• maka011

Evig längtan som värker

Ska vara rakt på sak.. Jag behöver tröst, förståelse, att inte vara ensam..
    Jag har varit tapper på den här resan, men jag vet inte hur mycket mer jag orkar. 

Facebook och instagram svämmar över med bilder på ultraljudsbilder, positiva teststickor, härliga magar, nyfödda barn.. Är så förbannat less!

För att göra ont värre fick jag nyligen veta att min syster väntar sitt andra barn.. Det var inte det värsta.. Inte heller att de försökt vänta för att jag och min man skulle hinna före. Det värsta är att jag orkar inte vara glad för deras skull. Jag är skit förbannad. När i h*lvete ska det bli våran tur?! 
    Vilket gör mig till en hemsk syster.. Det gör att jag undviker dem, för jag orkar inte.. Vill inte höra hur hon mår och hur det känns..

Vi har ett ägg som väntar på oss i frysen, men jag vill inte sätta in det. För jag kommer att gå sönder om det inte fäster.

Har varit aktiv i en ivf tråd, men orkar inte med den heller. Orkar inte läsa om alla som plussar och som får många ägg till frysen. Om alla ruvare..

Jag behöver en tråd där jag slipper höra om alla som lyckas.. Kanske finns det fler en jag som behöver någonstans där man kan få vara ledsen och arg?

• Svar på tråden Evig längtan som värker
  • maka011
    Libra1 skrev 2015-06-11 14:59:17 följande:

Hur går det för er?

Vi har valt att vänta med nästa försök tills efter sommaren. Har för mycket smärtor. Kände också att jag vill kunna njuta av sommaren.

Hur går det för er? Har tänkt så på dig i sommar.
  • Libra1
    maka011 skrev 2015-08-20 21:44:34 följande:
    Hur går det för er? Har tänkt så på dig i sommar.
    Bättre sent än aldrig!

Hur går det för dig?

Jag väntar på operation. Har mycket smärtor och misstänkt endometrios. Så det blir ev inget försök i år. Känns tungt! :-/
  • maka011
    Libra1 skrev 2015-09-12 03:29:22 följande:

Bättre sent än aldrig!

Hur går det för dig?

Jag väntar på operation. Har mycket smärtor och misstänkt endometrios. Så det blir ev inget försök i år. Känns tungt! :-/

Men nej! :( Nu räcker det väl ändå? Det är ju eran tur. När får du besked om hur det blir?

Jo det knallar på. Gick in i v 19 igår. Men har inte kunnat glädjas över det ännu. Först rädsla för missfall, sen abnormt illamående. Fick en vecka som var okej. När vi var bortresta. Kom hem i söndags och får besked om kvinnan jag varit assistent åt i 8 år har gått bort. Och dagen efter fick jag veta att jag inte får vara kvar på jobbet pga nedskärningar. Fick mitt nya potentiella schema samma dag. Allt detta kaos har gett mig smärtsamma sammandragningar, så är sjukskriven en vecka till att börja med. Passade på att få foglossningen när jag ändå var igång. Så just nu är det inte så bra. :(
  • monn

Grattis grattis!!! Jag har sett dina många inlägg och din kamp! Gud vad jag hejjar på att allt går vägen för dig :)

Jag är bara jag skrev 2015-09-14 15:22:51 följande:

Jag är gravid igen!!   Går knappt ta in, men får ta en dag i taget. V. 5+1 idag.

• Jag är bara jag
    monn skrev 2015-09-14 17:28:13 följande:
    Grattis grattis!!! Jag har sett dina många inlägg och din kamp! Gud vad jag hejjar på att allt går vägen för dig :)
    Tack så mycket!   {#emotions_dlg.flower}
  • maka011

Jag är gravid igen!!   Går knappt ta in, men får ta en dag i taget. V. 5+1 idag.

Åh grattis!!! Håller tummarna stenhårt för er. <3
  • Jag är bara jag
    maka011 skrev 2015-09-14 18:08:42 följande:
    Åh grattis!!! Håller tummarna stenhårt för er. <3
    Tack! Solig
  • olivia596

Jag är gravid igen!! Glad  Går knappt ta in, men får ta en dag i taget. V. 5+1 idag.

Stort grattis, hoppas så innerligt att det går vägen för er nu! Har själv fått genomlida väldigt många IVF-behandlingar innan det blev ett barn och har sett en del inlägg från dig i olika trådar, blev glad nu när jag såg att du är gravidGlad
  • Jag är bara jag
    olivia596 skrev 2015-09-14 20:54:46 följande:
    Stort grattis, hoppas så innerligt att det går vägen för er nu! Har själv fått genomlida väldigt många IVF-behandlingar innan det blev ett barn och har sett en del inlägg från dig i olika trådar, blev glad nu när jag såg att du är gravidGlad
    Tackar!  Glad  Det känns bara overkligt just nu. Har ju varit gravid ganska nyss och slutat illa, men så vi hoppas på detta!
Svar på tråden Evig längtan som värker