• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-06-12 22:54:57 följande:
    Skickar massor med kramar till dig!

Och pms också... det är verkligen inte kul. Jag tycker att min pms verkar mer påtaglig nu aedsesedan ett tag tillbaka. Förra månaden vet jag var hemsk!

Jag bör ha äl typ idag, magiska dag 17, hehe! Har haft lite molvärk och ökade flytningar. Men jag har inte brytt mig om att överanalysera det denna månaden då sambon inte ens är hemma... :(

Vad mysigt vad

fint av dig. Det är säkert guldvärt för din syster då :)

Märkligt, jag lyckas inte länka tråden men om du går på "planerar barn" och så heter tråden "en superbra metod jag läst om/vilka vill hänga ned nästa månad". Jag tror tråden ligger sidan tre just nu under "planerar barn". Verkar som att många lyckats där, sen om det beror på just den metodenär ju långt ifrån säkert.

Önskar dig en mysig helg också. Chokladkakan är slut nu så jag åt några bitar för dig med ;)

Många varma kramar
    Hej igen

Nej min PMS är värre nu tycker jag, hoppas för tusen att mensen snart kommer så man slipper lida, känns nästan som om att en annan person försöker ta över min kropp och när väl mensen kommer får jag tillbaka mig själv igen, mitt tankesätt blir helt annorlunda, blir bitter och upprörd för inget.
    Tur att jag är hemma själv ikväll så kan jag sitta här och bittra i min ensamhet. hehe. Tack för chokladen förresten, är lite sugen nu också men orkar inte ta mig till affären idag, det regnar dessutom.

Jag märker att jag sover mer dagarna innan också, orkar knappt gå upp på morgonen, är det ett pms-tecken hos dig också? =)

hehe, jag hittade tråden, låter ju helt fantastiskt men det gäller att ligga i ordentligt, hehe men man kanske skulle prova den metoden?
    Nu kommer jag ha ägglossning under vår resa, så vi kommer nog ligga mer än vanligt då, hehe...nu hoppas vi på det bästa...snart orkar jag inte längta mer...nu har alla bebisar i min närhet också.... jag vill också ha...

Hoppas du får en trevlig vecka med din lillebror =)
    Har ni några andra roliga planer i veckan? snart är det midsommar.
    Jag går minsann på semester på tisdag, det såg jag i kalendern idag, hehe blev glatt överraskad..kan behövas nu när man ska packa inför resan.

Krama i massor

• Tess1984
    chbw skrev 2015-06-13 16:57:20 följande:
    Hej! 
    ja verkligen! 

ja det blir skönt. behöver återhämta mig lite =)

Ja, det var underbart. Perfekt väder också. Vi fotade natur och djur =) Gillar själv inte att vara framför kameran, bara bakom =)

Så mysigt att fiska! =) Ja det förstår jag! 
    okej =) 

Fick mina senaste provsvar i torsdags, och mina sköldkörtelvärden är bra! Äntligen. Höjde min medicin med en tablett, utan att prata med läkaren. Och mådde vips mycket bättre. Nu var värdena på tsh - 0,4 (jag skulle ner mellan 04,-2.0) och T4 - 18 (ref 11-22). Mår hundra gånger bättre, men fortfarande inte helt hundra, kanske inte så konstigt då mitt d-vitamin tydligen var brist på(23, ska ligga mellan 75-250). Men sköldkörteln verkar okej så nu ska det inte vara farligt för mig/eventuellt foster att bli gravid :D Pratade med en sköterska förra veckan, så ska bara vänta in samtal från läkaren i nästa vecka =) så nu får jag se om min menscykel o ägglossning blir regelbunden/kommer tillbaks. Annars får jag sprutor i höst =) 

Många kramar
    Hej =)

Vad härligt det låter, vill också komma ut och fota på spännande ställen.
    Kullaberg nere i Skåne är en fantastiskt plats, googla det om du vill. Där brukar jag fota, sola och bada.

Vad underbart, grattis vad skoj att höra, nu är vi otroligt nära en bebis, jag känner det på mig. Jag hämtade själv ut mina ägglossningsstimulerande häromdagen, är inte alls orolig länge, det löser sig med tiden..
    Kanske vi börjar samtidigt, blir jag inte gravid innan kommer jag börja med ägglossningsstimulerade i augusti...eller jag kommer börja ta tabletterna när jag får mensen i augusti, precis efter sommaren....

