• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-05-17 08:31:13 följande:
    Godmorgon!

Jobbigt med PMS! Såg i ett inlägg att du fått din mens nu. Hoppas att du får tid För spolning snart.

Skönt att dina kollegor vet om hela situationen. Min närmsta kollega vet, det känns skönt. Men de andra känner jag så ytligt så jag har ingen lust att dra in dem i detta.

Spännande med de där dropparna. Tycker du att de hjälper? Vad tycker dina kunder om dem?

När du skrev om flygrädsla så tänkte jag på en god vän till mig. Hon är så hemskt flygrädd. Har du hört om någon som använt dem mot det?

Åh vad mysigt! Kul att hon är lik dig :) jag har två småbröder och en lillasYster. inte så små längre dock, alla har fyllt 18.

Har du haft en bra helg? Jag har tagut det lugnt men har varit ensam med hunden nu i drygt en veckA. Det börjar kännas. Folk säger att det är värre än att ha småbarn.

Nu på morgonen har jag satt till ett surdegsbröd. Bland mina första faktiskt. Ska bli spännande och se hur det blir :)

Bra idé att skriva av sig om hela den här karusellen. Kul att kunna titta tillbaka på när du sitter där med din bebis en vacker dag :)

Kramar till dig

Japp nu är mensen här, mår bättre nu. Ledig hela nästa vecka och jag ska bara vila upp mig och tänka på hälsan, ge kroppen nyttig mat och motion.

Dropparna hjälper jätte mycket, den tar den värsta stressen tycker jag, nu säljer jag den inte i butik men jag tar hem den till mig när jag ändå beställer varor men jag känner många som använt den och alla säger samma.
    Hehe, jag tänkte använda dropparna nu när jag ska flyga om en månad, kan ju berätta hur jag mådde när jag kommer hem? Ska din kompis snart också ut och resa? =)

Haha jag tycker nog tvärtom, men nu har jag varken hund eller barn på heltid men de gångerna jag fått passa tycker jag nog det är enklare att passa hund men det beror säkert på vilken hund man har eller vilken unge man har :P
    Vad hade ni nu för hund igen?

Åh vad spännande med surdeg, får du berätta mer om sen. =)
    Nu tänkte jag mysa med lite tv serier, slappa lite efter jobb.
    Ha en fin kväll, vi hörs snart igen. Kramar i massor

• varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-05-17 19:04:26 följande:

Japp nu är mensen här, mår bättre nu. Ledig hela nästa vecka och jag ska bara vila upp mig och tänka på hälsan, ge kroppen nyttig mat och motion.

Dropparna hjälper jätte mycket, den tar den värsta stressen tycker jag, nu säljer jag den inte i butik men jag tar hem den till mig när jag ändå beställer varor men jag känner många som använt den och alla säger samma.

Hehe, jag tänkte använda dropparna nu när jag ska flyga om en månad, kan ju berätta hur jag mådde när jag kommer hem? Ska din kompis snart också ut och resa? =)

Haha jag tycker nog tvärtom, men nu har jag varken hund eller barn på heltid men de gångerna jag fått passa tycker jag nog det är enklare att passa hund men det beror säkert på vilken hund man har eller vilken unge man har :P

Vad hade ni nu för hund igen?

Åh vad spännande med surdeg, får du berätta mer om sen. =)

Nu tänkte jag mysa med lite tv serier, slappa lite efter jobb.

Ha en fin kväll, vi hörs snart igen. Kramar i massor

Åh vad härligt! Hoppas veckan bjuder på härligt väder då :)

Imorgon är jag tillbaka på jobbet efter fem veckors studier.

Ja hon ska iofs resa innan dig tror jag, i början av juni har jag för mig.

Vi har en amstaffkille på snart ett år, så just nu är han nog en av de värsta hundarna, haha. Trotsig och i puberteten. Sjukt envis också ;)

Surdegsbrödet blev helt fantastiskt. Bättre än bageribröd om jag får säga det själv. Bakade en levain på rågsurdeg. Gillar du att baka? Ha en mysig kväll! Kramar
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-05-17 19:26:47 följande:
    Åh vad härligt! Hoppas veckan bjuder på härligt väder då :)

Imorgon är jag tillbaka på jobbet efter fem veckors studier.

Ja hon ska iofs resa innan dig tror jag, i början av juni har jag för mig.

Vi har en amstaffkille på snart ett år, så just nu är han nog en av de värsta hundarna, haha. Trotsig och i puberteten. Sjukt envis också ;)

Surdegsbrödet blev helt fantastiskt. Bättre än bageribröd om jag får säga det själv. Bakade en levain på rågsurdeg. Gillar du att baka? Ha en mysig kväll! Kramar
    Men tipsa henne gärna om dropparna, de flesta hälsokostbutiker säljer de säkert eller på nätet. Har man ångest eller får panik på planet minskar dropparna den värsta ångesten. Jag är inte jätteflyg rädd men jag tar dropparna i förebyggande syfte, när jag väl är på planet brukar jag försöka släppa kontrollen och försöka slappa av, man får ta sig en jäkel och försöka somna. hehe.

Min syster vovve är också ett år, han är något busig men ändå väldigt lugn, igår när jag skulle ta han på den sista kvällspromenaden fick jag nästan tvinga honom ut, hehe. världens lataste husky, annars brukar de ha massa spring i benen. =)

Jag gillar att baka man jag älskar nog att laga mat mer, desserter är också en favorit. =)
    Äter sällan bröd hemma, men skulle nog vilka prova baka surdegsbröd någon gång. Är det mycket jobb med det?

Händer annars i veckan förutom jobb? =)
    KRAM
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-05-17 18:51:38 följande:
    Mycket fina, du är ju jätte duktig, skulle trott att kläderna var köpta på h&m eller annan barnklädesaffär =)
    Inget du funderat på att tjäna extra pengar på?

Syrran har en siberian husky, lekfull liten vovve =)

Imorgon ska jag ringa läkaren, det skulle du också? Hoppas nu att vi får en tid snabbt båda två. Längtar tills allt är över, så man kan gå vidare.

Hoppas du får en bra kväll, kramar
    Tack vad gullig du är! :)
    nja.. funderar på o kanske sälja lite, bara för att inte samla massor på hög haha. Men i första hand vill jag sy till mina barn =) Är faktiskt en som beställt ett par byxor så det är kul!! =) 

ååh så härligt! kul med hundar. Lite småsugen, men känner att tiden inte finns. Så vi är nöjda med våra katter :) kanske blir en hund i framtiden när det finns mer tid! 

Okej! ja jag ska också ringa imorgon! Ja verkligen, skönt o få alla svar o få allt helt klart så man kan få påbörja nästa steg :)

detsamma!! Kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-05-17 23:01:19 följande:
    Tack vad gullig du är! :)
    nja.. funderar på o kanske sälja lite, bara för att inte samla massor på hög haha. Men i första hand vill jag sy till mina barn =) Är faktiskt en som beställt ett par byxor så det är kul!! =) 

ååh så härligt! kul med hundar. Lite småsugen, men känner att tiden inte finns. Så vi är nöjda med våra katter :) kanske blir en hund i framtiden när det finns mer tid! 

Okej! ja jag ska också ringa imorgon! Ja verkligen, skönt o få alla svar o få allt helt klart så man kan få påbörja nästa steg :)

detsamma!! Kramar
    Nu har jag ringt mottagning och fick vid nästa vecka, den 26 maj kl 08:30. Trodde jag skulle få tid denna veckan men så blev det tydligen inte. Frågade även om de hade något lugnande man kan ta innan men det fanns tydligen inte, jag skulle bara ta smärtstillande innan. Fy vad nervös jag blev nu, dels är jag nervös över hur ont det kommer göra sen är jag nervös över resultatet, kommer man hitta något fel och hur pass allvarligt är det i så fall? Usch nä nu ska jag försöka tänka positivt. Har du ringt?

Ha en fin dag kram
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-05-18 09:57:12 följande:
    Nu har jag ringt mottagning och fick vid nästa vecka, den 26 maj kl 08:30. Trodde jag skulle få tid denna veckan men så blev det tydligen inte. Frågade även om de hade något lugnande man kan ta innan men det fanns tydligen inte, jag skulle bara ta smärtstillande innan. Fy vad nervös jag blev nu, dels är jag nervös över hur ont det kommer göra sen är jag nervös över resultatet, kommer man hitta något fel och hur pass allvarligt är det i så fall? Usch nä nu ska jag försöka tänka positivt. Har du ringt?

