• maka011

Evig längtan som värker

Ska vara rakt på sak.. Jag behöver tröst, förståelse, att inte vara ensam..
    Jag har varit tapper på den här resan, men jag vet inte hur mycket mer jag orkar. 

Facebook och instagram svämmar över med bilder på ultraljudsbilder, positiva teststickor, härliga magar, nyfödda barn.. Är så förbannat less!

För att göra ont värre fick jag nyligen veta att min syster väntar sitt andra barn.. Det var inte det värsta.. Inte heller att de försökt vänta för att jag och min man skulle hinna före. Det värsta är att jag orkar inte vara glad för deras skull. Jag är skit förbannad. När i h*lvete ska det bli våran tur?! 
    Vilket gör mig till en hemsk syster.. Det gör att jag undviker dem, för jag orkar inte.. Vill inte höra hur hon mår och hur det känns..

Vi har ett ägg som väntar på oss i frysen, men jag vill inte sätta in det. För jag kommer att gå sönder om det inte fäster.

Har varit aktiv i en ivf tråd, men orkar inte med den heller. Orkar inte läsa om alla som plussar och som får många ägg till frysen. Om alla ruvare..

Jag behöver en tråd där jag slipper höra om alla som lyckas.. Kanske finns det fler en jag som behöver någonstans där man kan få vara ledsen och arg?

• Svar på tråden Evig längtan som värker
  • Libra1
    maka011 skrev 2016-08-26 10:13:02 följande:

Hej allihopa! Hur går det för er? Tänker på er ska ni veta!

Hej! Här går det bra. Vecka 32 nu. :D

Hur är det med dig?
  • Jag är bara jag
    maka011 skrev 2016-08-26 10:13:02 följande:
    Hej allihopa! Hur går det för er? Tänker på er ska ni veta!
    V.26 här och mår urdåligt, men det får det vara värt. Drömmer
  • H 143

Frustrerad här med, när en insemination och en ivf är kvar så kan jag inte tro att vi ska lyckas när tre inte har varit positiva. Att få till inseminationen vid rätt tillfälle.. När man inre vet när ägglossningen sker efter lh ökningen... Man vet ju inte ens när lh stegringen sker... Mer än att det var.positivt 0600 men negativt 20 00..

"Det kommer" "va har ni inte blivit gravida än?" Vill jag inte höra..

Ställer in mig på att vi inte blir tre. Vi kommer inte kunna försöka "själva" när försöken är slut utan då handlar det om att spara pengar och kraft. Varje försök, förhoppningar, frustration..

Funderar varför man inte innan Inseminationer kan kontrollera hur lång tid mellan lh stegring till ägglossning man har, borde spara tid

• maka011
    H 143 skrev 2016-08-26 21:24:34 följande:

Frustrerad här med, när en insemination och en ivf är kvar så kan jag inte tro att vi ska lyckas när tre inte har varit positiva. Att få till inseminationen vid rätt tillfälle.. När man inre vet när ägglossningen sker efter lh ökningen... Man vet ju inte ens när lh stegringen sker... Mer än att det var.positivt 0600 men negativt 20 00..

"Det kommer" "va har ni inte blivit gravida än?" Vill jag inte höra..

Ställer in mig på att vi inte blir tre. Vi kommer inte kunna försöka "själva" när försöken är slut utan då handlar det om att spara pengar och kraft. Varje försök, förhoppningar, frustration..

Funderar varför man inte innan Inseminationer kan kontrollera hur lång tid mellan lh stegring till ägglossning man har, borde spara tid

Usch.. Förstår din frustration! Borde ju vara standard att ta reda på det innan för att slippa onödig stress och i slutändan kanske slänga pengar i sjön.
  • maka011
    Libra1 skrev 2016-08-26 10:49:53 följande:

Hej! Här går det bra. Vecka 32 nu. :D

Hur är det med dig?

Åh vad spännande! Så glad för er skull! Vet ni vad det blir? :) Här är det bra. Vårt mirakel har hunnit bli 7 månader. Hon är verkligen värd alla tårar. Men en stress inför syskonförsök har börjat smyga sig in. :(
    Jag är bara jag skrev 2016-08-26 10:57:46 följande:

V.26 här och mår urdåligt, men det får det vara värt.

