• Zazou

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-11-24 19:34:15 följande:
    Vad härligt med äl på g!! =) håller tummarna för er! :D
    Tack!

Hon trodde de skulle släppa imorgon men har fortfarande negativa äl-test. De borde väl visa positivt idag eller imorgon va?
  • Zazou

Hej kära vänner! Här kommer en fråga med kanske lite för privat information ;)
    Har ni koll på äl-tester?
    Enligt ultraljud skulle jag nämligen ha haft äl igår och jag började testa med stickor dagen jag gjorde vul, alltså i tisdags. Har ännu inte fått positivt på testerna. Okej, tänker jag. Jag har ju varit sen med allt hittills så jag ägglossar väl på fredag (idag) kanske. Och idag är mina flytningar som de "ska" va EFTER äl. Vad är mest pålitligt? Hur tänker ni?

• Zazou
    chbw skrev 2015-11-27 12:08:59 följande:
    Äl-tester fungerar inte alltid. Har man t.ex. pco/s ska man inte lita på dem till 100%

Jag brukar gå på vul/hur det känns i kroppen =)
    Då gör jag också det ;) ska ta blodprov som får bekräfta om jag hade rätt eller inte!
  • Zazou
    chbw skrev 2015-11-28 09:26:36 följande:
    Testade med clearblue plus idag som ser negativ ut. Kan vara en svag svag skugga men kan också inbilla mig. Går inte o fånga på bild :/ Så får se. Min temp ligger en grad högre än vanligt (37.3 i vanliga fall har jag max 36.3) fortfarande och ingen mens än. men kan ju komma när som helst.. Får se har jag inte börjat blöda på måndag eller tisdag testar jag igen =) 
    De testet som blev positivt igår har jag inga fler av (från 10, de andra jag har är från 25 tror jag) så får se hur det går.. 

hur är det med dig? hur går det?
    kramar
    Spännande! Hoppas hoppas hoppas!! :)
  • Zazou
    BusigaSyrran skrev 2015-11-28 11:46:49 följande:

Någon av er som fått en rosa blödning i flytningen när ni skulle fått eran men den har fortfarande inte kommit? Va i torsdags blödningen kom men inget mer. Känner ingenting heller.

Inte jag. Men en vän trodde hon fick missfall, men det visade sig vara en nidblödning. Så helt kört behöver det inte vara
  • Zazou
    Zazou skrev 2015-11-28 09:47:07 följande:
    Då gör jag också det ;) ska ta blodprov som får bekräfta om jag hade rätt eller inte!
    Testade idag igen och fick positivt äl-test (mitt första i mitt liv, haha), 3 dagar senare än läkaren sa utifrån vul. Kan det visa positivt i två dagar? Testade nämligen inte igår och tänker att det kanske bara var två dagar sent. Men vi får se hur det går. Lite kul att spekulera!
  • Zazou
    BusigaSyrran skrev 2015-11-29 23:25:47 följande:

Ja ett eller två positiva äl tester kan man få.

Får du två så släpper ägget inom 24 timmar från de sista och 48timmar fram de första på ett ca.

Sen ska de vara lika starka som kontroll strecket för att det ska vara ett positivt så får man ex 4 dagar i rad är de inte säkert att man har kollat rätt eller så kan man plussa med.

Ah okej. Ska testa idag igen och se. Tack!

Det var definitivt lika starkt om inte starkare. Fick läsa flera gånger på förpackningen för att dubbelkolla vilken som egentligen var kontrollstreck eller teststrecket.
  • Zazou
    chbw skrev 2015-11-30 07:14:24 följande:

Dag 17 efter ovitrelle idag. Dag 15 eller 16 efter äl. Inget mer test har blivit positivt efter det i fredags. Men heller ingen mens i sikte.. har ont i äggstockar/livmoder som vanligt o brösten har börjat ömma.. tror ni jag vågar ta det digitala idag? :o eller ska jag bara vänta o se om mensen kommer de närmsta dagarna?

Hehe. Jag har ju tydligen "icke klassisk pcos" vad nu det innebär haha. Så borde väl inte testa egentligen kanske.

Spännande. Jag är ju som jag är men jag skulle nog vänta en extra vecka eftersom jag är så rädd att få negativt svar. Hellre knäckt av mensen än ett negativt test. Undrar varför jag känner så egentligen.. Vore ju kanske skönt att förbereda sig för mensen om man sett det negativa testet? Får se hur jag gör.

Har du inga billiga tester du kan använda för tidiga testningar?
  • Zazou
    chbw skrev 2015-12-01 01:35:28 följande:

var ju tur att jag lät bli det digitala testet. började blöda nu sent på kvällen... :(
    bara ringa imorgon o börja kur nr 3..

Men nää, stackare! Svär nu i några dagar och sen på det igen!!
  • Zazou
    BusigaSyrran skrev 2015-12-05 14:24:56 följande:
    Hoppas det med, vill ha ett syskon nu :(

Första gick ju så lätt.. Vill att de gör något ordentligt nu, har bara gjort vul och kollat om jag har äl, blodprov, sköljt äggledarna och kollat mannens spermier.
    Vad tråkigt att det ska ta sådan tid denna gång..

Vad finns det mer de kan göra?
    Har också gjort allt det, förutom spolningen
Svar på tråden Fertilitetsutredning