Ha en fin dag kram
    Skönt att du ringt! =) 
    Konstigt att det inte fanns? vad blev du rekommenderad för smärtstillande? 
    Håller tummarna att det går bra för dig! =) 

Jag ringde, men de har uppringning,så de ska ringa vid ca 1245, så om en liten stund hör de av sig. 
    Nu ska jag iväg på massage. Kan behövas, kan inte slappna av för fem öre. la mig ca 8 imorse, men har knappt sovit en timme.. Ska ta en liten "tupplur" när jag kommer hem igen! =) 

kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-05-18 09:57:12 följande:

Ha en fin dag kram
    Fortsättning på mitt förra inlägg =) 
    De ringde upp vid kvart i tolv, men eftersom jag skulle få tiden på operation för o kunna få nål så var hon tvungen o ringa upp operation och sen ringa mig igen. Fick i alla fall tid nu på onsdag morgon. Måste fasta från midnatt, får äta yoghurt till kl 06, sen bara vatten o saft fram till 0730, sen ska jag vara där klockan nio. Sambon kan inte följa med så måste åka själv. Hoppas på att kunna få sjukresa hem.vågar inte riktigt åka kommunalt ensam om jag blir mycket påverkad av lugnande/smärtstillandet.. :O 
    Nu blev jag nojig haha. trodde inte jag skulle behöva fasta för lugnande, trodde man bara gjorde det för sövning... Jaja. får se vad de gör. så länge jag slipper få ont e jag ändå nöjd!

kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-05-18 19:15:28 följande:
    Fortsättning på mitt förra inlägg =) 
    De ringde upp vid kvart i tolv, men eftersom jag skulle få tiden på operation för o kunna få nål så var hon tvungen o ringa upp operation och sen ringa mig igen. Fick i alla fall tid nu på onsdag morgon. Måste fasta från midnatt, får äta yoghurt till kl 06, sen bara vatten o saft fram till 0730, sen ska jag vara där klockan nio. Sambon kan inte följa med så måste åka själv. Hoppas på att kunna få sjukresa hem.vågar inte riktigt åka kommunalt ensam om jag blir mycket påverkad av lugnande/smärtstillandet.. :O 
    Nu blev jag nojig haha. trodde inte jag skulle behöva fasta för lugnande, trodde man bara gjorde det för sövning... Jaja. får se vad de gör. så länge jag slipper få ont e jag ändå nöjd!

kram
    Åh vad bra du fick en sådan snabb tid, lycka nu till imorgon. Berätta gärna hur det gick efteråt. =)
    Du får kanske stanna kvar ett tag efter och vila upp dig tills du känner dig piggare.
    Tänker på dig imorgon, jag får tyvärr vänta en hel vecka till, drygt. =(

Hoppas du får en underbar dag, själv lagar jag storkok och ska snart tvätta, riktig kvinnogöra, haha
    Kramar i massor
  • Tess1984

Glömde svara angående smärtstillande, jag skulle bara ta något jag hade hemma. typ alvedon, panodil eller något. Var inte så nog enligt henne jag pratade med i telefon =/
    Vi får se hur det går, vi får hoppas på det bästa helt enkelt.

Kramar

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-05-19 11:59:13 följande:
    Åh vad bra du fick en sådan snabb tid, lycka nu till imorgon. Berätta gärna hur det gick efteråt. =)
    Du får kanske stanna kvar ett tag efter och vila upp dig tills du känner dig piggare.
    Tänker på dig imorgon, jag får tyvärr vänta en hel vecka till, drygt. =(

Hoppas du får en underbar dag, själv lagar jag storkok och ska snart tvätta, riktig kvinnogöra, haha
    Kramar i massor
    Tess1984 skrev 2015-05-19 12:16:24 följande:

Glömde svara angående smärtstillande, jag skulle bara ta något jag hade hemma. typ alvedon, panodil eller något. Var inte så nog enligt henne jag pratade med i telefon =/
    Vi får se hur det går, vi får hoppas på det bästa helt enkelt.

Kramar

Ja. blev helt chockad. trodde jag skulle få tid nästa vecka! :o det ska jag göra! 
    ja, jag hoppas det =) 
    ja typiskt att du inte fick snabbare tid :/ men det är sista undersökningen va? =) så du är väl "klar" för behandling sen? =) 

ja okej. blev också rekommenderad alvedon. Skrattade henne nästan i örat. fick lov o ta citodon om jag ville, men tog alvedon och orudis då jag inte fick i mig mat innan (mår så illa om jag inte äter i samband med citodonet).. Men jag är som sagt väldigt känslig vid alla undersökningar i de områdena.. haha. 
    Håller tummarna att du slipper ont! =) 

åh härligt med storkok! vad ska du laga? 
    Jag ska nog sy lite mer, eller i alla fall klippa tyg haha =)

stoor kram
Svar på tråden Fertilitetsutredning