• Melinda05

Följas åt ? Pergotime start Mars 2015

Hej någon som vill följas åt ? Har precis börjat med pergo tabletter som jag fick utskrivet av gynekologen. Hade varit kul att byta erfarenheter med varandra , och följas åt tillsammans ???? ?

Kraaam

• Svar på tråden Följas åt ? Pergotime start Mars 2015
  • Lliissaa
    varningsljus skrev 2015-06-30 07:46:50 följande:

Hej!

Alla ni som tar pergotime. Jag har ätit en kur, i april tror jag det var. Sen har jag haft uppehåll två månader eftersom mon sambo varit bortrest. Idag är jag på dag 5 i min cykel och ska egentligen börja med pergo idag men min läkare har semesterstängt och det verkar svårt att få tag i en annan läkare som kan göra ultraljudkontroll av äggblåsorna. Går ni alla på ultraljudskontroll när ni tar pergo? Känns dumt att chansa om jag skulle bli överstimulerad?

Tack för svar!

Hej! Jag var bara på VUL koll och lämnade blodprov första kuren. Min läkare bedömde att de så bra ut (endast en tillräckligt stor äggblåsa) och att de inte fanns någon anledning att fortsätta med de. Men har förstått att de är väldigt olika hur olika läkare gör.
  • Melinda05

Hej igen :) jag går inte på några kontroller använder mig utav äl tester.. Idag är det en sån dag där jag känner mig deppad har så stora förhoppningar.. Brukar dahdrömma om hur det skulle vara att få en liten bebis.. Önskan är så stor.. Jag hoppas det tar sig för alla oss det här året i alla fall ! :/ kram på er

• varningsljus
    Lliissaa skrev 2015-06-30 09:29:17 följande:

Hej! Jag var bara på VUL koll och lämnade blodprov första kuren. Min läkare bedömde att de så bra ut (endast en tillräckligt stor äggblåsa) och att de inte fanns någon anledning att fortsätta med de. Men har förstått att de är väldigt olika hur olika läkare gör.

Ok tack för ditt snabba svar :)
  • varningsljus
    Melinda05 skrev 2015-06-30 21:02:48 följande:

Hej igen :) jag går inte på några kontroller använder mig utav äl tester.. Idag är det en sån dag där jag känner mig deppad har så stora förhoppningar.. Brukar dahdrömma om hur det skulle vara att få en liten bebis.. Önskan är så stor.. Jag hoppas det tar sig för alla oss det här året i alla fall ! :/ kram på er

Ok. Jo men ältest visar ju bara om du är nära ägglossning, inte om det är flera äggblåsor som håller på att mogna samtidigt.

Känner igen dina känslor! Men jag tror att vår tur kommer snart :)

Kram
  • Honeyboney
    Lliissaa skrev 2015-06-30 07:39:26 följande:

Hoppas du haft ÄL och attdu får ett plus snart :) håller tummarna att mensen håller sig borta

Jag hoppas det med, ingen mens än. Men förra månaden fick jag den som sagt dag 35, det är imorgon. :/
  • Lliissaa
    Honeyboney skrev 2015-07-01 19:52:49 följande:

Jag hoppas det med, ingen mens än. Men förra månaden fick jag den som sagt dag 35, det är imorgon. :/

Oh vi får hoppas den inte kommer! Du har inte tagit grav test än? :)
  • Honeyboney
    Lliissaa skrev 2015-07-01 23:33:46 följande:

Oh vi får hoppas den inte kommer! Du har inte tagit grav test än? :)

Ingen mens än :p

Jag testade förra veckan tror jag det vad (alltså jag är så förvirrad;)), då var det negativt, BIM är idag (skrev onsdag sist - som sagt - totalt förvirrad!), haha!
  • Melinda05

När ska du testa Honeyboney ? Gud vad spännande håller tummarna : D

• Honeyboney
    Melinda05 skrev 2015-07-02 22:51:31 följande:

När ska du testa Honeyboney ? Gud vad spännande håller tummarna : D

Just nu tar det mest bara emot att testa då jag är ganska säker att det kommer bli samma resultat som alltid. Meeeeen, jag tänkte testa imorgon bitti om ingen mens dykt upp innan dess, så kanske man skyndar på mensen åtminstone ;) Så jag kan starta 4e kuren :)
Svar på tråden Följas åt ? Pergotime start Mars 2015