• Melinda05

Följas åt ? Pergotime start Mars 2015

Hej någon som vill följas åt ? Har precis börjat med pergo tabletter som jag fick utskrivet av gynekologen. Hade varit kul att byta erfarenheter med varandra , och följas åt tillsammans ???? ?

Kraaam

• Svar på tråden Följas åt ? Pergotime start Mars 2015
  • Lliissaa
    Melinda05 skrev 2015-07-12 15:12:52 följande:

Tack Lisa :) ja vi myser ändå varje dag eller varannan , vi får hoppas kram : )

Hoppas detta är din månad!! :)
  • Solrosen 83

Negativt test här på morgon igen på bim-2 så är nog kört för vår del denna cykel tyvärr.

• Melinda05
    Solrosen 83 skrev 2015-07-13 06:06:21 följande:

Negativt test här på morgon igen på bim-2 så är nog kört för vår del denna cykel tyvärr.

Vad tråkigt att höra .. Nu vet inte jag hur länge ni har försökt , du kanske redan har skrivit det tidigare men jag glömmer så lätt då vi är flera i tråden.. Men försök att tänka att en dag lär det hända på något sätt , kan tänka mig hur jobbigt det känns tycker själv att det är hemskt när det inte tar sig. Stor kram : )
  • Solrosen 83
    Melinda05 skrev 2015-07-13 09:15:00 följande:
    Vad tråkigt att höra .. Nu vet inte jag hur länge ni har försökt , du kanske redan har skrivit det tidigare men jag glömmer så lätt då vi är flera i tråden.. Men försök att tänka att en dag lär det hända på något sätt , kan tänka mig hur jobbigt det känns tycker själv att det är hemskt när det inte tar sig. Stor kram : )
    Egentligen första "riktiga" försöket nu. Andra kuren pergo men första fick jag ingen äl. Har väl försökt så smått sen i höstas då mensen kom tillbaka efter jag slutat amma vår dotter. Då jag har Pcos har jag väldigt sällan egen äl så hände inte så mycket förrän nu. Dottern blev till på tredje pergokuren efter ca 1,5 års försökande.

Känns rätt ok nu med tanke på att det bara var första äl med pergo. Det som är lite jobbigt är att det nu är semesterstängt på vårt gyn så får inte börja med ny kur förrän v33 och då måste jag kolla med dem först så det kommer finnas tid för vul då det kan vara fullbokat precis efter semestern. Så får hoppas jag får en av mina långa cykler om det inte är så att jag spontant får äl vilket ju hade varit det bästa så vi kan försöka på egen hand.
  • Melinda05

Hej tjejer ! Det var längesen vi hördes av känns det som : ) .. hur har det gått , inga plus än ? Själv har jag BIM på måndag är på äl+12 och det var negativt så det blev inget denna gång heller. Nästa kur blir sista enkelkuren sen ska vi vidare till dubbeldos pergo. Kram

• Honeyboney

Hej igen :)

Jag åt min andra dubbelkur 5-11/7, är ganska säkert på att äl skett även denna månad då tempen varit högre även denna period, så nu återstår det bara att se om det tagit sig eller om mensen kommer på dag 35 som vanligt ;)

• Smulan987

Lugnt här inne på "sommaren", har inte heller varit särkilt aktiv senaste tiden. Har en liten fråga till er. Hur har era menscyklar sett ut när ni har ätit pergo? Har ätit min andra enkelkur denna månad, förra månaden var den exakt 28 dagar, vilket den brukar vara, men nu är jag på dag 32 och ingen mens i sikte. Har däremot haft molande värk i en vecka nu, vilket jag bara brukar ha någon dag innan mens i vanliga fall. I helgen så kändes det som mensvärk så jag var säker på att den skulle komma, men inte. Nu känns det inte riktigt som mensvärk längre, det känns mer som att det "spänner" i livmodern samt strålar ut mot bäckenbenet och bak mot längdryggen, svårt att förklara. Hugger även till ibland, samt ömma bröst som "kliar" lite till och från i bröstvårtorna. Känner mig verkligen gravid, men fick negativt på test i morse. Testet var från graviditetskollen, och nu när jag har läst runt lite om dem så har jag sett fler som fått negativt på dessa trots att de varit gravida, men jag vågar inte hoppas. Någon här inne som har erfarenhet av de testen?

