chbw skrev 2015-04-09 12:52:18 följande:
Spolning o "uppblåsning" av livmoder klart nu. Tog två alvedon o en orudis innan men gjorde så sjukt ont ändå. Jag är ju väldigt känslig vid undersökningar redan så förväntade mig ingenting annat. (Ska i vanliga fall kännas som lätt mensvärk tydligen) De sa att vi kunde avbryta men pinade mig igenom. Ville ju inte ha så ont i onödan. Äggledarna verkade se bra ut enligt läkaren, men tyvärr måste livmodern undersökas igen nästa cykel. Då ska jag få nål i armen och lugnande för o slippa få så ont. Fick ta tramadol efter o lägga mig o vila. Men känns ändå skönt att det är gjort o att nästa gång kommer jag då lugnande. Och äggläggledarna ser bra ut!! =)
Hoppas jag inte skrämmer upp någon :( läkaren sa att se flesta känner mest som lite mensvärk eller inte alls!
Hur går det för er? Kram
Hej, vad skönt att höra att allt gick bra trots det onda, varför ska de kolla livmodern en gång till förresten? Vad bra att det såg bra ut med äggstockarna, jätte positivt ju. =)
Nej då du skrämmer inte upp, jag tror jag är van vid smärta, opererade blindtarmen för några veckor sedan och det var inte så farligt. =)
Jag kommer i alla fall be om mycket smärtstillande innan, så man slipper det värsta.
Min sambons prover har inte kommit än, igår var det två veckor sedan han tog det senaste provet, skumt.
Sambon påstår att när vi var hos barnmorskan sa hon att vi får reda på svaren hos läkaren och dit ska vi den 6 maj. känns som en evighet dit.
Det som är konstigt är ju att jag har fått mina prover hemskickade, så varför skulle inte hans komma då?
Inbillar mig att det är negativa besked därför skickas de inte hem. =(
Nu är jag inne i min PMS period och är hundra gånger känsligare, gråter för minsta lilla, ska ha mens på måndag eller i dagarna.
En glad nyhet är att vi påbörjat planer inför vår resa till USA, det får mig att komma ifrån allt med graviditeter och barn....vi får helt enkelt hoppas på det bästa en vacker dag...