Nu håller vi tummarna... =)

Hoppas du får en underbar helg, har du några roliga planer?
    Kramar i massor
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-06-13 18:36:52 följande:
    Hej =)

Vad härligt det låter, vill också komma ut och fota på spännande ställen.
    Kullaberg nere i Skåne är en fantastiskt plats, googla det om du vill. Där brukar jag fota, sola och bada.

Vad underbart, grattis vad skoj att höra, nu är vi otroligt nära en bebis, jag känner det på mig. Jag hämtade själv ut mina ägglossningsstimulerande häromdagen, är inte alls orolig länge, det löser sig med tiden..
    Kanske vi börjar samtidigt, blir jag inte gravid innan kommer jag börja med ägglossningsstimulerade i augusti...eller jag kommer börja ta tabletterna när jag får mensen i augusti, precis efter sommaren....

Nu håller vi tummarna... =)

Hoppas du får en underbar helg, har du några roliga planer?
    Kramar i massor
    Ja det var underbart =) ÅH så fantastiskt det såg ut! Googlade lite bilder =) 

Tack! Ja, det är så skönt att det händer något nu! Vad skönt! Ja, snart får vi våra plus! Kul om vi får börja samtidigt =) 

Ja verkligen! alla (två) tummar jag har :D 

Igår åt vi middag med svärmor o hennes sambo, annars inget bestämt, förrns imorgon måndag. Ska ta med min lillebror på jurassic park som lite tidig tioårspresent (han fyller om en månad) :) han har ingen aning! :D själv då? jobbade du i helgen, eller hur var det? =)

massa kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-06-13 18:29:22 följande:

Hej igen

Nej min PMS är värre nu tycker jag, hoppas för tusen att mensen snart kommer så man slipper lida, känns nästan som om att en annan person försöker ta över min kropp och när väl mensen kommer får jag tillbaka mig själv igen, mitt tankesätt blir helt annorlunda, blir bitter och upprörd för inget.

Tur att jag är hemma själv ikväll så kan jag sitta här och bittra i min ensamhet. hehe. Tack för chokladen förresten, är lite sugen nu också men orkar inte ta mig till affären idag, det regnar dessutom.

Jag märker att jag sover mer dagarna innan också, orkar knappt gå upp på morgonen, är det ett pms-tecken hos dig också? =)

hehe, jag hittade tråden, låter ju helt fantastiskt men det gäller att ligga i ordentligt, hehe men man kanske skulle prova den metoden?

Nu kommer jag ha ägglossning under vår resa, så vi kommer nog ligga mer än vanligt då, hehe...nu hoppas vi på det bästa...snart orkar jag inte längta mer...nu har alla bebisar i min närhet också.... jag vill också ha...

Hoppas du får en trevlig vecka med din lillebror =)

Har ni några andra roliga planer i veckan? snart är det midsommar.

Jag går minsann på semester på tisdag, det såg jag i kalendern idag, hehe blev glatt överraskad..kan behövas nu när man ska packa inför resan.

Krama i massor

Ja men jag känner igen det där.. jag känner knappt igen mig själv när jag har PMS. Hemskt!

har faktiskt inte tänkt på det där med tröttheten och sömnen. Ska försöka tänka på det näst helvetet bryter lös, hehe...

Hoppas du får din mens snart! Själv grämer jag mig en smula över att sambon är bortrest över mina fertila dagar...

Ååååh jag blir mer och mer less på familjelivs hemsida. Antingen försvinner allt jag skriver eller så krånglar stavningen. Den lägger själv till massa bokstäver. Känner du igen det?

Härligt med semester!! Och vad skönt att få komma bort ett tag. Rå om varandra och njuta och ha det gött :) själv fpr jag vänta med semester till mitten av juli.

Vi ska till blekinge över midsommar. Det blir en mysig tripp men en riktig snabbvisit. Vad ska du göra?

Hahaha ja det gäller ayt ligga i med den metoden. Funderar på att ge den en chans men det gäller ju att verkligen ha tid och ork ;)

Sov så gott!

Många kramar till dig
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-06-14 14:51:30 följande:
    Ja det var underbart =) ÅH så fantastiskt det såg ut! Googlade lite bilder =) 

Tack! Ja, det är så skönt att det händer något nu! Vad skönt! Ja, snart får vi våra plus! Kul om vi får börja samtidigt =) 

Ja verkligen! alla (två) tummar jag har :D 

Igår åt vi middag med svärmor o hennes sambo, annars inget bestämt, förrns imorgon måndag. Ska ta med min lillebror på jurassic park som lite tidig tioårspresent (han fyller om en månad) :) han har ingen aning! :D själv då? jobbade du i helgen, eller hur var det? =)

massa kramar

Jurassic park, är det den nya filmen? =)
    Den tänkte jag att jag och sambon ska se i USA om det blir bio väder, hehe..

