Inlägg från: Nomanisanisland |Visa alla inlägg
  • Nomanisanisland

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

Anonym (ja) skrev 2015-04-06 22:36:32 följande:

Nej, vi är tyvärr för fega för att tukta våra barn och därför är svenska barn ökända för sin dåliga uppfostran.

Skitprat. Endast patetiska kräk försvarar och argumenterar för barnmisshandel och endast lögnaktiga ynkryggar döljer det bakom förfinandde omskrivningar som tuktan när det handlar om planerad och överlagd misshandel utförd av våldskriminella skitstövlar.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-04-06 12:27:57 följande:

Igen klyschor och floskler,dom vuxna anses vara färdigfostrade och ska kunna bete sig, när dom inte beter sig så straffas dom på andra sätt.

Hade du fått en bra fostran av dina föräldrar hade du definitivt inte anmält dom ;)

Och du fortsätter ljuga. Det du kallar fostran är som sagt misshandel. Olagligt och oförsvarligt.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-04-06 12:59:34 följande:

Klumpar man ihop ren och skär misshandel med konsekvens så blir det lätt så.

Och ännu fler lögner. Skit är skit om än i gyllene dosor. Det du förespråkar här är inte konsekvens utan misshandel. Du fortsätter med din oförskämda skitattityd.
  • Nomanisanisland
    Filip1990 skrev 2015-04-06 00:55:56 följande:

Smisk fungerar utmärkt som en markering och bestraffning. Jag tror mer på det än alla andra konstiga straff föräldrar hittar på, som rumsarrester, matförbud och allt möjligt. Smisk är snabbt överstökat, ger en tydlig gränssättning och förknippar dåligt beteende med obehag.

Varför smisk? Jo, för att smisk på rumpan utan tillhyggen är helt ofarligt. Det åsamkar sveda men då skinkorna består av fett så skadas de inte.

Detta har använts i årtusenden och fungerat utmärkt.

Obs. Att vi dock bor i Sverige och vi som bor här måste givetvis följa landets lagar.

Jag har dock erfarenheter från flera olika sammanhang av välfungerande barnaga.

Det enda smisk visar är att en som utdelar det, särskilt om det är ett planerat led i uppfostran, är ett litet våldskriminellt as som medvetet och oförsvarligt väljer att mot allt bättre vetande slå och kränka sina barn istället för att ta sitt föräldraansvar.
  • Nomanisanisland

självklart, och som varje sunt fungerande människa inser går detta mycket bättre utan att kränka och slå sina barn.

Anonym (--) skrev 2015-04-06 12:12:19 följande:

Barn ska inte försvara sig från att bli fostrade.

Enormt dumt och klyschig utlåtande, däremot är det självklart att barn ska överösas av trygghet och kärlek.

• Nomanisanisland
    Anonym (ja) skrev 2015-04-07 16:16:38 följande:
    Hellre vara för sträng än en slapp skitförälder. Klarar man inte att dressera sin unge till lydnad ska man inte ha barn.
    Snarare som så att betraktar man sina barn som något man ska dressera så ska man inte vara i närheten av barn.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Barb) skrev 2015-04-07 17:13:26 följande:
    Du anser alltså att i många länder är näst intill 100% av alla föräldrar våldskriminella as? Insiktsfullt.

Jag älskar bägge mina föräldrar och vägrar fördöma dem för att jag fick smisk ibland. Och mina barn har aldrig hållit emot mig att de ibland också fick smisk när så krävdes.
    Ja, ja, läs vad jag skriver istället: jag talar om den här trådens skrivbordsmisshandlare som sitter och argumenterar för att barn ska misshandlas, betraktar barn som "skitungar" som ska dresseras etc. Och har man den attityden så ska man inte ha med barn att göra.

I övrigt storsint och fint av dina barn - dock inget som du inte kunde uppnått utan att välja att misshandla dem (ja smisk är misshandel) då och då.
  • Nomanisanisland
    Anonym (ja) skrev 2015-04-07 16:12:21 följande:
    Nyp i örat eller smäll på fingrarna är inte misshandel.
    Jo. Det är det. Och är du så rasande förtjust i detta smäll och nyp dig själv eller be någon smälla och nypa  dig men ge fan i att misshandla eller propagera för barnmisshandel. Jävla dravel, även om du är i gott sällskap bland det här trådens våldsapolgeter som dessutom gärna ljuger och vill kalla misshandeln något gulligare.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Barb) skrev 2015-04-07 17:13:26 följande:
    Du anser alltså att i många länder är näst intill 100% av alla föräldrar våldskriminella as? Insiktsfullt.

Jag älskar bägge mina föräldrar och vägrar fördöma dem för att jag fick smisk ibland. Och mina barn har aldrig hållit emot mig att de ibland också fick smisk när så krävdes.
    Och du fortsätter att ljuga. Det du skriver är lika enfaldigt som hustrumisshandlaren som hävdar att han bara slog sin fru när hon behövde det. Det finns inget som heter krävdes här. Du valde att slå dina barn istället för att låta bli, sen kan det bero på allt möjligt från hur din själv uppfostrats till att du verkligen trodde det var så man gjorde. Men faktum kvarstår: att sitta och lalla om att det krävdes är bara skitprat och ett sätt att fly från ansvaret för det du gjorde.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Barb) skrev 2015-04-07 17:34:34 följande:
    Exakt var har jag ljugit menar du?
    När du hävdar att du slog dina barn när så krävdes? Vadå krävdes? Vem krävde det? Gud?
Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?