkade sova för länge idag! vaknade 21 :O men lyckades inte somna innan 14... så får nog bli lite sy inatt tror jag! kanske jag ska ge mig på ett par bäbisbyxor =) 

kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-05-15 23:05:31 följande:
    De har bara telefon tid helgfria måndag-torsdag :/ så på måndag. men närmar sig i alla fall! =) 

Visst. höll på o smälla av. haha. Så beställa ett par. OM det nu visar sig bli två beställer jag ett till par i annan färg sen :p Sticka o virka kan jag men bara rakt.. haha så kan göra fyrkanter... :p inget mer. har en bok om stickning, ska bara komma till ro haha.. tror virka är lättare dock.. kanske skaffa bok om det =) Sy håller jag på med nu, just nu är det vantar som gäller haha. Och små mössor. Nästa blir nog bäbisbyxor o bodys :) 

haha nått sånt? råkade sova för länge idag! vaknade 21 :O men lyckades inte somna innan 14... så får nog bli lite sy inatt tror jag! kanske jag ska ge mig på ett par bäbisbyxor =) 

kram
    Ah på det viset, nu kom min mens också, eller den har börjat så smått idag.
    Jag får ringa läkaren på måndag och se om jag kan få någon tid, hoppas i början av veckan. Nu håller jag tummarna för oss båda, vi får kanske tid samma dag, vem vet? =)

Du kommer kanske ha en del garderob till din bebis sen när den kommer, smart ju =)

Nu ska jag diska undan efter maten sen ska jag mysa med syrrans hund. Han är gäst hos mig idag.

Hoppas du också har det bra, kramar i massor
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-05-16 19:03:03 följande:

Ah på det viset, nu kom min mens också, eller den har börjat så smått idag.

Jag får ringa läkaren på måndag och se om jag kan få någon tid, hoppas i början av veckan. Nu håller jag tummarna för oss båda, vi får kanske tid samma dag, vem vet? =)

Du kommer kanske ha en del garderob till din bebis sen när den kommer, smart ju =)

Nu ska jag diska undan efter maten sen ska jag mysa med syrrans hund. Han är gäst hos mig idag.

Hoppas du också har det bra, kramar i massor

Jo.. Okej! Jag håller tummarna att du får.tid snabbt :) ja kanske! Spännande!

Ja. Det blev en del inatt! Tre par byxor, en mössa o två dregglisar. Kanske blir lite mer nu inatt :)

Mys! Vad är det för hund? Här blir det sen bio strax :)

Många kramar!

• varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-05-15 21:09:04 följande:

Hej. Idag mår jag lite bättre, men känner mig otroligt stressad i kroppen och jag misstänker att det är min PMS som spökar, brukar bli så här dagarna innan mens. Jobbat mycket denna veckan också och mitt jobb tar mycket energi nu när jag inte mår så bra. Mensen har inte dykt upp än men jag känner att den är på väg, skulle tro imorgon eller på söndag. Mina kollegor vet om min situation och det känns otroligt bra, min ena kollega kan jag även ringa och prata med när jag mår som sämst, hon har en förmåga att lugna mig på något sätt.

Det var jätte mysigt att träffa bebisen igår och det blev en söt liten flicka. Har hört av flera att jag är lik flickan och jag känner mig extra stolt för det, jag och syrran är ju tvillingar så det är ju inte så konstigt om jag också påminner om henne. =)

Ska bli spännande att se när hon blir större och växer upp. Har du syskon?

www.aromacreative.se/dr-bach-blomsterterapi/ffr-raddningsdroppar/five-flower-remedy-10-ml-raddnings-droppar, klicka på denna länken så kan du läsa mer om räddningsdroppar, de kan användas vid akuta situationer som stress, chock, sorg eller vid flygrädsla osv.

Hoppas du också får en underbar helg, blir lugn kväll för mig också, min sambo är också bortrest, ska faktiskt bli skönt att bara vara för mig själv. Håller på att skriva ner hela min upplevelse om tiden nu när vi försökt få barn, har nog skrivit flera sidor redan men jag vet inte vad jag tänkte göra med texten utan det är bara skönt att skriva av sig lite.

Ha en fin kväll, hoppas vi hörs snart igen. Kramar i massor

Godmorgon!

Jobbigt med PMS! Såg i ett inlägg att du fått din mens nu. Hoppas att du får tid För spolning snart.

Skönt att dina kollegor vet om hela situationen. Min närmsta kollega vet, det känns skönt. Men de andra känner jag så ytligt så jag har ingen lust att dra in dem i detta.

Spännande med de där dropparna. Tycker du att de hjälper? Vad tycker dina kunder om dem?

När du skrev om flygrädsla så tänkte jag på en god vän till mig. Hon är så hemskt flygrädd. Har du hört om någon som använt dem mot det?

Åh vad mysigt! Kul att hon är lik dig :) jag har två småbröder och en lillasYster. inte så små längre dock, alla har fyllt 18.

Har du haft en bra helg? Jag har tagut det lugnt men har varit ensam med hunden nu i drygt en veckA. Det börjar kännas. Folk säger att det är värre än att ha småbarn.

Nu på morgonen har jag satt till ett surdegsbröd. Bland mina första faktiskt. Ska bli spännande och se hur det blir :)

Bra idé att skriva av sig om hela den här karusellen. Kul att kunna titta tillbaka på när du sitter där med din bebis en vacker dag :)

Kramar till dig
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-05-16 22:55:15 följande:
    Jo.. Okej! Jag håller tummarna att du får.tid snabbt :) ja kanske! Spännande!

Ja. Det blev en del inatt! Tre par byxor, en mössa o två dregglisar. Kanske blir lite mer nu inatt :)

Mys! Vad är det för hund? Här blir det sen bio strax :)

Många kramar!
    Mycket fina, du är ju jätte duktig, skulle trott att kläderna var köpta på h&m eller annan barnklädesaffär =)
    Inget du funderat på att tjäna extra pengar på?

Syrran har en siberian husky, lekfull liten vovve =)

Imorgon ska jag ringa läkaren, det skulle du också? Hoppas nu att vi får en tid snabbt båda två. Längtar tills allt är över, så man kan gå vidare.

Hoppas du får en bra kväll, kramar

Svar på tråden Fertilitetsutredning