Fertilitetsutredning
Hon trodde de skulle släppa imorgon men har fortfarande negativa äl-test. De borde väl visa positivt idag eller imorgon va?
Hej kära vänner! Här kommer en fråga med kanske lite för privat information ;)
Har ni koll på äl-tester?
Enligt ultraljud skulle jag nämligen ha haft äl igår och jag började testa med stickor dagen jag gjorde vul, alltså i tisdags. Har ännu inte fått positivt på testerna. Okej, tänker jag. Jag har ju varit sen med allt hittills så jag ägglossar väl på fredag (idag) kanske. Och idag är mina flytningar som de "ska" va EFTER äl. Vad är mest pålitligt? Hur tänker ni?
Någon av er som fått en rosa blödning i flytningen när ni skulle fått eran men den har fortfarande inte kommit? Va i torsdags blödningen kom men inget mer. Känner ingenting heller.
Ja ett eller två positiva äl tester kan man få.
Får du två så släpper ägget inom 24 timmar från de sista och 48timmar fram de första på ett ca.
Sen ska de vara lika starka som kontroll strecket för att det ska vara ett positivt så får man ex 4 dagar i rad är de inte säkert att man har kollat rätt eller så kan man plussa med.
Dag 17 efter ovitrelle idag. Dag 15 eller 16 efter äl. Inget mer test har blivit positivt efter det i fredags. Men heller ingen mens i sikte.. har ont i äggstockar/livmoder som vanligt o brösten har börjat ömma.. tror ni jag vågar ta det digitala idag? :o eller ska jag bara vänta o se om mensen kommer de närmsta dagarna?
var ju tur att jag lät bli det digitala testet. började blöda nu sent på kvällen... :(
bara ringa imorgon o börja kur nr 3..