• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Iskristall
    varningsljus skrev 2015-07-09 21:28:15 följande:

Hej gänget!

Hur går det för er?

Kramar

Jag väntar på förmodad äl om ca en vecka, förhoppningsvis. Så vi kan försöka oss på ytterligare ett eget försök i väntan på ivf.

Hur går det själv?

Kram
  • chbw

Hej gänget!

Hur går det för er?

Kramar

Hej :)
    Här bara väntar vi. Hade massa ägglossningstest hemma, så testade att använda dem, trots att de kan visa fel pga pcos-en. 
    så i söndags var det negativt, måndag negativt, tisdag positivt, onsdag positivt och imorse var det starkare än igår :O ska testa igen imorgon. Hade ägglossningskännignar i onsdags, första gången på typ ett år. Hoppas hoppas kroppen är i fas igen, för isåfall börjar cykeln bli regelbunden igen, och då bör ju bim vara om ca två veckor... kanske kanske kanske det blir en vårbäbis... Annars får jag ägglossningssprutor efter sommaren.. =)

hur går det för er?

kramar
  • Tess1984

Hej tjejer. Imorgon åker vi hem från USA, vi har haft det helt underbart. Jag är på dag 26 och haft extrem mensvärk, brukar ha mens dag 33, vet ej om det är dåligt eller bra tecken.

Återkommer med mer text när jag kommer hem. ??? kramar

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-07-10 08:12:12 följande:

Hej tjejer. Imorgon åker vi hem från USA, vi har haft det helt underbart. Jag är på dag 26 och haft extrem mensvärk, brukar ha mens dag 33, vet ej om det är dåligt eller bra tecken.

Hej!

Åh så härligt att ni haft det bra!! :D 

kramar

• fabi

Hej gänget!

Hur går det för er?

Kramar

Är på dag 22 i cykeln. Har inte ens tagit några ägglossning tester denna månad då jag är less att tänka på det just nu. Annars väntar vi på att min man ska lämna spermaprov nr 2 på hösten.
  • varningsljus
    Iskristall skrev 2015-07-09 21:53:44 följande:

Jag väntar på förmodad äl om ca en vecka, förhoppningsvis. Så vi kan försöka oss på ytterligare ett eget försök i väntan på ivf.

Hur går det själv?

Kram

Jag väntar också på äl. Är nu inne på cykeldag 15. Har de senaste månaderna fått positivt ältest runt dag 17. Neg ältest idag... men hade lite brun flytning idag. Brukar du ha det i mitten av cykeln?

Vilken cykeldag är du på och när brukar du gå äl?

Kram
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-07-09 23:58:09 följande:

Hej :)

Här bara väntar vi. Hade massa ägglossningstest hemma, så testade att använda dem, trots att de kan visa fel pga pcos-en. 

så i söndags var det negativt, måndag negativt, tisdag positivt, onsdag positivt och imorse var det starkare än igår :O ska testa igen imorgon. Hade ägglossningskännignar i onsdags, första gången på typ ett år. Hoppas hoppas kroppen är i fas igen, för isåfall börjar cykeln bli regelbunden igen, och då bör ju bim vara om ca två veckor... kanske kanske kanske det blir en vårbäbis... Annars får jag ägglossningssprutor efter sommaren.. =)

hur går det för er?

kramar

Okej vad spännande! Brukar du använda älstickor? Mitt ältest var neg idag, cykeldag 15. Jag använder cb-digital. Tycker de är så smidiga. Jag blev inte klok på stickorna när jag använde dem...

håller tummarna för dig!! Hoppas ni får till lite mys också :)

Kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-07-10 08:12:12 följande:

Hej!! :) vad kul att höra från dig! Underbart att ni har haft det bra.

Håller tummarna att det är ett positivt tecken! Själv är jag inne på cykeldag 15 nu och väntar på äl... neg test idag. Brukar ju ha äl runt dag 17. Fick skippa pergo denna veckan då kliniken jag går hos har semesterstängt. Vågar inte chansa och ta pergo utan vul.

Hoppas resan hem går bra så hörs vi snart igen!!

Många varma kramar
  • varningsljus
    varningsljus skrev 2015-07-10 16:16:32 följande:

Hej!! :) vad kul att höra från dig! Underbart att ni har haft det bra.

Håller tummarna att det är ett positivt tecken! Själv är jag inne på cykeldag 15 nu och väntar på äl... neg test idag. Brukar ju ha äl runt dag 17. Fick skippa pergo denna veckan då kliniken jag går hos har semesterstängt. Vågar inte chansa och ta pergo utan vul.

Hoppas resan hem går bra så hörs vi snart igen!!

Många varma kramar

Skippa pergo denna månaden menar jag såklart :)

Kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning