...
Nu visar det sig att Billströms egen partiledare Ulf Kristersson inte heller kan svara på om det städföretag han köper tjänster av har kollektivavtal.
Vad är det för företag?
– Det tänker jag inte gå in på här just nu men Säpo har full koll på vilka människor som finns i mitt hem.
”Korrekta löner och fakturering”
Har de kollektivavtal och så där?
– Det har jag inte lagt mig i. Jag har kollat att det är korrekta löner på alla sätt naturligtvis och korrekt fakturering och så.
Efter intervjun återkommer Ulf Kristersson med beskedet att bolaget har kollektivavtal."
Padirac skrev 2022-01-08 20:47:50 följande:
Vi får se när UK ska spela indignerad över MAs städfirma - eller så har han förstånd nog att inte röra upp sina egna debakel
www.aftonbladet.se/nyheter/a/4d3Mn9/borgarrad...
"Socialborgarrådet i Stockholm Ulf Kristersson (m) har köpt svart städhjälp
...
Under större delen av 2001 betalade han en städerska 70-80 kronor i timmen under bordet.
Tidigare, när han satt i riksdagen, gick det inte an, säger han.
? Självklart är det så att i den rollen har man ögonen på sig mycket mer än annars, så i det blir extra viktigt. Är man dessutom lagstiftare så har man ett extra ansvar att göra rätt."
Både Billström och UK säger att det i rollen som riksdagsledamöter är viktigt att göra rätt och att följa lagen- 
Dessa herrar verkar ha lika elastisk uppfattning om lagen som bemanningsfirman som städbolaget anlitade har... men bemanningsfirman sitter ju inte i riksdagen (så vitt det är känt) så Billström och UK tycker kanske inte heller att de behöver följa lagarna... eller så gäller selektiviteten i lagföljandet enbart för de själva....
Padirac skrev 2022-01-09 20:33:22 följande:
www.dn.se/sverige/stadbolagets-agare-kvinnan-.../
"Nu säger städfirmans ägare att kvinnan aldrig har städat hemma hos Magdalena Andersson och att hon heller inte varit inne i huset.
?Kvinnan satt i en bil på gatan utanför huset?, skriver ägaren i ett sms till DN.
Han hävdar att kvinnan inte varit anställd av honom och att endast hans egen anställda personal varit inne i Anderssons bostad.
?Varje gång vi varit på plats har vi legitimerat oss till Säkerhetspolisen?, skriver ägaren.
Han säger också att Säpo har haft avspärrningar kring Anderssons bostad och kontrollerat id på alla som kommit in där fram till att statsministern flyttat till sin tjänstemannabostad ? Sagerska palatset.
Vid tillfället när larmets utlöstes hade Magdalena Andersson flyttat."