Inlägg från: Nomanisanisland |Visa alla inlägg
  • Nomanisanisland

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

BellaBellaBella skrev 2016-01-21 11:07:34 följande:
    Inte alls. Återvänd till TS så ser du att tråden inte gäller legalisering av aga. 

Du söker efter argument för något i mina svar som inte finns där. Svaren gäller dina svepande påståenden. Missar du poängen kan jag inte hjälpa dig.
    Tråden heter "Önskar du ibland att barnmisshandel var tillåtet" kan det handla tydligare om (önskan om ibland att) legalisera barnmisshandel?
  • Nomanisanisland
    Miss anonym skrev 2016-01-21 11:30:04 följande:

Det är en enorm skillnad på misshandel och aga.

Förstår man inte det så vet man inte innebörden av orden.

Och ja, ibland har man lust att få använda sig av lite "aga"

Den man älskar den agar man, eller hur var det nu igen:)

Den som inte vet vad orden betyder är den som är tillräckligt efterbliven för att tro att det är finare, gulligare eller mindre allvarligt att välja att misshandla barn jämfört med vuxna. Och att man ska misshandla (med ditt snuttefiltsord aga) den man älskar, säger nog mer om dina relationer, än om verkligheten.
  • Nomanisanisland
    Nomanisanisland skrev 2016-01-21 11:37:04 följande:
    Tråden heter "Önskar du ibland att barnmisshandel var tillåtet" kan det handla tydligare om (önskan om ibland att) legalisera barnmisshandel?
    Ja, vet att det står "barnaga" i trådstarten men det är som sagt detsamma som barnmisshandel.
  • Nomanisanisland

För övrigt en helt bisarr uppfattning att misshandel skulle vara mindre misshandel för den man väljer att slå och kränka är ett barn i beroendeställning till en. 
  • Nomanisanisland

Överlag är tråden lika absurd som Borde kvinnomisshandel vara tillåten? Du kanske är emot kvinnomisshandel generellt, men finns det någon situation där du önskat att du helt lagenligt kunde drämma till din fru eller syster? Endast våldskriminella kräk misshandlar sina barn, oavsett om de kallar det aga eller inte.

• Nomanisanisland
    Anonym (Ja!!!) skrev 2016-01-21 17:37:34 följande:

Framför allt skulle det vara tillåtet att aga andras barn . Fi fan uppfostrar ingen sina jävla yngel längre

Är du helt jävla dum i huvudet? Gå hem och puckla på dig själv istället.
  • Nomanisanisland
    BellaBellaBella skrev 2016-01-22 09:11:19 följande:
    Kanske du missa tilläggskommentaren från TS...

"TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-24 14:16
    Du kanske har värderingen i allmänhet att barnaga är fel, men att du i vissa situationer då du är riktigt arg önskar att du fick lappa till en unge."

Ett tydligt klargörande att tråden inte handlar om legaliteten i aga eller ej. Utan känslan av att ibland vilja använda sig av metoden. Menar du verkligen att du missa det också? Tror vi är klara med varandra nu, jag är klar med dig i alla fall. Du skjuter bredvid mål konstant och vill inte prata om sakfrågan utan bara skuldbelägga och pumpa ut din PK-propaganda. 

Vidare verkar du missa ytterligare en viktig distinktion i tråden. Den handlar inte om man agar, eller inte, utan om man ibland när man är "riktigt arg" önska att man fick. 
    Men för all: jag har väldigt svårt att föreställa mig en situation där jag önskar att jag fick lappa till en unge. Och skulle en sådan mot förmodan inträffa, är jag väldigt glad över att det finns ett ramverk av socialt och juridiskt fördömande som hindrar mig från att förverkliga den här impulsen.

Och den som misshandlar barn (även om den ljuger och kallar det något annat), ska både skuldbeläggas och åtalas. Och det där tramset om PK-propaganda säger inte så mycket mer än om din egen oförmåga att diskutera sakligt. Det är inte mer PK-propaganda än att vara partnermisshandel.
  • Nomanisanisland
    Miss anonym skrev 2016-01-21 15:23:31 följande:
    Herregud vilken monolog du kör lille vän. Aga är inte misshandel, hur mycket än vissa personer vill att det ska vara det. Först tycker jag att du ska studera dom två olika innebörden av orden, vad dom egentligen betyder. Sen får du helt enkelt köpa att alla tycker inte likadant som dig. Och det betyder inte att vi andra har fel och du har rätt!

Ordspråket den man älskar den agar man är något som används ofta med en kärleksfull ton i samband med att man ex smiskar sin käraste i baken. Så ditt babbel om beroendeställning hit och dit hör inte hemma i det sammanhanget.
    Att klappa eller smiska sin partner i baken har förhoppningsvis ingenting med denna tråd att göra. Här diskuteras barn som per definition står i beroendeställning till sin föräldrar.

Och "lille vän" säger ju det mesta om din oförmåga att diskutera i sak.

