chbw skrev 2015-05-30 10:18:13 följande:
Ja, lite trist. Som tur är är det en rolig dag planerad med bowling och så. Och kvällen är mkt lättare för mig än dagtid eftersom jag har så svårt o sova på nätterna =)
Det är en tjej från USA som har gjort en typ parodi på en tonåring på youtube som kommer hit, hon sjunger som sig själv också (riktigt bra) och så spelar hon sin karaktär. Jag hoppas det blir så bra som det verkar!! =) Har specialbiljett så får träffa henne efteråt också!
Oj. Efter första minns jag faktiskt inte, tror jag blödde lite samma dag. Kan ha blödit lite precis efter och ett par timmar framåt. Efter andra blödde jag ingenting. Vet att jag var förvånad, då jag bl.a. efter cellprovet blödde hela dagen..
Hmm. mystiskt.
Åh härligt o ha det klart! Om min sköldkörtel blir bra i sommar får vi försöka själva och blir det inget innan höst så ska vi få sprutorna. Då ska jag ta en spruta varje dag hemma och sen när äggblåsan (förhoppnignsvis två haha) har vuxit till sig ska vi få spruta där som gör att ägget mognar o släpper.. Jag hoppas bara sköldkörteln bestämmer sig för o bli bra nu snart så vi slipper vänta ännu längre :O Hur funkar pergon? är det på liknande sätt? tablett varje dag sen se om ägg vuxit? =)
Detsamma! många kramar
Hur var showen? Lät spännande =)
Nu blöder jag tack och lov inte mer och nu har jag förmodligen ägglossning på gång också. Är på dag 17 och brukar ha äl smärta och flytningar under dessa dagar. Känner att något är på gång och har annorlunda flytningar.
Denna månaden tänkte vi inte bli gravida, skönt att slippa tänka på det och bara ha resan framför sig.
När ska du ta nästa prov på sköldkörteln?
Hehe låter som något liknande i alla fall, läkaren sa att jag absolut inte fick ta pregotime utan kontroller, han berättade att en kvinna nyligen hade blivit gravid med trillingar av pergotime, hehe.
Tror man börjar med tabletterna några dagar efter mens, sen någon vecka efter får man ultra för att se hur det ser ut, chansen/risken är ju stor att det blir fler. =)
Tror jag skulle få tre kurer på pergotime innan annan behandling diskuteras.
IVF är också ett alternativ men jag vill prova de lättare vägen först, vi har ju trots allt graviditeter bakom oss så det borde ju funka igen kan man tycka.
Nu är snart denna helgen också över, hoppas du får en trevlig söndag. Kramar