Jag har jobbat hela helgen nu, det var en ganska lugn helg. Vi hade soligt i Skåne i helgen och då verkar kunderna inte så sugna på att shoppa men det kan jag förstå. =)
    Idag har jag färgat och klippt håret, är super nöjd. Imorgon ska jag jobba mitt sista pass innan jag går på ledighet. Onsdag ska jag och några vänner gotta oss på uteservering, hoppas på sol. =)
    Torsdag ska jag och sambon åka ut på en camping och fira hans morbror, det blir en riktigt överraskingsfest. =)

Midsommar firas med min familj på en annan campingplats vid en vacker sjö, längtar tills dess..sen blir det att packa resten av helgen, om en vecka börjar vår efterlängtade semester...

Jag fick mensen idag men det var väntat eftersom vi skyddat oss denna månaden..var är du i din menscykel? =)

Kramar i massor

• Tess1984
    varningsljus skrev 2015-06-14 22:29:28 följande:
    Ja men jag känner igen det där.. jag känner knappt igen mig själv när jag har PMS. Hemskt!

har faktiskt inte tänkt på det där med tröttheten och sömnen. Ska försöka tänka på det näst helvetet bryter lös, hehe...

Hoppas du får din mens snart! Själv grämer jag mig en smula över att sambon är bortrest över mina fertila dagar...

Ååååh jag blir mer och mer less på familjelivs hemsida. Antingen försvinner allt jag skriver eller så krånglar stavningen. Den lägger själv till massa bokstäver. Känner du igen det?

Härligt med semester!! Och vad skönt att få komma bort ett tag. Rå om varandra och njuta och ha det gött :) själv fpr jag vänta med semester till mitten av juli.

Vi ska till blekinge över midsommar. Det blir en mysig tripp men en riktig snabbvisit. Vad ska du göra?

Hahaha ja det gäller ayt ligga i med den metoden. Funderar på att ge den en chans men det gäller ju att verkligen ha tid och ork ;)

Sov så gott!

Många kramar till dig
    Nu har mensen kommit och jag börjar bli mig själv igen, jag har fått tillbaka mig själv, hehe...känns underbart faktiskt...men jag vaknade inatt av världens mensvärk, brukar klara mig utan smärtstillande men inatt var jag tvungen, kanske nu efter spolningen?

Nej det känner jag inte igen att familjeliv strular, kan man kanske maila någon som kan hjälpa dig här på familjeliv? Hoppas det löser sig, vill ju inte att du försvinner härifrån.

Låter mysigt, på midsommar firar vi med min familj och några goda vänner. Festen hålls på en camping nära en vacker sjö, jag älskar campinglivet...fast inte för länge bara.

Haha ja den metoden verka tuff måste jag säga, vet att sambon inte gillar sex på beställning, de gånger vi använt äl-test har sambon haft svårt att prestera.
    Hur är det med din karl? Ibland har det slutat i tårar för vår del, synd om sambon...tror han känner press när han vet har ägglossning...
    Nu under semestern lär man ju inte alls tänka på det, utan bara på resan...hoppas på en highway1bebis, hehe..

Nu ska jag ut i skogen och träna lite, ha en bra dag, kramar i massor till dig.
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-06-15 17:44:19 följande:

Jurassic park, är det den nya filmen? =)
    Den tänkte jag att jag och sambon ska se i USA om det blir bio väder, hehe..

Jag har jobbat hela helgen nu, det var en ganska lugn helg. Vi hade soligt i Skåne i helgen och då verkar kunderna inte så sugna på att shoppa men det kan jag förstå. =)
    Idag har jag färgat och klippt håret, är super nöjd. Imorgon ska jag jobba mitt sista pass innan jag går på ledighet. Onsdag ska jag och några vänner gotta oss på uteservering, hoppas på sol. =)
    Torsdag ska jag och sambon åka ut på en camping och fira hans morbror, det blir en riktigt överraskingsfest. =)

Midsommar firas med min familj på en annan campingplats vid en vacker sjö, längtar tills dess..sen blir det att packa resten av helgen, om en vecka börjar vår efterlängtade semester...

Jag fick mensen idag men det var väntat eftersom vi skyddat oss denna månaden..var är du i din menscykel? =)

Kramar i massor

Ja precis. Eller, den hette jurassic world, fick jag lära mig haha =) Spännande. Lite sugen på o testa bio i de länder vi åker till. Hört att bl.a. thailands biografer ska vara coola =) USA borde va häftigt, har jag fått för mig i alla fall =) 

Okej, skönt med lugnt och med soligt väder! Härligt att du blev nöjd! Är så rädd o gå till frisören, vill inte klippa på längden haha. När det äntligen blivit så långt. 1 dm längre än jag nånsin haft. O alltid när jag säger klipp topparna, lite lite. Så tar de typ halva håret.. :p 
    Håller tummarna att ni får sol då :D 
    Härligt med camping och överraskning! Kan tänka mig att er midsommar blir fin också! Själv jobbar jag torsdag-söndag, så midsommar får jag fira ett annat år, haha =) fjärde året i rad på midsommar tror jag. Men firar inte så värst ändå.. =) Kanske gör nån jordgubbsbakelse eller fixar grädde o jordgubbar o mumsa på på nätterna =) 

Okej =) Är på dag 35 i cykeln. Tror/hoppas på mens snart.. Tuttarna vuxit typ två storlekar på ett par dagar o gör så ONT. Länge sen de var så ömma som nu.. Kanske hormonerna o cykeln kommer ikapp nu när sköldkörteln förhoppningsvis är okej igen! =) Apparna litar jag inte riktigt på men enligt ena ska jag ha mensen om tolv dagar, enligt andra imorgon och enligt tredje om tretton dagar. Jag hoppas på imorgon haha. Då slipper jag ligga i de värsta plågorna när jag jobbar i alla fall =) 

massor med kramar! 
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-06-16 23:56:09 följande:
    Ja precis. Eller, den hette jurassic world, fick jag lära mig haha =) Spännande. Lite sugen på o testa bio i de länder vi åker till. Hört att bl.a. thailands biografer ska vara coola =) USA borde va häftigt, har jag fått för mig i alla fall =) 

Okej, skönt med lugnt och med soligt väder! Härligt att du blev nöjd! Är så rädd o gå till frisören, vill inte klippa på längden haha. När det äntligen blivit så långt. 1 dm längre än jag nånsin haft. O alltid när jag säger klipp topparna, lite lite. Så tar de typ halva håret.. :p 
    Håller tummarna att ni får sol då :D 
    Härligt med camping och överraskning! Kan tänka mig att er midsommar blir fin också! Själv jobbar jag torsdag-söndag, så midsommar får jag fira ett annat år, haha =) fjärde året i rad på midsommar tror jag. Men firar inte så värst ändå.. =) Kanske gör nån jordgubbsbakelse eller fixar grädde o jordgubbar o mumsa på på nätterna =) 

Okej =) Är på dag 35 i cykeln. Tror/hoppas på mens snart.. Tuttarna vuxit typ två storlekar på ett par dagar o gör så ONT. Länge sen de var så ömma som nu.. Kanske hormonerna o cykeln kommer ikapp nu när sköldkörteln förhoppningsvis är okej igen! =) Apparna litar jag inte riktigt på men enligt ena ska jag ha mensen om tolv dagar, enligt andra imorgon och enligt tredje om tretton dagar. Jag hoppas på imorgon haha. Då slipper jag ligga i de värsta plågorna när jag jobbar i alla fall =) 

massor med kramar! 
    Ja USA har jätte trevliga biografer, minns att jag såg Harry Potter där för många år sedan när vi var i Florida. =)
    Jag har även varit i Polen på många biografer och de är nog faktiskt de bästa jag någonsin besökt.
    Helsingborg där jag bor har nog världens sämsta men jag har hört att den ska byggas om och det var verkligen på tiden. hehe

Hehe, jag är också mesig när det gäller mitt hår, men min frisör vill inte klippa mycket på mitt hår, jag har långt och tjockt och når nästan ner till rumpan nu...
    Kan rekommendera öljästtabletter samt oljeinpackning i håret, jag brukar använda kallpressad kokosolja, efter dusch använder jag arganolja i topparna, det är en halvfetolja så det går snabbt in i både hud och hår, innehåller massa e-vitamin som vårdar skadat och torrt hår.

Ja just ja du har ju en sådan himla mensvärk, fy stackars dig...jag hade faktiskt mensvärk denna gången så pass att jag fick ta smärtstillande och det har jag nog aldrig behövt innan. Vi ligger ju ganska hyfsat nära i vår menscykel i alla fall, kanske det blir en liten bebis samtidigt, hoppas verkligen det...ska bli spännande att följa oss alla här inne. Hjärta

Just nu har jag lite resefeber som man brukar kalla det, känner mig livrädd inför flygresan, vet ej varför..kanske lite nu för att min kusin dog i en olycka, försöker lugna mig och tänka att flyg är säkrare än någonting annat.
    Ska bli skönt att komma iväg, jag behöver verkligen denna resan...
    Njut nu av midsommartårtan, ni får kanske bättre betalt under storhelger?

