• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Martinetto skrev 2022-01-10 11:17:14 följande:
    I mitt fall gällande FOLKET så citerar jag Stickan Andersson:
    -Folk är inte så dumma som du tror, de är mycket dummare!

Alla röstar utifrån en enkel världsbild som skall gynna deras egen plånbok men eftersom konsekvenstänk är bristande så ser de inte vad de ?egentligen? röstar på
    Ja, det är inte ovanligt att radikaliserade ser sig som eliten som begriper vad folket inte begriper.

Ett sätt att från pojkrummet göra sig till talesperson för det folk som inte förstår sitt eget bästaTomte
  • Martinetto
    FDFMGA skrev 2022-01-10 11:49:16 följande:
    Ja, det är inte ovanligt att radikaliserade ser sig som eliten som begriper vad folket inte begriper.

Ett sätt att från pojkrummet göra sig till talesperson för det folk som inte förstår sitt eget bästaTomte
    Eller att ha blåbrun i nästan alla sina inlägg, ett bra sätt att infantilisera debatten
  • FDFMGA
    Martinetto skrev 2022-01-10 12:17:15 följande:
    Eller att ha blåbrun i nästan alla sina inlägg, ett bra sätt att infantilisera debatten
    Jag tycker din förklaring till att de blåbruna partiernas kräftgång är gullig - att folk är dumma. Men det är väl också egentligen kontentan av aktivisternas agitation här på FL

Själv tror jag mer på att kräftgången orsakas av moderaternas ständiga gnäll, och det enda som skulle kunna bryta den negativa spiralen vore att Åkesson tog Ulf i örat och förklarade att han åtminstone någon gång borde kunna försöka framstå som vuxen i rummet.

Nåväl, det har alltid funnits krumelurer som tror sig veta bättre än folket vad folket önskar. Kanske dags för de blåbruna partierna att välja sig ett nytt folkSolig
  • Martinetto
    FDFMGA skrev 2022-01-10 13:13:40 följande:
    Jag tycker din förklaring till att de blåbruna partiernas kräftgång är gullig - att folk är dumma. Men det är väl också egentligen kontentan av aktivisternas agitation här på FL

Själv tror jag mer på att kräftgången orsakas av moderaternas ständiga gnäll, och det enda som skulle kunna bryta den negativa spiralen vore att Åkesson tog Ulf i örat och förklarade att han åtminstone någon gång borde kunna försöka framstå som vuxen i rummet.

Nåväl, det har alltid funnits krumelurer som tror sig veta bättre än folket vad folket önskar. Kanske dags för de blåbruna partierna att välja sig ett nytt folkSolig

Vad roligt att du tycker att min förklaring till kräftgången är "gullig", undrar bara var du har sett den förklaringen?
    Dessutom lyckas du återigen klämma in "Blåbrun", helt enligt Partiets önskan för dyngspridning. ;-*

• Flash Gordon

Alla röstar utifrån en enkel världsbild som skall gynna deras egen plånbok men eftersom konsekvenstänk är bristande så ser de inte vad de egentligen röstar på
    Är ju inte ens plånboken det handlar om.

Folk röstar inte enligt rationella argument. Man röstar på känsla.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon

Spännande regering vi har:

https://twitter.com/hanifbali/status/1480502194461892608

10:45 mejlar de ut om presskonferens.

11:15 går anmälningstiden för denna presskonferens ut.

Det är 30 minuter för journalister att anmäla sig.

11:03 anmäler sig en av Sverige mer berömda journalister.

11:25 får han en fråga från pressansvarige. Detta ska alltså visa sig vara EFTER att anmälningstiden gått ut.

Efter ett kortare mejlutbyte får han veta att han varit för sen(?!) med att anmäla sig.

Kille anmälde sig alltså 11:03.

Så kan också en regering hantera journalister.

• FDFMGA
    Martinetto skrev 2022-01-10 14:33:17 följande:

Vad roligt att du tycker att min förklaring till kräftgången är "gullig", undrar bara var du har sett den förklaringen?
    Dessutom lyckas du återigen klämma in "Blåbrun", helt enligt Partiets önskan för dyngspridning. ;-*

Tja, det var väl i ditt förrförra inlägg: Det där du citerade din Bert Karlsson och hans påstående om att folk är dummare än vad man tror och så skrev du väl något om bristen att förstå sammanhang. Hade du redan glömt vad du skrevSkrattande

Nåväl jag kan ju citera dig.

