Hjälp! Vad ska jag plugga?!
Nu har jag fått nog av mitt skitjobb och bestämt mig för att sadla om, med andra ord: dags att sätta mig framför skolbänken igen!
Jag är dessvärre inte 20 år längre, men ska jag ha chans att få göra nåt annat så måste jag ändå våga. Men med tanke på min ålder så kan jag inte bara plugga nåt flummigt bara för att det är roligt, utan det måste vara något som ger nåt. Funderar över vad jag vill göra, men vet inte riktigt... Skriver därför här för att höra vad ni har för förslag och idéer över vad man kan plugga där arbetsmarknaden ser god ut efteråt?
1) Det måste vara något där branschen behöver folk, alltså nåt med goda möjligheter till jobb. Arbetsgivarna får gärna dra i mig redan innan examen ;)
2) Jag vill utbilda mig inom ett yrke med hyfsad lön. Vill nämligen inte ta studielån för att sänka mig i lön mot vad jag har nu, i nämnvärt iaf.
3) Inte läkare eller dylikt då jag inte har kvar CSN mer än till en kandidatexamen (3 år). Samt, det skulle jag ändå inte komma in på betygsmässigt.
4) Jag är ganska introvert eller blyg eller hur man ska säga, så jag fixar inte nåt som är alltför socialt.
Tacksam för alla idéer och förslag! Hoppas på att hitta nåt som tilltalar mig så jag kan söka nu när när ansökan till högskolorna är öppen :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-22 15:29
Jag kan tillägga att jag inte kan jobba kvällar och helger då jag har småbarn (såvida jag inte kan jobba hemifrån förstås).
Samt, min arbetslivserfarenhet är som ekonomiassistent. Det nya yrket får gärna dra nytta av det så de åren inte är helt bortkastade. Men det är absolut inget måste då det bara är något jag ramlat in på, alltså inte jag själv medvetet ville syssla med. Jag är visserligen väldigt strukturerad och nogrann, men annars föredrar jag något mer kreativt yrke. MEN jag måste ju vara realistisk över vad man kan få anställning inom :)