Det är värt varenda sekund! Hade en jobbig graviditet med mycket illamående, smärta och halsbränna som slutade i en utdragen igångsättning pga havandeskapsförgiftning. Men som sagt, värt varenda sekund.
  • Libra1
    maka011 skrev 2016-08-31 22:20:08 följande:
    Åh vad spännande! Så glad för er skull! Vet ni vad det blir? :) Här är det bra. Vårt mirakel har hunnit bli 7 månader. Hon är verkligen värd alla tårar. Men en stress inför syskonförsök har börjat smyga sig in. :(
    Jag är bara jag skrev 2016-08-26 10:57:46 följande:

V.26 här och mår urdåligt, men det får det vara värt.

Det är värt varenda sekund! Hade en jobbig graviditet med mycket illamående, smärta och halsbränna som slutade i en utdragen igångsättning pga havandeskapsförgiftning. Men som sagt, värt varenda sekund.
    Ja det blir en liten pojke. :)

Jag hoppas på att slippa den stressen då vi har sagt att detta får bli enda barnet. Tror inte jag vågar vara gravid igen. Det tär mycket på psyket.
  • Jag är bara jag
    maka011 skrev 2016-08-31 22:20:08 följande:

Har bokstavligen ingen ork kvar efter flera månader i soffan, men det måste ju gå. Alla värden är bra så på så vis mår jag ju bra som tur är. Tror dock aldrig jag går tiden ut,känns så nu.
  • maka011
    Libra1 skrev 2016-09-01 09:15:43 följande:

Ja det blir en liten pojke. :)

Jag hoppas på att slippa den stressen då vi har sagt att detta får bli enda barnet. Tror inte jag vågar vara gravid igen. Det tär mycket på psyket.

Så mysigt! :) Ja nog tär det. Var livrädd så gott som hela graviditeten. Kände mig lugn när jag var inlagd för havandeskapsförgiftningen. Då gjorde de ctg 5 ggr/dagen så då visste jag att pyret där inne mådde bra. Sen var det slitigt för psyket att bara ligga och vänta.
    Jag är bara jag skrev 2016-09-01 11:26:39 följande:

Har bokstavligen ingen ork kvar efter flera månader i soffan, men det måste ju gå. Alla värden är bra så på så vis mår jag ju bra som tur är. Tror dock aldrig jag går tiden ut,känns så nu.

En dag i taget. Sätt upp små delmål för att göra det mer uthärdligt. Ta en timme i taget om en hel dag känns övermäktigt. Jag vet hur tufft det är och att det inte alls känns som att du är där snart, men det är du. Håll ut mamma, snart kommer din belöning! <3
  • Jag är bara jag
    maka011 skrev 2016-09-02 22:02:47 följande:

En dag i taget. Sätt upp små delmål för att göra det mer uthärdligt. Ta en timme i taget om en hel dag känns övermäktigt. Jag vet hur tufft det är och att det inte alls känns som att du är där snart, men det är du. Håll ut mamma, snart kommer din belöning! <3
    Går aldrig planera nånting eftersom jag aldrig vet hur jag mår så en timme åt gången blir det oftast. Sover mycket dagtid också. Har nästan allt vi ska ha vilket känns skönt. Kommer nog inte ens kunna åka bil på slutet, redan nu kan jag inte köra så vi ville ha det mesta avklarat. Blir mest b.m-besök och UL framöver. Tänker fortfarande inte i termer av "vi ska ha barn" för det är för stort att tänka så. Det lutar dock åt det!  Tungan ute
  • maka011
    Jag är bara jag skrev 2016-09-03 10:12:15 följande:

Går aldrig planera nånting eftersom jag aldrig vet hur jag mår så en timme åt gången blir det oftast. Sover mycket dagtid också. Har nästan allt vi ska ha vilket känns skönt. Kommer nog inte ens kunna åka bil på slutet, redan nu kan jag inte köra så vi ville ha det mesta avklarat. Blir mest b.m-besök och UL framöver. Tänker fortfarande inte i termer av "vi ska ha barn" för det är för stort att tänka så. Det lutar dock åt det! 

Jag tänkte inte att "vi ska ha barn" förrän precis det sista. Att jag var gravid kunde jag ta in, men inte att jag skulle ha barn. Skönt att det mesta är klart!
Svar på tråden Evig längtan som värker