Aga är misshandel och det finns inget försvar för att misshandla barn och sedan springa runt och ljuga och kalla det något gulligare. Faktum kvarstår att endast små fega våldskriminella as slår sina barn.
  • Nomanisanisland

Och fortfarande tråden gäller barn. Och nej jag har inte det minsta lust att "misshandla" barn lite grand.
  • Nomanisanisland
    Anonym (jo) skrev 2016-01-21 17:15:14 följande:
    Trådstarten är en inbjudan till en tankelek. Det handlar inte om legalisering av barnmisshandel. Man kan vilja lappa till sina barn ibland av frustration, samtidigt som man både intellektuellt och känslomässigt förstår att aga är fel.
    Fast om man intellektuellt och känslomässigt förstår att det är fel, så önskar man väl knappast att det var lagligt?
  • Nomanisanisland
    Anonym (yes) skrev 2016-01-22 11:07:29 följande:

Moraliska lagar som inte skyddar nån och skadar folk vid tillämpning har ingen existensrätt i ett modernt samhälle.

Så absolut borde man inte hindra föräldrar fostra sina barn med tydliga gränser och konsekvens vid övertramp, kloka föräldrar däremot bryr sig inte om andras moral och fostrar barnen med medel som behövs.

I och för sig vi är på tillbakagång just nu, vi massimporterar från stenålderskulturer medan socialen dukar under på grund av personalbrist och överbelastning så numera är det en ickefråga.

Araber och afrikaner fostrar inte sina barn, dom spöas i dom flesta fall till underkastelse med given resultat efter när föräldrar inte längre kan misshandla sitt avkomma till lydnad.

Så det är sån samhälle vi har att se fram emot, rätt laglöst där socialen redan har kollapsat på flera ställen i landet.

Det som omfattas av förbudet mot aga har inget med uppfostran att göra. Klarar man inte av att uppfostra barn utan att bryta mot den lagen, ska man inte har barn. Det är bara äckligt hur du ljuger och kallar misshandel och kränkningar för konsekvenser och fostran för att sedan några rader längre ned själv beskriva problemen med en överdrivet hård fostran.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Ja!!!) skrev 2016-01-21 17:37:34 följande:

Framför allt skulle det vara tillåtet att aga andras barn . Fi fan uppfostrar ingen sina jävla yngel längre

Med tanke på hur jävla ouppfostrad, illaskrivande, feltänkande och allmänt puckad du är själv så ska du kanske bara hålla käften om hur andra uppfostrar sina barn?
  • Nomanisanisland
    Anonym (yes) skrev 2016-01-22 12:09:58 följande:

Uppenbarligen förstod du inte vad jag skrev så du kan be om förtydligande framför att dumförklara dig själv.

Nomanisanisland skrev 2016-01-22 11:39:31 följande:
    Med tanke på hur jävla ouppfostrad, illaskrivande, feltänkande och allmänt puckad du är själv så ska du kanske bara hålla käften om hur andra uppfostrar sina barn?

Då mer än du gjorde här.

Du bekräftade just skribentens poäng.

Du dyker konsekvent upp i sådana här trådar och försvarar och argumenterar för misshandel fast envisas med att kalla det fostran.

Den jag citerade är ju bara ett litet as som vill springa runt och misshandla andras barn.
  • Nomanisanisland
    Anonym (yes) skrev 2016-01-22 12:09:58 följande:

Uppenbarligen förstod du inte vad jag skrev så du kan be om förtydligande framför att dumförklara dig själv.

Nomanisanisland skrev 2016-01-22 11:39:31 följande:

Då mer än du gjorde här.

Du bekräftade just skribentens poäng.

Och dumförklarar dig själv sköter du så bra på egen hand i dina inlägg. Alltid anonyma förstås, för vem vill stå för den skiten?
  • Nomanisanisland
    Anonym (yes) skrev 2016-01-22 20:18:38 följande:

Jag kan inte ta ansvar för dina halmgubbar och halucinationer, tack och hej

Nå, nu håller jag mig ju inte med någotdera så.
  • Nomanisanisland
    Anonym (jo) skrev 2016-01-22 17:01:49 följande:
    Det är fullt möjligt att förstå en sak med sitt intellekt och tillfälligtvis önska någonting annat. Så pass skiftande och motsägelsefulla är människor. Känner du inte igen dig i det har du antagligen inte något eget barn som slår dig, för jag lovar, när man har blivit slagen tillräckligt många gånger vill man inget hellre än att slå tillbaka. Och även om du inte själv känner igen dig i det, kanske du med din fantasi kan föreställa dig hur det kan kännas?
    Läs om, läs rätt, kan mycket väl förstå känslan, men just därför är det väl utomordentligt att det finns ett juridiskt och moraliskt tryck att inte ge efter för impulsen. Det vill säga bara ännu ett argument för att inte önska att det ska vara tillåtet att misshandla sina barn.
Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?