-
Jag har inget mer att säga dig och du vet varför.Gert skrev 2015-04-17 22:50:15 följande:Lol. Nu har inte alla korten lagts på bordet så det är svårt att uttala sig om uteslutningarna som kanske kommer. Men att folk som blir uteslutna säger en del upprörda saker ska man inte hänga upp sig på. Nu har det även visat sig att SDU kanske har legat i maskopi med Expo för att skada SD:s partiledning. Det har visat sig i interna mail. Expo har varit väldigt tysta om detta vilket torde betyda att det ligger någon sanning i det.
-
Det brukar låta så när man har blivit överlistad.nihka skrev 2015-04-17 22:55:49 följande:Jag har inget mer att säga dig och du vet varför.
-
Nej, det är det inte. Det odemokratiska var att de låter budjetar som saknar majoritet skall få gälla!Gert skrev 2015-04-17 22:52:54 följande:
Decemberöverenskommelsen har fått mycket kritik för att vara odemokratisk, även från partierna själva! Det är odemokratiskt att på odemokratiska sätt stänga ute ett parti.
Helt sjukt att man kan tycka det är odemokratiskt bara för att ETT parti inte får inflytande. -
Nä, det har jag inte sagt. Däremot är det inte odemokratiskt att vägra ett visst parti inflytande över en viss fråga, så länge övriga partier har majoritet.Gert skrev 2015-04-17 22:53:57 följande:
Jaha, så ni låter det annorlunda? Jag har för mig att du skrev att DÖ var demokratisk när den gjordes.
-
Men nu glömmer du bort att en majoritet av svenskarna vill ha SD:s inflytande i just denna fråga. Dessutom vill hälften av svenskarna förbjuda tiggeri, vilket SD är det enda partiet som vill införa.Sensitiveguy skrev 2015-04-17 23:05:44 följande:Nä, det har jag inte sagt. Däremot är det inte odemokratiskt att vägra ett visst parti inflytande över en viss fråga, så länge övriga partier har majoritet.
SD har två stora frågor som dom har en majoritet av befolkningen bakom sig och just därför blir de isolerade av alla andra partier som hellre vill se en diktatur i landet Sverige. -
Nu är du grymt bitter. Är det verkligen konstruktivt?Gert skrev 2015-04-17 23:15:53 följande:
som hellre vill se en diktatur i landet Sverige.
-
Bitter? En diktarur är ju vad Sverige är på väg att bli när politikerna kör sitt eget race och struntar i att lyssna på sina väljare.Sensitiveguy skrev 2015-04-17 23:37:11 följande:Nu är du grymt bitter. Är det verkligen konstruktivt?
Det är inte bara jag som anser detta. Det är många som vill att partierna måste börja lyssna på sina väljare.
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/mitt-parti-maste-lyssna-pa-valjarna_4497318.svd -
Regeringen har nått flera blocköverskridande överenskommelser i frågor där det är av vikt att landet inte kastas fram och tillbaka vid maktskiften, nu senast försvaret. Jag tycker det är förståndigt att tänka långsiktigt så som de också har gjort gällande minoritetsregeringar och betygen. Det ger stabilitet och sparar pengar.
-
Långsiktighet har verkligen inte varit en styrka i försvarspolitik, snarare här och nu, imorgon finns inte.nihka skrev 2015-04-18 10:08:03 följande:
Regeringen har nått flera blocköverskridande överenskommelser i frågor där det är av vikt att landet inte kastas fram och tillbaka vid maktskiften, nu senast försvaret. Jag tycker det är förståndigt att tänka långsiktigt så som de också har gjort gällande minoritetsregeringar och betygen. Det ger stabilitet och sparar pengar.
-
Om du känner så så kanske du välkomnar en blocköverskridande överenskommelse. Sedan är jag inte särskilt intresserad av (att diskutera) försvaret.Tom Araya skrev 2015-04-18 13:14:12 följande:Långsiktighet har verkligen inte varit en styrka i försvarspolitik, snarare här och nu, imorgon finns inte.