Ursäkta för långt inlägg, många frågor..

• Melinda05

Jag har haft regelbunden mens alltså 28 dagar : ) vi får hoppas på att du plussar snart. Själv har jag precis börjat med första dubbelkuren. Läste om att många tjejer har fått ovitrelle (spruta) dom ska få ägget att lossna.. börjar nästan tro stt äggen kanske aldrig lossnar trots att hag får positiv äl test 3 dagar i rad :/ .. ska ringa gyn imorgon : )

• Solrosen 83

Smulan987: Längden på min cykel har varierat lite då äl kommit på lite olika dagar. Men har alltid haft 14 dagar efter äl till mens. Låter ju lovande med dina känningar i tjejmagen om du nu gått över några dagar. Känslan att mensen är på väg brukar ju många ha även när de är gravida och jag hade så med dottern. Vet du vilken dag du hade äl så du kan räkna utifrån det? Jag har tyvärr ingen erfarenhet av de test du använt utan har kört med testlagrets.

• Honeyboney

?????????????? (Nej det är inte smileys, det är frågetecken. Jag fattar ingenting, haha! Är det verkligen positivt? BIM -3 idag
  • Melinda05

Gud vad glad jag blir när så många plussar !!! JA det är positivt stort stort grattis : D vilken kur var du på när det äntligen tog sig ? Kram : )

• Honeyboney
    Melinda05 skrev 2015-08-03 22:42:51 följande:

Gud vad glad jag blir när så många plussar !!! JA det är positivt stort stort grattis : D vilken kur var du på när det äntligen tog sig ? Kram : )

Tack så mkt (även om jag inte rikigt vågar tro det än).

Jag förstår verkligen ingenting, haha. Hämtade ut nya pergotime iförrgår och testade igår bara för att "skynda på" mensen lite, också dyker detta upp ;)

Andra dubbelkuren :) Kram
  • Melinda05

Hej allihop :) alla som har plussat och försökt eller försöker fortfarande, hur mår ni ? Hur har det gått? Själv har jag precis plussat utan pergo. Kram / TS

• Agnesmamma2012
    Melinda05 skrev 2015-09-29 18:40:22 följande:

Hej allihop :) alla som har plussat och försökt eller försöker fortfarande, hur mår ni ? Hur har det gått? Själv har jag precis plussat utan pergo. Kram / TS

Vi hade försökt i 1,5 år innan jag blev gravid . Åt två kurer pergotime , ägglossningen måste dock uteblivit efter andra omgången o så fick jag en spontan äl . Är nu i v 21. Mår toppen förutom att jag har foglossning så är sjukskriven just nu . Härligt du plussat . Stort grattis !
  • Solrosen 83
    Melinda05 skrev 2015-09-29 18:40:22 följande:

Plussade förra cykeln efter spontant äl under semesterstängningen på kliniken då jag inte fick ta pergo men tyvärr fick jag mf efter bara några dagar. Nu har jag ätit Provera då jag inte fick någon äl efter mf och väntar på min mens så jag kan börja en ny kur pergo snart och förhoppningsvis plussa snart.

Grattis till ditt plus! Härligt att det tog sig utan pergo.
  • Melinda05

Vad kul att ni plussade ! Även om det inte gick hela vägeb för dig solrosen. Men det kommer. Jag var så desperat att jag testade rosenrot som hade en jätte bra effekt plussade efter första kuren. Rosenrot+bisolvon hehe. Fick en stark ägglossning som gjorde så ont, men det var det värt.

Svar på tråden Följas åt ? Pergotime start Mars 2015