Nu ska jag ut och åka inlines, ha en bra dag...massa goa kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-06-17 08:27:13 följande:
    Ja USA har jätte trevliga biografer, minns att jag såg Harry Potter där för många år sedan när vi var i Florida. =)
    Jag har även varit i Polen på många biografer och de är nog faktiskt de bästa jag någonsin besökt.
    Helsingborg där jag bor har nog världens sämsta men jag har hört att den ska byggas om och det var verkligen på tiden. hehe

Hehe, jag är också mesig när det gäller mitt hår, men min frisör vill inte klippa mycket på mitt hår, jag har långt och tjockt och når nästan ner till rumpan nu...
    Kan rekommendera öljästtabletter samt oljeinpackning i håret, jag brukar använda kallpressad kokosolja, efter dusch använder jag arganolja i topparna, det är en halvfetolja så det går snabbt in i både hud och hår, innehåller massa e-vitamin som vårdar skadat och torrt hår.

Ja just ja du har ju en sådan himla mensvärk, fy stackars dig...jag hade faktiskt mensvärk denna gången så pass att jag fick ta smärtstillande och det har jag nog aldrig behövt innan. Vi ligger ju ganska hyfsat nära i vår menscykel i alla fall, kanske det blir en liten bebis samtidigt, hoppas verkligen det...ska bli spännande att följa oss alla här inne. Hjärta

Just nu har jag lite resefeber som man brukar kalla det, känner mig livrädd inför flygresan, vet ej varför..kanske lite nu för att min kusin dog i en olycka, försöker lugna mig och tänka att flyg är säkrare än någonting annat.
    Ska bli skönt att komma iväg, jag behöver verkligen denna resan...
    Njut nu av midsommartårtan, ni får kanske bättre betalt under storhelger?

Nu ska jag ut och åka inlines, ha en bra dag...massa goa kramar
    Okej! åh häftigt :) Okej! Polen alltså. Dit man ska på bio då ;) Troligen blir det italien för oss i augusti/september. Kanske blir nån film där. Får se =) 

Haha okej! Åh. drömmen. Mitt hår är jättetunt, o går till ungefär halva bröstet. Använder kokosolja ibland, o kör på balsammetoden. Verkligen bättre kvalitet på håret nu än innan =) Arganolja kanske jag ska ta och testa =) 

Jo.. den har varit mildare, men börjar kännas oftare igen. Kan ju vara att hela "maskineriet" varit nedlagt när sköldkörteln varit dålig.. Får se hur det går/blir! :O Brösten känns som två stora blåmärken. Till och med min sambo reagerade på hur svullna de blivit... :p  
    Usch, hoppas smärtstillandena hjälpte dig?? Ja, det gör vi ju. Spännande! Håller tummarna för allihopa =) Hjärta

Okej! Minns när jag skulle flyga senast. Andra gången jag nånsin flög, var 16. Övertyygad om att vingarna skulle ramla av, men gick ju hur bra som helst, förutom att jag mådde illa pga turbulensen.. =) 
    Ja! Tror ni kommer få en fantastisk resa! Du får berätta sen =) 

Det ska jag göra! Ja, precis. Extra OB alla fyra nätter så rätt värt o jobba midsommar =) firar ändå inte 

Åh så härligt! Här väntar jag på att sambon ska vakna så jag kan dammsuga hall o badrum från kattsand... Skulle fylla på nya lådorna, men säcken med kattsand (15kg) är rätt otymplig så hamnade lite här o där... :p 

många stora kramar
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-06-14 22:29:28 följande:

Sov så gott!

Många kramar till dig
    Hallå tjejen =)

Hade du en bra midsommar? Min midsommar var ovanligt lugn detta året och det blev en lugn och behaglig midsommarfirande med familjen.

Just nu mår jag sådär, har fått ryggskott och idag ska jag tvätta och packa, imorgon åker vi till USA, detta har jag längtat till länge nu, hoppas bara att ryggvärken försvinner men jag försöker tänka positivt att det kommer gå över så småningom, känns bara sådär att sitta på ett flyg över 12 timmar.

Kramar i massor
Svar på tråden Fertilitetsutredning