Alla röstar utifrån en enkel världsbild som skall gynna deras egen plånbok men eftersom konsekvenstänk är bristande så ser de inte vad de ?egentligen? röstar på
    Ja, jag tycker att de blåbruna nätaktivisterna utifrån mycket klena förutsättningar har gjort sämsta möjliga av dessa. Och jag är glad för att M mer än något annat parti har förväxlat folket med folk som i praktiken är oförmögna till allt annat än ett ständigt återkommande gnäll.

Nu kommer det mycket sannolikt att bli sossarna som får försöka hantera de problem Sverige har även efter valet, delvis av egen kraft med en partiledare som förmår vara vuxen i rummet eftersom det faller sig naturligt för henne och delvis tack vare moderaternas förvandling från ett potentiellt statsbärande parti till ett parti som riktar sig till dem som inte förmår skilja smått från stort och har tillägnat sig gnället som livsstil och livslust.

• K Markatta

Idag har vi lärt oss följande:

Ulf Kristersson (M) har anlitat en städfirma med kollektivavtal.

Magdalena Andersson (S) har anlitat en städfirma utan kollektivavtal och som dessutom skickar ut efterlysta svartjobbare på uppdrag.

Statstelevisionen går till frän attack mot... Kristersson:

https://www.svt.se/nyheter/kristersson-m-vet-inte-om-stadarna-har-kollektivatal-1

• Padirac
    K Markatta skrev 2022-01-10 19:04:25 följande:

Magdalena Andersson (S) har anlitat en städfirma utan kollektivavtal och som dessutom skickar ut efterlysta svartjobbare på uppdrag.

www.svt.se/nyheter/kristersson-m-vet-inte-om-...
    "Moderatledaren Ulf Kristersson kan inte svara på frågan om personerna som städar i hans hem har kollektivavtal eller inte.

– Jag rapporterar alltid in namnen på de personer som finns i vårt hem, säger han till SVT Nyheter.

...

Nu visar det sig att Billströms egen partiledare Ulf Kristersson inte heller kan svara på om det städföretag han köper tjänster av har kollektivavtal.

Vad är det för företag?

– Det tänker jag inte gå in på här just nu men Säpo har full koll på vilka människor som finns i mitt hem.

”Korrekta löner och fakturering”

Har de kollektivavtal och så där?

– Det har jag inte lagt mig i. Jag har kollat att det är korrekta löner på alla sätt naturligtvis och korrekt fakturering och så.

Efter intervjun återkommer Ulf Kristersson med beskedet att bolaget har kollektivavtal."

Padirac skrev 2022-01-08 20:47:50 följande:
    Vi får se när UK ska spela indignerad över MAs städfirma - eller så har han förstånd nog att inte röra upp sina egna debakel

www.aftonbladet.se/nyheter/a/4d3Mn9/borgarrad...

"Socialborgarrådet i Stockholm Ulf Kristersson (m) har köpt svart städhjälp 

...

Under större delen av 2001 betalade han en städerska 70-80 kronor i timmen under bordet.

Tidigare, när han satt i riksdagen, gick det inte an, säger han.

? Självklart är det så att i den rollen har man ögonen på sig mycket mer än annars, så i det blir extra viktigt. Är man dessutom lagstiftare så har man ett extra ansvar att göra rätt."

Både Billström och UK säger att det i rollen som riksdagsledamöter är viktigt att göra rätt och att följa lagen- Tomte

Dessa herrar verkar ha lika elastisk uppfattning om lagen som bemanningsfirman som städbolaget anlitade har...  men bemanningsfirman sitter ju inte i riksdagen (så vitt det är känt) så Billström och UK tycker kanske inte heller att de behöver följa lagarna... eller så gäller selektiviteten i lagföljandet enbart för de själva....

Padirac skrev 2022-01-09 20:33:22 följande:
    www.dn.se/sverige/stadbolagets-agare-kvinnan-.../

"Nu säger städfirmans ägare att kvinnan aldrig har städat hemma hos Magdalena Andersson och att hon heller inte varit inne i huset.

?Kvinnan satt i en bil på gatan utanför huset?, skriver ägaren i ett sms till DN.

Han hävdar att kvinnan inte varit anställd av honom och att endast hans egen anställda personal varit inne i Anderssons bostad.

?Varje gång vi varit på plats har vi legitimerat oss till Säkerhetspolisen?, skriver ägaren.

Han säger också att Säpo har haft avspärrningar kring Anderssons bostad och kontrollerat id på alla som kommit in där fram till att statsministern flyttat till sin tjänstemannabostad ? Sagerska palatset.

Vid tillfället när larmets utlöstes hade Magdalena Andersson flyttat."

• Flash Gordon
    K Markatta skrev 2022-01-10 19:04:25 följande:

www.svt.se/nyheter/kristersson-m-vet-inte-om-...
    Självklart. Annars vore det ju inte STATLIG television.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?