RebeckaZ70 skrev 2019-04-26 20:24:21 följande:
Och så fick du på något sätt in SD i det hela. Varför är jag inte förvånad?
Du vet såklart bättre än mig hur utsatta den judiska befolkningen är i Malmö (och Helsingborg, där jag levde i 25 år) Hur kunde jag inbilla mig att mina egna upplevelser av hur utvecklingen varit skulle vara någonting värda i en vänstervurmaraktivists ögon.
Dumma mig.
Nu är du mer än lite snarstucken och svartvit.
Dina upplevelser är naturligtvis de du har, men du har inte alla eller varje persons upplevelser.
Så jag hittade ngt som skulle vare mer generellt gällande än din personliga upplevelse.
Ordföranden i judiska församlingen samt kommunalrådet (s) var överens om beskrivningen att SD överdriver då de påstår att judiska grupper/personer flyttar från Malmö av enbart skälet att antisemitism finns, kommunalrådet pekar också på att det är bättre än det varit.
Om du vill känna dig dum gör du dig en otjänst då du absolut har rätt till din upplevelse och dina känslor.
Ja, jag drog in SD då du repeterade i stort sett samma påståenden som SD spridit och som alltså anses vara falska påståenden enligt ordföranden i judiska församlingen och av kommunalrådet.